Healing på vårdcentralen!
Fast - inte i Sverige utan i Österbotten i Finland.
http://www.medwind.fi/hem/index.php/se/
Här kan man om man vill få reonnective healing. Man verkar också ha en mer öppen inställning och en helhetssyn på hälsa, alltså inte att bara "fixa" sjukdomar. Man förespråkar också en lågkolhydratkost.
"Allt levande i universum inklusive människan, består av energi som vibrerar med olika frekvenser. Vid reconnective helaing förmedlar man en energi som är kraftfull och som vibrerar på en väldigt hög frekvens" säger man på webplatsen.
Finns det något liknande i Sverige, tro?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Åh förändringens tider vibrerar starkt nu! Gudomligt! 
Många sammanträffanden för mig nu som dragits till Eric Pearls (Reconnective Healing) bok länge nu, och så kommer han till Sverige snart!
Jag hörde talas om ett ställe nyligen men minns tyvärr inte namnet, var inte nära Stockholm iaf, morr.
Däremot så vet jag ett ställe som heter Lotusgården i Kungsbacka, som blandar väst&öst, gammal visdom med modern vetenskap. Har ingen erfarenhet av stället men en f.d. lärare till mig arbetar delvis där.
Jag är övertygad om att paradigmskiftet är under process, tackar internet för mycket av framgångarna. 
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein
~ Se med öppet sinne ~
Så det är i Österbotten Finland man skall bo mao…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 vad bra att det finns här också!
Jag har dock sett uppgifter om att sjukvårdspersonal och läkare inte själva får ge healing. Inte utan att de riskerar förlora sin legitimation. Någon som har mer fakta?
#2 Det kan ha sina poänger!
De verkar vara mer öppna för alternativ. Och hälsokostaffärerna och även vanliga livsmedelsaffärer har fullt med intressant i hyllorna. T.ex. kan man köpa hagtornsdroppar där. (bra och beprövat vid allehanda hjärtbesvär) Det går inte i Sverige.
Men de klagar på att det blir alltmer restriktioner, de är ju också med i EU….
Ja denna EU som skulle frälsa oss…eller hur
begränsa oss var ordet!
Fast det ville ivrarna inte säga öppet!….
Jag vet inte vad som gäller för läkare men för några år sedan när jag var under utbildning så kom ämnet upp och legitimerade psykoterapeuter får iaf inte bedriva healing så det bör ju vara samma restriktioner för läkare.
Men det lustiga är ju att sanna hjälpare bedriver healing medvetet och omedvetet i sitt arbete 
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein
~ Se med öppet sinne ~
Svergie framstår som efterblidet i jämförelse med östra grannan. Hoppas verkligen att förnuftet tar sig hit oxå.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
#6 Haha kan inte uttrycka det bättre, Sverige är en ankdamm och otroligt mycket efter på viktiga områden, även om "vi" gärna vill tro att vi är ett duktigt land på framkant gällande det mesta. 
~ Se med öppet sinne ~
Ja, vi kämpar i bakvattnet.
Tride.
På deras hemsida kan man läsa: "Reconnective Healing berättigar inte till ersättning från FPA."
Healingen är alltså en fristående "tjänst" som inte stöds eller finansieras av staten/landstinget.
Alltså ingen större skillnad mot Sverige.
Nähä. Aldrig får man vara riktigt glad.
Tride.
Ändå en början till attitydförändring om tjänsten erbjuds sida vid sida med sjukvården. :)
~ Se med öppet sinne ~
Jovisst, Urkraft. Bara så trött på denna diskriminering, som ju kan vara rent livsfarlig.
Tride.
Håller med Urkraft…att bara att de erbjuder alternativ på VC är en framgång i sig…
sedan är det ju som med All alternativbehandling En får betala fullt fr egen ficka!
Trots att belackarna skriker högt om att det snor resurser från…den Vanliga vården 
Men de har kommit en bit på vägen genom att överhuvudtaget erkänna att det finns andra krafter än piller som är verksamt! Hatten av och nig och bock! För det initiativet!
Ja ett stort kliv för mänskligheten!!
Tidigare var akupunktur också klassat som humbug men nu erbjuds det inom sjukvården! 
Alltså jag är ändå positiv i allt hemskt, det finns mycket gott och vi växer! Jag tror fullt ut på att paradigmskiftet är på G. Annars kunde jag lika gärna gräva ned mig och sluta mitt självpåtagna uppdrag att sprida information och arbeta med friskvård! 
Man kan bli nedslagen för att de motverkande och styrande krafter är så stora och starka - men se utvecklingen, hur fler och fler vaknar och förenas - vilken superkraft det blir! 
~ Se med öppet sinne ~
i Indien ligger de allopatiska sjukhusen sida vid sida med de homeopatiska. De har likvärdig status och samarbetar. Ju längre österut, ju större visdom, vilket Finland ju visar nu. Ett steg åt rätt håll. :-)
Tride.
#15 Ligger Indien så långt före t ex Sverige med sin sjukvård? Känner inte till de exakta siffrorna men hur ser deras spädbarnsdödlighet ut, hur vanligt är det med smittor, vad är medellivslängden, osv?
Tyvärr måste du ha penngar för att få vettig vård i Indien. Men den finns - om du kan betala.
Tride.
#16 jag vet inte vart du vill komma med dina kommentarer, orsakverkan, även om jag anar. Men ska du jämföra Indien och Sverige via statistik finns det liksom lite fler faktorer att ta hänsyn till.
Oj, nu tror jag vi halkar bort från ämnet.
Min tanke när jag nämnde Indien var ju inte att vi skulle börja diskutera skillnaden Indien-Sverige mer generellt. Visst är den skillnaden stor! Tex både folkmängd och historia. Men jag tror det kräver sin egen tråd.
Tride.
#18 Visst är det så. Och därför är det svårt att jämföra kvaliteten i vården. Men någon annan har kanske bra koll? Vilka eventuella fördelar medför öppenheten för alternativa vårdmetoder? Kan sådant påvisas genom tillgänglig statistik?
Såväl Indien som Kina har gamla vårdmetoder, som vi här idag kallar alternativa. Tex Ayur-Veda och aku-punktur. Det är svårt att, eller omöjligt, att visa på fördelarna där med statistik.
Tride.
#21 Varför är det svårt? Man kan t ex kolla på statistik för behandlingsutgångar för olika sjukdomar.
Det är svårt därför det inte enbart gäller nutid. Det är gamla metoder, som tillämpats under århundraden i respektive länder.
Tride.
#23 Historiskt är det givetvis svårt. Men man kan kolla nutidsläget?
#24 kanske något för en vetgirig man som dig att kolla upp…..
Dela gärna med dig av det du finner!
Det vet jag inte om kan, om du nu menar Indien och Kina. Det är inget som vi härifrån kan kolla, förstås. Men det borde ju inte vara omöjligt där.
Tride.
Naturvetenskapens svaghet … det går inte att mäta eller ens veta hur alla delarna i helheten samspelar, eller vilka delarna är. Livet är inte uppbyggt så att man kan avskilja alla processer och naturliga skeenden (vare sig i våra kroppar eller utanför, i naturen) ifrån varandra - därför är det omöjligt att tillfredsställande mäta dessa via "stoppa ett piller i munnen och se vad som händer"-principen.
Och åt andra hållet, använder man samma metod för att avskriva sig ansvar i läkemedelsindustrin. "Du vaccinerade ju dig för tre veckor sedan (eller varför inte månader sedan) så dina skador kan inte bero på det, det har våra tredagarsstudier inte bevisat."
Summan av alla belastningar vs summan av alla välgörande behandlingar. Vi är inte delarna vi är helheten.
Haha skrev kanske om fel ämne nu, läste faktiskt inte ovanstående ordentligt men dessa ord kom bara till mig. 
Såg Vetenskapens Värld igår och minns just de orden, forskrna sa "nu har vi sett att det är så här - men det KAN ju inte vara så" enligt deras vetenskapliga sätt att mäta. Härligt uppfriskande. 
~ Se med öppet sinne ~
väl talat Urkraft!
"Vi är inte delarna vi är helheten"
orsakverkan: om du är påtagligt intresserad av indisk sjukvårdsstatistik kan du väl starta en tråd om det. Jag kan inte se att det riktigt hör hemma i den här tråden.
Jag ser fram emot undersöknings resultaten som Orsakverkan..skall presentera 
Gör gärna det i en egen tråd! som sagt!
Men nog är det som Urkraft säger att det inte går att mäta naturvetenskapens kraft med de metoder vi använder för att mäta mediciners verkning….
Vilket gör att det finns få studier på detta…..dessutom är det som så att välldigt få vill göra dyra studier på fenomen som inte går att ta patent på…så man får sina pengar tillbaka.
Ändå måste många läkare konstatera att det finns krafter som vi inte vet så mycket om som verkar i läkningsprocessen…..
Så även om belackarna högljudt skriker om evidenta bevis..så finns det irriterande nog krafter som inte tillåter sig att mätas som är en stor del av läkningen..och som fullständigt struntar i våra behov av att mäta allt i centimetrar och parametrar!
De finns där bara….skall det vara så svårt att förstå? Eller är det så stort att det övergår vårt förstånd bara, helt enkelt?
WHOs har en lista där de jämför sjukvården i olika länder. På den listan hamnar Sverige på plats 23 medan Indien hittas på plats 112.
#30 och?
#30…det beror ju lite på efter vilka kriterier man mäter kvalitén på vården…..
Och som Tride säger…har man pengar kan man få vård även i Indien….men har man inga pengar så….blir det svårare.
Går man efter de kriterierna så Förstår jag att Indien hamnar långt ner på listan…
Det som är intressant är egentligen…att jämföra själva Vården…när den existerar…
Inte generellt i en statistik…för då hamnar ju de som Inte kan få vård på minus sidan och drar ner helhets intrycket.
Vi får ju vård här oavsett om vi har pengar eller inte vilket gör att vi då hamnar längre upp på listan automatiskt..men det säger lite om hur vi upplever den vård vi får…eller hur?
Själv har jag släkt i fjärran land på min makes sida…de har inte tillgång till någon exellent vår precis…men när vi var där så fick min yngsta dotter en alldeles utomodentlig vård snabbt och billigt…utan varken krångel eller annat..när hon blev sjuk…
Varför? …jo vi kunde betala! Och med våra pengar så var det inte dyrt heller som sagt…
Men för dem som bor där och har en Helt annan lön än vi har……. var den vård hon fick Svindyr…och inget de själva sökte sig till….
så allt beror som sagt på vilka kriterier man har för denna statistik….
Folk hälsan i stor.?..då blir det krux när gemeneman inte ens har råd att gå till doktorn..och därmed inte kan behandla åkommor som vi behandlar här rutinmässigt…
Och som ger problem senare i livet om man lämnar dem obehandlade.
Statistik i all ära men den speglar inte alltid Hela sanningen!
Landet vi var i ligger som nr 146 på listan…ändå upplevde inte Jag som att vården var undermålig…..tom upplevde jag den som mer effektiv än den vården Våra vårdcentraler presenterar…Men det var med Våra pengar på fickan!
Jag har en indisk brevvän sedan jag var tolv år. Jag berättade att jag har en dotter med astma och allergier. Hon sa då att hon ska inte ta cortison det är farligt. Hennes dotter hade fått astma, men hon hade fått homeopatisk behandling och var nu frisk.
Tänk om man kunde få välja vad man ville ha för behandling, känna att det kan hjälpa till att bli frisk och inte bara hålla en inflammation nere så man kan andas.
Hoppas också att Sverige kunde få in lite mer alternativmedicin mm.
Hade inte Norge också healing på sjukhuset nu.
Jag har upplevt liknande i Indien som Ians beskriver. God vård, mediciner och snabbt omhändertagande till en, för oss, billig penning. Så billigt, att det inte varit nödvändigt att anlita FK för bidrag till det hela. Dessutom verksamma "hemmametoder" på landsbygden. Tex mot dålig mage.
Tride.
Ja man får åka dit och få vård Tride, det var ju en läkare som heter Christina Doctare som blev av med sin astma i Indien genom ayurvedabehandlingar.
Jag gav min dotter homeopatiska medel mot hennes astma besvär när hon var liten…
Efter att vi fått köra henne med ambulans 2 ggr till sjukhus för hon inte kunde andas ordentligt!
Där blev det hevy cortison behandling båda ggr.
Efter att jag börjat med homeopat medicinen…så var vi inte där någon mer gång…det behövdes inte!
Hon blev aldrig mer så dålig av sin astma….
Nu är hon större och det har växt bort…
Jag har själv erfarenhet av Ayur-veda. Och jag vet att Doctare arbetar för att ge Ayur-veda och andra alternativ en chans här i Sverige.Det har länge funnits läkare som förstått att arbeta också med alternativa metoder.
Tride.
Ja, Christina Doctare som var mycket sjuk i sin astma blev i stort sett botad i Indien. Sedan dess arbetar hon för att kunna integrera österländska mångtusenåriga kunskaper med dagens västerländska medicin. Men det är tungrott och det tar tid att få skutan att vända……
#36 ja vad roligt att höra att det gick så bra för din dotter. Cortison som de får är ju inte bra.
Ja Doctare blev ju bra…bra att det finns fler och fler läkare som kämpar med detta.
Häromdagen hittade jag chakra armband inne i en vanlig hälsokostaffär, typ life. Blev lite förvånad :o