Totalt OT Data
Undrar vilket virusprogram Ni använder - och varför. Står i begrepp att byta från Norman som jag varit helnöjd med i måååånga år till telias F-secure.
Nu finns ju en del gratisvarianter också att tillgå som är kanon. Avast och AVG är ju faktiskt himla bra och undrar just om de inte toppar telias "skitprogram" som ingår i mitt abonnemang. Norman kostar ju ett par hundralappar extra att behålla. Det händer ju grejer hela tiden så Ni kanske är mer uppdaterade än jag. Nåt Ni kan rekommendera?
Funderar också kring windows 7. Ville ju inte ha Vista, men på min förra dator så ingick det och det har faktiskt fungerat trots att jag var väääääldigt skeptisk (älskar XP) Nu på den nya ingick 7an och är inte så värst bevandrad. Vad har Ni?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag har mac. Inga virusproblem.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vårt heter Trend Micro Titanium, vi har precis köpt det och det verkar fungera iaf…
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tankade upp Avast efter ett tips här på iFokus och det fungerar väldigt bra, uppdateras utan att jag behöver anstränga mig, ibland flera ggr dagligen. Sedan sitter jag med gamla hederliga XP jag också och kan inte tänka mig nåt annat. Brukar hjälpa mamma med hennes dator, som har Vista, och jag hittar ju ingenting!
Men det är väl vanan också.
Sambon har precis köpt ny dator men där ingår t ex inte Office paketet, Adobe Reader går inte att tanka upp för någontng ligger o stör - antagligen det redan installerade pdf programmet. SEdan har han svårigheter med att installera Outlook också, rättare sagt, det går inte hur mycket han än försöker! Nya datorer verkar bara föra problem med sig, dom har blivit mycket billigare men då finns ju inga program installerade istället. Kostar ju skjortan att köpa ny mjukvara, så tacka vet jag gamla Bettan! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tack Tuvan !
Mitt antivirus program har gått ut oxå…så jag laddade ner Avast gratis version också!
får se hur det fungerar….Bättre än inget skulle jag tro …hur som!

#3 nej jag hade samma extraköp - officepaketet ingick inte. Fast det gjorde det inte på förra datorn heller. Bara det är ju en djungel OEM eller ej??? Det blev en 3 anv.version utifall att. Open office är iofs gratis o väl fungerande, men vi har office 2007 på jobbet o har man jobb med sig hem så….
Funderar också på att ta gratisvarianten AVG eller Avast. Varför betala extra när det fungerar så himla bra??
Har faktiskt haft himla "tur" med mina datorer. Inet data är perfekt. Bra priser, grejerna hem efter 2 dagar och ypperlig support.
Säg till sambon att installera CCleaner från filehippo. Det är ett enkelt program som bla visar vad som startar upp med datorn, då kan han spåra vilket program som ligger o stör. Finns andra bra finesser också med CCleaner. Genomsökning och städninga av register/applikationer/avinstallationer mm rekommenderas varmt.
Sajtvärd Tarot
Har win 7 och Mc Afee. Men vi har haft både Norman o F.secure och jag tycker alla tre är bra
Var rädda om varandra

Hej Signemo. Vad betalar du för f secure i månaden? Verkar som det är olika…..konstigt. Fast de jag talat med alla haft Telia som leverantör. Grundskyddet är ju samma. Mc Afee har jag haft som extra en tid, men tyckte att det var föööör vaksamt, fick ju inte bestämma nåt själv. Norman verkar vara okänt för de flesta. Alla tror jag menar Norton - men det vågar jag inte använda alls, kraschade två datorer för mig tidigt 90tal och blev avskräckt.
Måste säga att jag än så länge är mycket nöjd med windows 7. Inte alls som Vista. Bara bra än så länge.
Sajtvärd Tarot