Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: huskurer
Läst 4354 ggr
dragonstar
0

Förkylning på gång

Ny här och behöver hjälpt att bli av med en förkylnign jag känenr börja komma i kroppen .

Ska iväg nu i hälgen på en Shamanträff och vill absolut inte var sjuk då ajg sak såva ute under den helgen.

Så vad kan ni tippsa om för behandlnigar?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Clary
1

Hej dragonstar och välkommen in.

Har puttat upp en förkylningtråd till dig, där finns det många fina tips att prova, krya på dig.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

dragonstar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tack såg det presis =)

Turen är att jag inte riktigt blivit sjuk ennu utna bar ska förebygga. Men Mycket te med honung elelr mjölk med honung ska jag dricka!

shigne
0

Jag kör alltid med vitlökskur när jag känner att det är på G i kroppen - tar den varje kväll tills det känns okej igen! Det är säkert 2-3 år sen jag var riktigt förkyld!

Recept på vitlökskuren finns på min blogg:

livsvis.worldpress.com

Ians
0

mmm gott Shigne!

skall pröva din kur om inte annat för att variera intaget av vitlök…

Själv tar jag en riven klyfta i en kopp buljong…..gärna kyckling buljong…mmmm gott det oxå!

en luktar skunk…som du säger….men ju vanare kroppen är vid vitlök ju mindre luktar man…faktiskt…

Har hört de som äter upp till 5-10 klyftor/dag men inte luktar vitlök…

Utom kanske precis omedelbart efter de ätit det…

Lycka till Dragonstar!

shigne
0

Ians - det sägs att ju mer skit i kroppen man har, dessto mer "skunk" luktar man när man tar vitlöken!

Ians
0

kanske är det som gör det då…att man luktar mindre o mindre…för det rensar ju både bakterier o annat i kroppen!Flört

[CinderRainfall]
0

Ät massor av frukt och drick te :)

dragonstar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! JA här är det te med honung som är en favvis så de fortsätter jag med. Cvitamin och så ska jag nog göra något gott med citron kanske vitlök elelr likande.