Pratbubbla 19/9
Gomorron alla!
Här är det fortfarande mörkt, +1,2 ute just nu.
Som vanligt är jag uppe alldeles för tidigt - usch, nu är jag riktigt less på mej själv!! Har varit vaken över en timme nu… Är det ålderdomen som knackar på?
Måste ringa vet. idag, kissen fortsätter hoppa på 3 ben - kom inte fram på tel. i fredags, så nu måste hon få hjälp!
Annars inget speciellt nytt här - ledigvecka från dagmattehundarna, veden ryms inte i förrådet, sambon jobbar borta fortfarande och jag kan inte sova klokt!
Men trots allt så njuter jag av livet!
Önskar av hela mitt hjärta att alla får en fin dag!
kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Morrn!
Detsamma shigne! Jag vaknar också jättetidigt men drar mig för att stiga upp, dagen blir så lång innan jag får komma hem igen…o så blir jag så hiskeligt trött till kvällen.
Lätt rimfrost när jag steg upp, kanske det drog sig ner mot -1 inatt. Sov med pyjamas, extratäcke + yllefilt o så Vovva i sängen intill…*såklart*!
Töserna är iväg men inte Sonen, antingen har han ångest inför praktiken el så har han "baksmälla" från i helgen…el så gjorde han ngt dumt då. Det kommer väl fram vad det lider… Ska åka iväg vid 9-tiden själv, skönt m en stund för sig själv innan det bär av. Men det är synd att man ska måsta stiga upp kl 6 när man ska iväg sist av alla! På fredag ska jag iaf inte stiga upp o fixa, det får Guben göra…*så det så*! Nästa v går jag på halvtid i minst en månad - *SKÖNT*!
Önskar er en fin dag allahopa! 
Godmorgon allihopa
Shigne Allt före kl 5 är natta för mig..Skulle få spel im jag inte kunde sova fram till det klockan ringder..Har du provat att vara uppe till midnatt*L*
Här regnar det så in i baljan..grått grått grått..
Blir två intensiva dagar i verkstan nu då jag har en order på ett gäng slottslyktor som måste plockas fram snabbt helst igår..
Sen ska kurs starten förberedas till onsdag..den blev full igår..Ska ut på stan och inhandla kavlar gladpack och lite plastbunkar..
Har fått upp en femte banderoll nu ..Den sitter på gaveln på butiken 2,5 meter lång vit med svart text..De4n syns bäst faktiskt
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Andra försöket - gissa om jag blir irriterad..?
Go'morron shigne och Mamsen! och go'morron på dig också abbis som har tillkommit sen sist!
Jag sitter o väntar på regnet som skall komma idag och tycker att sörlänningarna är lyckisar som har det överstökat. Huvudsaken är att jag hinner ut en sväng med vovven nu på morgonen, innan.. Skall åka in på ett jobb senare idag - kors i taket får man säga! verksamheten haltar fram och jag vet inte vad det beror på, nu när jag har satsat såå mycket pengar i den de sista månaderna. Skulle ha köpt en hund istället.. den förräntar sig tio ggr om inom en månad. Ha ha, typiskt mig! Inte konstigt att allt fler terapeuter börjar med kursverksamhet istället, det är där inkomsterna finns numera. Önskar er en fin dag allihop! Dessvärre går det inte att infoga nån bild idag - va tråkigt.. Kram kram till er i alla fall!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan. Här har vi haft präktigt regnande hela förmiddagen. Nu är det uppehåll, men grått. Kanske solen tittar fram senare. vi har ofta fina em, även om morgnarna kan vara riktigt ruggiga.
Mina klienter blir också alltmer sällsynta, Tuvan, och återbuden har blivit flera. Tror det beror på att folk inte anser sig ha råd.
Hoppas kunna avsluta en artikel för publicering i dag. Får se hur det går.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej på er! Åkte på ett präktigt ryggskott i lördags. Troligen en muskelkramp av något slag för det gick över. Det känns nu mest som ett rejält blåmärke. Igår hittade jag ytan på bänken i tvättstugan. Den har jag inte sett på många månader. Stryka är inte kul, men ungefär det jag klarade av igår och riktigt skönt när det är gjort. Bara se till att det inte går lika lång tid till nästa gång… Ang sömn! Jag är övertygad om att sömn föder sömn. Så för att sova längre behöver man lägga sig tidigare - om man inte sover för mycket. Sedan, när man vaknar, kolla inte på klockan! Och helst - öppna inte ögonen. Även om det inte händer första eller andra morgonen, så till slut somnar du om! I alla fall slumrar till. Det är bryggan som hjälper en att inte vakna alls, så småningom. Det är mina egna teorier och ingen beprövad metod, däremot har jag gjort det första (lagt tidigare) med barnen. Funkar klockrent! Och att inte öppna ögonen funkar på mig. Det är svårt men det går! Ha en skön dag och en go höstvecka!
Dansa kan man alltid göra!

Go middag på er
Här har vi fullt pådrag av poliser och helikoptrar. En dam i 70 års åldern försvann i fredagsförmiddag, dement och kan ingen svenska (finska) Verkar inte som någon sett till henne så dörrknackning ägnade man sig åt för en stund sedan. Hon bor inte så långt ifrån oss. Få se om de lyckas hitta henne vid liv.
Födelsdagsfirande har vi också hunnit med, några av lille hjärtas kompisar kom ganska tidig och hade tårta med sig, en trevlig stund blev det.
Regnet har öst ner nu duggar det bara.
Det här med att lägga sig tidigare och därmed vakna senare fungerar här på oss båda.
Ha en fortsatt bra måndag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
God eftermiddag på Er…Allihop!
En natt av 2 klarade jag på jobbet pga axel värk….fick ett snack med chefen i morse…och hon var tillmötesgående ang värken…
Sa att de får fixa in någon för kommande natt…Tack o lov… för som väntat har jag sovit riktigt uselt under dagen pga värken.
Lilla dottern är hemma med ont i halsen dessutom …så det har varit 1 timme på vänster sida och en timme på högersida….och så börjar vi om igen på vänster sida…
Men det känns ok när jag vet att jag inte skall iväg ikväll
har börjat kurera mig med vitlök…för att mota "olle i grind" när dotera har däckat!….och med nyponpulver o vitlök borde jag ha en ordentlig chans att slippa gå ner för räkning!
Här blåser friska vindar….hösten gör sin intågan ordentligt!…13.7 grader bara ute….
Imorgon börjar min kvälls kurs på tisdagar….och så rullar hösten på!
skall försöka komma ut lite imon o ta lite höst foton….på min höst 2011…
Tuvan tänkte på det kan du inte hålla kurs i tvål o kräm kokning…inte vad du egentligen vill göra…kanske men …om en inte har bröd får en äta limpa …som vi säger
Själv funderar jag lite när det skall lossna på jobb fronten för jag vill nog jobba på dan istället…..det tar för mycket på krafterna att jobba natt…omställningen blir svårare och svårare…
Mitt nya nu är att jag likt Shigne vaknar vid 4-5 tiden och sedan rullar dagen på….
Men allt löser sig…det är jag helt övertygad om…..det ena leder till det andra för det mesta…så vi får se vartåt de barker hän!
Pyss på pannan till Er alla!…..livet är fantastiskt o bjuder på nya vinklar och vrår varje dag!
Kram!

God kväll.. får man väl snart säga!
Har inte hunnit in på datorn innan. I fredags sade ytterligare en projektledare upp sig (3:e i år på min avdelning) och idag en beredaradministratör. Vi som knappt här näsan ovanför vattenytan som det är.. Jag hinner knappt göra det jobbet jag ska, det drösar plötsligt in massa andra uppdrag från min chef och .. tja, det är bara att jobba på och se glad ut.
Borde ringa min massör men jag har inte ens hunnit det, mensen har kommit idag så magen är som en svullen ballong, ont i nacken och Zumba med pilates ikväll… andas, andas!
Shigne, vad du hinner se mycket av dagen
. Clary, kram till lilla hjärtat! Tuvis, pling på pengadraken till dig, Ians, krya på sig kramen till både dig och dotera!!!
Kraaam
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God middag!
Nu har vi solsken men i morse hällde regnet ner, blev glad när en arbetskamrat ringde och sa "jag hämtar dig"
Hoppas du fått hjälp till kissen shigne och kan sova längre i morgon.
#2 Lycka till med kursen abbis!
#7 Goda energier till din axel Ians och krya-på-kram till dottern.
Ha det gott alla 
Ja kursen Abbis Du måste berätta hur det går!
Det ska jag göra..
tidningen vill göra en artikel när vi startar.(dom är på hugget)..och i kväll drog vi till IKEA och inhandlade ett stadigt underrede som det ska byggas knådbänk av imorgon.Köpte lite roliga byttor och fat i plast som dom ska få göra sina alster inuti..(lite fusk) + 4 brödkavlar så alla har varsin!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Verkar bli en rolig kurs. Lite fusk skadar inte.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen