Pratbubbla 14 september
Gomorron alla AB:are!
Vilken överaskning - det regnar idag igen!!! Tar inte tårarna hos änglarna slut snart?
Igår var ingen bra dag - hade ett anfall, men var tvungen ändå att ta itu med dagen. Idag känns kroppen som den blivit överkörd av en ångvält - men måste bita ihop och sätta fart ändå!
Hämtar strax mina dagmatte-hundar; den ena är lite krasslig och har diarré, den andra är gammal och har ingen vidare lust med promenader när det regnar. Min lilla Signe har spytt på golvet inatt…. Katten hoppar på 3 ben och det är omöjligt att komma fram till veterinären…
Ja jisses vad det är skönt med ett liv på landet!!
Men tänk ändå, vilken tur jag har, som har möjlighet att få vara nära de små liven!
Önskar alla en lugn och fin dag!
kram
Gudagens Shigne…o ni andra!
Vilken morgon att vakna till..katten på 3 ben kräkande hundar o manglad kropp
De låter inte skojsigt Shigne!
Men å andra sidan kanske det inte kan bli annat än bättre under dagen då!
Själv råkade jag ut för en spårvagns haverering i går så jjag o lilla Dottern fick stå Läänge ute i blåst och regn…sedan hade jag så ont i kroppen så det blev sängen omedelbums!
Varenda led värkte på mig…kunde knappt gå alls eller röra mig….
Men nu är det en n dag o nya tag…skall sy lite mer idag tänkte jag!…och lite stickande blir det också…mössan blev lite för liten så det är bara att repa upp ner till resåren o börja om….så det finns att göra!
Bra för fingrarna att göra något också…det gör lederna mer rörliga!
Tänk den där artros diagnosen kunde jag ställt själv för många år sedan
…det behöver en inte ens vara utbildad Ortoped för! Jag har ju själv lärt mig ett förhållnings sätt till mina ovilliga fingrar…utan att tänka på det!
kram på Er allihop!

God middag på er!
Härligt väder har vi fått på em, solsken och så blåser det så det förhoppningsvis torkar upp.
Shigne, inte lätt med sjuka djur när man själv inte mår bra och så blir man ju så orolig. Hoppas du fått kontakt med veterinär under dagen.
Krya-på-er-kramar till både dig och djuren
#1 Skönt att du är piggare idag Ians, hoppas du kan vila dig också. Stor varm kram till dig också
Sitter här med vetekudde runt ländryggen, skönt med värme.
Önskar er alla en bra fortsättning på dagen
Kram o gokväll. Fortfarande är det ljust ute o sol, men blås så in i - - - -blommorna flaxar och träden viker sig.
När jag läser om era besvär Ians och Shigna, känns ju min tå som en baggis. Och att den hindrar mig från tangon som ett ilands-problem. Men jag ar märkt att tangon är en stor hälsofaktor. Jag har tex blivit nästan helt bra i höger knä sedan jag bökade dansa. så det kan vara viktigt att hålla igång.I går var jag inne o iakttog mina tango-vänner från åskådarplats o en kopp mysigt kaffe. Jag fick också en kopia på sidan i Aftonbladet som visar oss dansande på Kulturhusets tak i somras.Och där mitt visdomsord citeras: "En liten kvinna kan föra en stor man." Apropå queer-perspektivet.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej tjejer
Hann inte in i morse då vi skulle titta på vindsvåning..Säger bara en sak..När man hör ordet "vindsvåning" Vad accosierar man då..Jag tänker takbjälkar öpnna planlösningar och ljust och fint..
Här kom man in i en hall där 75% va snedtak och där 25% gick att gå raklång på.ALLA väggar målade i mörkgrått på vanlig väv(kontooooor).
Laminat golv man "glömt" att lägga skyddsplast under så dom knarrade ÖVERALLT(så va det i hela huset) jo tjena .5 takfönster på 80kvm gör ett fönster /rum..va då ljust och fint..he he .
Köket och det s.k vardagsrummet va integrerade så det fanns i princip ingen matplats.Taket var lägre än i en vanlig lägenhet och där hade man satt vita plattor istället för ett snyggt trätak inte en takbjälke så långt ögat kunde nå..nä dom bjälkar som fanns satt nere vid golven..
Killen som bodde där hade två hundar så laminatgolven va rappade efter att han bara bott 3 månader..Spisen va relativt ny (så där en 10-12 år)
Det va anledningen till att den inte va uthyrd..
Idag kom jag dessutom på varför min kortterminal slutat fungera.TELE2 Hade stängt av leveransen men jag hade ton i telefonen och mitt gamla bolag hade glömt att koppla på.För jag bytte tillbaka av ren ilska då dom lovat saker på TELE2 dom inte hållit.
Detta har inneburit att jag inte kunnat ta kort av mina kunder sen i torsdags.
Nya babsen (som jag inte behövde) skickades till min gamla adress i Nora vilket va mitt fel enligt dom.Nu behövdes det som tur var ingen ny babs för nu kom jag själv på felet ..MEN JÄVLA TELE 2.Jag ska tatuera in i pannan att ALDRIG byta teleoperatör i hela mitt liv..
Dessutom va jag tvungen att ta 2 mobiler för att få deras nya fina priser och dom mobilerna är det 24 månaders bindningstid påx2 .Priserna dom kom med va bra tills alla avgifter sen kom på fakturan .När jag ringer så säger snorkiga kundtjänst att jag som företag har ingen ångerrätt..Enligt säljarna skulle det inte kosta något extra .Men det dom inte sa va att ersättningen skulle fås tillbaka som en ringpott..LURENDREJERI:………VEM F**N vill ha ringpotter när kostnaden för ringandet är nere på 19 öre..
En sak till..posten kan inte eftersända paket..Har ni hört nått så jäkla korkat!
Jag har inte ont överallt som ni andra stackare ..men hjärnan kokade idag
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
En kan bli less för mindre Abbis!
Kram
precis..med en sån här dag så kan morgondagen bara bli bättre..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Orkar bara säga *ujuj*! Värk, sjuka älsklingar, onnes…
Idag frågade min dam hur jag ställer mig till att hon funderar på att åka utomlands till barnen under hela december månad, om de fortfarande är kvar där. Tja, vad kan jag säga? Hon är i sin fulla rätt att åka på semester el vad hon vill. Jag skulle *gärna* vara ledig…men behöver lönen desperat…
Nu hoppas jag på att hon kommer att stanna hemma men att barnen stannar kvar utomlands. Halvtid är perfekt!
Iaf ringde Sonen hem till Guben på fm. Han undrade om ngn av oss skulle upp till samhället idag…de reade syltmunkar på ICA (där han gör praktik 3 fm/vecka). Tyvärr fick han bakslag där men tog det som en man…tror jag iaf…
Guben frågade vad han gjorde o fick till svar att han hade en halvtimmes rast just då "men jag står vid kassorna o städar till hyllorna där…det måste ju se prydligt ut"!
Hoppas att det smittar av sig till hemmet… 
Nu en MaMaLatte, NavyCIS o sedan väntar ett samtal m särbegåvningspsykologen, om hon finns tillgänglig. Mkt i hjärnan just nu o tung dag imorgon…o 1½ v till…men sedan blir det halvtid - *hurrey*!