Dagens Pratbubbla 16/9
Gomorron Alla!
Fråga mej inte vad jag gör uppe så här tidigt och är pigg som en lärka! Jag fattar det inte själv….tror det slagit slint.
Solen kikar fram först om en timme 
En gång i tiden träffade jag en "häxa", som berättade just det här fenomenet att lägga sej sent och stiga upp tidigt; "Det är bara för att du är nyfiken på dagen och vill vara med när den somnar och vaknar"..
Fy vilken tröttsam person jag är!!! Jag ska ju sova när jag så väl behöver det!!
Nåja - man göra det bästa man kan!
Idag åker jag till Vännäs en sväng - ska kika på lite Blocket.se-varor…
Sen ska jag göra
…ingenting tror jag! Inga dagmattehundar idag - så nu ska jag vila.
Ha en fin dag alla! krma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
G´morrn!
Vad synd att jag måste jobba idag, annars hade jag bjudit på fika…det är inte en så lång omväg (iaf inte för oss som är vana
)!
Verkar bli en klar dag! Bara några plusgrader inatt, fick lov att dra igen fönstret o dra på mig yllefilten.
Lätt nervig, fortfarande ingen lön på kontot trots att det är den 16:e…ingen bensin i bilen. Hoppas att jag har kvar ett par resor på mitt busskort…annars får jag övertrassera betalkortet o hoppas på att lönen kommer in under dagen. Annars tar jag mig inte hem från storbyn i em m flickorna dessutom (själv kan jag ju gå). Mat kan jag ordna för ett par dagar men Guben behöver mer därute i skogen o planen var att vi ska hälsa på honom o ta med mat imorgon.
Nåja, 2 lediga dagar att se fram emot är inte fy skam. Ska städa lght hos min dam idag. Hoppas att hon tar sig ut m släkt o vänner i em så jag får röja i lugn o ro, går effektivast då.
Ha en fin dag allahopa! 
Hejsan på Er…
Shigne här har du en som vaknade 04.41…
Sen har jag suttit och prov stickat en häl på en socka..med en för mig annorlunda teknik…etc etc
Nu dricker jag kaffe och ser solen kika fram över hustaket och lyusa upp alla vackra rönnbären på träden utanför mitt köksfönster!
Tyvärr syns det inte så bra på fotot men jag bjuder på en morgon bild iaf
Ha en bra dag kära vänner!
Jamenhallååå! Inte nog m att de senarelagt min morgonbuss så att jag blir 15-20 min sen varje morgon…det blir *ännu mer* då den inte längre går upp till sjukhuset! Nu måste jag gå 2 km från stan (lokalbuss tar längre tid o kostar för mkt) för att komma mig till jobbet.
Blir till att åka bil…*j-a skit också*!
Men idag måste jag ta bussen…fortfarande inga pengar på kontot. Har gråtit en skätt men det hjälpte inte ett dugg…
Ha en bra dag godingar! 

Godmorgon godingar!
Vilka morgonpigga ärtor ni är, själv har jag sovit som en stock och är evigt tacksam för min wake-up lampa som låter mig vakna långsamt och mjukt!
Härlig bild Ians, så där blå är våran himmel här oxå!
På lunchen ska vi ut och äta med en nybliven 35-åring och till kvällen kommer maken och minstan in. Då blir det bio och mys, hon har fått stå tillbaka i allt röjande och städande så vi lovade henne ngt roligt ikväll. Hon är mäkta nöjd med att få gå på bio i 4D-format (har ingen aning om vad som skiljer mot 3D).
Hoppas ni fyller dagen med massa gottigheter och att Mama får styra och ställa i lugn och ro på jobbet!
Kram kram
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Go morgon, go morgon 
Ytterligare en strålande morgon att vakna till, solen skiner här med. Våra skator har ätit upp sig rejält inför vintern, så feta och fina när de struttar runt på gräsmattan, himla kul att se 
Ingenting planerat för dagen, har slutat med det utan tar den som den kommer, alltid blir det något av den i alla fall.
Ha en underbar dag och hitta det som är positivt med den 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

Jag har många i min omgivning, inklusive mig själv som har detta dilemma dessa dagar - trots att man är trött så vaknar man tidigt. Det verkar vara en ovanligt stark fullmånekraft denna månad…
Gordmorgon förresten
, och ha en fin fortsatt dag och helg. I helgen vill jag bara vila, vila, vila. Har kört på i snabbt tempo alldeles för länge nu, dags att dra ner lite, åtminstone lördag o söndag…..min kropp börjar säga nej och stopp nu.
Önskar mig faktiskt regn i helgen, så att man kan ligga i soffan i stället för att rensa ogräs ute
Morn
Här är det vackert väder och ska vara i hela 2 dagar …man får vara glad för lite som ugglan sa..
Hade 2 snattare inne igår . Dom snodde det jag precis höll på att plocka upp av så dom stod i raka rader 24 st--Två va borta när dom gått.Det va en skinnskalle en som såg upp till skinnskallen.Skinnskallen luktade sprit.Efteråt förstod jag att allt snack va för att distrahera mig.Kommer dom in igen åker dom ut med huvet före. Först ska jag fota dom .Lovar att jag inte kommer bli poppis.Sen kommer jag säga att händer det nått mer skadegörelse eller annat så skickar jag bilderna till polisen och säger att jag såg dom.alt lägger ut dom på FB..Det tråkiga är att jag inte kommer känna mig trygg..Hör ni att jag är pisst? Men hur skrämmer man skiten ur ungdomar som går omkring och snor saker för att dom inte har råd med en platt TV hemma..(min definition på ungdomskriminella).
Ikväll blir det kräftor med min räddande ängelkompis.Vi ska göra iordning hennes kläder i butiken ikväll.
Hoppas intensivt på att helgen ger lite "konstintresserade"..
Annars så är allt bra!
Kraaaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morrn! Pigg som en …. jag också!
Vaknade 6,15 när hunden ville ut och sedan kunde jag inte somna om. Tror det var den underbara morgonluften som drog mig ut istället. Så nu har jag både mockat, ryktat och pussat på mular, utöver en liten fusksväng i skogen. Tar en längre nu efter en stärkande kaffetår tror jag..
Solen skiner lite blygt än så länge men den blir nog modigare vad dagen lider, så ha det underbart allihop idag! 
TItta en sån fin höstbild JILE bidragt med!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan. Väntar klient om en dryg timme. Sedan skall jag avsluta en artikel för publicering.
Solen skiner här som vanligt. Den får så gärna fortsätta med det.
abbis, Så skinnskallanrna i K är intresserade av konsthangtverk? Det är väl ändå ett lyft?
Men de har ju missuppfattat det där med hur man tillägnar sig varorna. Bra om du upplyser dem!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

pratade med min syster som bor i Umeå , hon sa att det regnat konstant i två veckor, men i helgen skulle de få fint. Huu för regn i två veckor. En dag då och då lättar upp, men det räcker gott tycker jag
Skönt att tride alltid verkar ha sol iaf.
Sol ute , sol inne, sol i hjärta , sol i sinne, kanske? 

God förmiddag!
Härligt att vakna till blå himmel och solsken, här har ju regnat var och varannan dag.
Sov länge idag, händer inte så ofta så troligen behövde jag det.
Ska rensa ut en del kläder idag och städa men måste ut på en promenad också, i morgon ska jag jobba.
#7 Fy för den lede säger jag, överallt snattas det, det blir stora summor pengar när man räknar ihop det. har själv varit med om detta att bli distraherad av "trevliga" kunder och så upptäckt att utöver det som faktiskt betalades så försvann några andra dyrare saker
#1 Hoppas det kommer in pengar idag Mamsen, skönt att du får några dagar ledigt.
Ha nu en riktigt härlig fredag alla fina här
Vilka j…. råttor Abbis! 
Akta dig bara…Foppa är väll inte mkt att hålla i tassen om någon är elaker!
Men usch o fy abbis! Du är tuff du…vet inte om jag skulle våga…
Hittade 100 kr i vapenskåpet o tankade bilen för dem. Tog mig till o från Umeå o en snäll ängel jag känner lånade mig 500 kr så jag kunde tanka lite mer o köpa lite helgmat. Ingen lön än alltså…
Rejäl skallebank men så blir det ju utan sömn, dålig matlust o ilska…+ att jag krälat runt golvet i hela lght för att få golven rena innan jag åkte hem.
Nu makaroner o köttbullar till töserna, själv tänker jag först se om det finns ngt "över" som måste ätas upp. Måste få en varm dusch så jag känner mig ren o förhoppningsvis mjuknar även de spända musklerna upp. Sedan tänker jag strunta i disken (sa jag att diskmaskinen lagt av igen, vägrar tömma ut skitvattnet, så jag får handdiska till på onsdagkväll) o sätta mig i fåtöljen o ta det lugnt.
Sonen stannade i samhället, de ska grilla (= de andra tänker dricka men han skulle grilla korv o drick läsk…men nu kunde jag ju inte köra upp m några pengar så det vette 17 vad han ska äta nu)…ska säga att han får ringa när han vill hem. Han vet att jag inte gillar att köra bil jättesent, att jag är så trött osv men ikväll vill jag ha hem honom.
Nu har jag lovat bort datorn ett tag men vi ses lite senare! Till er som har annat för er ikväll; ha en trevlig kväll/helg! 
Gokväll. vicket toppenväder vi har haft! Ljuvlig höstdag.
Ja, mama, tur att det finns änglar ibland som vakar över oss
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen