Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 595 ggr
shigne
0

Dagens tanke-bubbla 9 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låt mig ställa några frågor till mig själv, för att öppna mina ögon och sinne. Vad gör jag av de gåvor jag fått? Istället för att gråta över det jag inte har och önskat att mitt liv vore annorlunda, hur förvaltar jag det jag har?

Kan jag vara säker på att jag gör allt som är möjligt för att få ett rikt liv? Använder jag mina resurser väl? Märker jag och uppskattar allt det jag har att vara tacksam för?

Jag besitter faktiskt obegränsade resurser. Ju mer jag använder dem desto större blir de, för att så småningom helt överskugga och utplåna allt det svåra och smärtsamma som nu stjäl så mycket av min uppmärksamhet.

Dagens påminnelse

Är inte mitt liv fullt av slumrande möjligheter som jag försummar att ta vara på? Skulle en attitydförändring hos mig kunna hjälpa mig att göra någonting av dem? Till att börja med ska jag visa stor tacksamhet för varje litet framsteg och glädjeämne jag fåt uppleva. Om jag bygger vidare på och använder den värdefulla, konkreta och goda grund jag har som bar för min tillväxt, kommer jag att få uppleva fortsatta förändringar till det bättre.

”Gud, gör mig tacksam för allt det goda som jag tagit emot och sett som en självklarhet.”

(knyckat från en bok jag har här hemma. Jag är inte religös för fem öre, men kan tycka att sånt här är ändå nått att ta till sej!)

Ians
0

Shigne….alla tror vi på något!

Om än inte på etablerade sammanhang Flörtvilket universums krafter inte bryr sig om…De är bekväma i sin roll…..och behöver inte byggnader och besserwissrar som talar om för alla hur de skall leva….de vill bara veta att vi gör VÅR del när det är vår tur, med de gåvor som vi har!…..och öppna för kontakt med dem…

Själv behöver jag ingen präst som mellanhand Flört

Så att du inte är religiös är bara bra! …hehehehe

Detta är ju vad det handlar om…att vara nöjd med det man har och inte slösa sitt liv på att önska sig något annat…utan låta den egna talangen växa och berika ens liv!

Då kan man gå hur långt man vill! Om man inte bara strävar efter att kopiera någon annan!

Tack för dessa orden Shigne!

Tuva-Lena
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Väldigt fint att du tog upp det där shigne! Det är så lätt att vi hamnar i en offerroll där vi sneglar över axlarna på hur andra har det; "Dom har minsann…" Men det har ju vi också!

Det gäller bara att hitta det där som vi skall utveckla till dess fulla potential! Låt det bli din livsläxa, istället för att sträva efter att göra samma som "dem som har lyckats", det kanske inte alls är det du skall göra för att tycka att ditt liv får en mening.

Varje människa borde ta som sin främsta uppgift att ta reda på vad dom är ämnade för, inte kopiera andras (de framgångsrikas) liv. Hur många "framgångsrika" tror ni egentligen är lyckliga med sina liv..? Ofta är dom just "döda kopior" av dom liv andra har levt..

"We are all the winners.." Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."