Pratbubbla 22/9
Gomorron!
Lite trist regnkänsla i luften, dock ingen mysig dimma idag!
Kissen inlindat ben idag, hon hade brutit benet!!! Det känns för jäkligt!!! Hon har fått gått med brutit ben i flera dagar…. Men nu ska jag pyssla om henne, hon får smärtstillande och ska ta det lungt!
Lite ur gängorna idag - men ska försök styra upp det här hemma, måste nog göra en lista över saker som ska fixas och beta av allteftersom.
Ha det gott alla! kram
morn
Rätt nöjd med gårdagen
trots 13 timmars pass..
Blir en gäspig dag men det är bara att gilla läget
.
Har ca 1000 hål till att skära idag….sen är slottslyktorna skurna ..puts och färg ska på sen in i ugnen..
Shigne stackars kisse men nu kan det bara gå åt rätt håll..
Själv har jag sponsrat katthemmet i staden med en logga i deras kalender och lite vinster till lotteriet..Dom jobbar ideelt..
Ha det gott
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Kramar till dig Sighne och till katten- som tur är så brukar de läka fort
Jag är feberfri, men inte frisk. Jobbar på idag så gott det går.
Vi har liiite, lite höstkänsla idag, lite moln på himlen och frisk luft.
Försöker att inte tänka på eftermiddagen med flera krockande aktiviteter, tre personer och en bil. Det blir omöjlig ekvation, nån måste avboka, men vi är oense
Ha en fin torsdag! Snart helg igen-jippie!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nä men usch då! Stackars kissen! men det är inte så lätt att veta shigne, min kisse går också på tre ben just nu, men det beror på ett sår antar jag, för han har en klo skadad. Lika fullt spatserade han ut nu på morgonen - dom är härdade våra fyrbenta vänner, inget gnäll där inte utan dom utnyttjar dom kroppsdelar som funkar istället. Inte behöver dom några kurser i Mindfulness i alla fall. 
Tror att regnet har dragit förbi, tack o lov att det inte blev så våldsamt den här gången, marken är fortfarande vattensjuk och några vackra höstfärger blir det inte år. När marken är mättad på vatten så skrumpnar bladen istället, bruna med svartmögel. LIte trist eftersom hösfärgerna är det man ser fram emot den här årstiden. Trasten och stararna har snart käkat upp alla rönnbär dessutom, den enda färgklick som fanns. Men man kan ju inte missunna dom..
Ha en fin dag allihop! 
Ibland tycker man nästan att skattepengar används liite väl obetänksamt, eller vad sägs om den här hundtoaletten som kommunen har placerat mitt ute bland åkrarna här i byn..? Eller är den månne till för nödiga bussresenärer?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Aha nu vet jag varför folk pinkar i busskurerna….de har sett sådana här toaletter!
Shigne….stackars dig o Lille kissen !……blåser läkande pust åt hennes håll och åt dig oxå!
God morgon på er….
Det blev en låång dag igår med besök hos doktorn och personalmöte och en tur till systern som behöver se en levande själ ibland!
Idag är jag helt slut av alla intryck…och dålig mat som jag satt i mig under några dagar…har fått äta det jag kunnat äta helt enkelt! Överlevnads strategi kallas det!
Nu åter till det jag mår bäst av att äta och till vardagen.
Doktorn skulle konsultera sina Senior kollegor…han oxå!
Men han förklarade varför….så det känns ok + att jag skall vara med när han konsulterar dem!
Min kropp tillverkar ärrvävnad i knät…som den inte skall göra….en ovanlig komplikation som ortoped kirurgerna vill undvika…det är big no no!
Men vissa kroppar gör detta spontant utan tillstånd iaf 
Och varken träning eller något annat kan förebygga eller avhjälpa detta….så nu skall de gåvidare i behandlingen efter att ha slagit sina kloka huvuden ihop ordentligt innan…så de kan minimera risken för att detta händer igen.
Känner mig trygg med min nya doktor…det känns inte som jag inte läker för att j-las med farbror doktorn…som det gjorde innan!
Sjukgymnasten som jag bara sket i skall jag ta ett snack med dessutom…med den nya info jag har…för att göra ett avslut eller få igång en dialog med henne….på en ny basis.
Nu när jag fått min värdighet tillbaka….
Önskar alla en bra dag!!!! kram på Er!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God dagens!
Shigne, förstår att du lider med lillkissen men du ville ju komma in tidigare! Blåser lite bubblor till sötingen!
Tuvan, en katt skulle man ta efter lite oftare!
Ians, det känns positivt ändå, att få veta varför och att du faktiskt inte kan göra ngt åt det själv! Nu hoppas vi de hittar ett bra sätt att bli av med problemet! Kram på dig!
Maken ringde när jag skulle åka från jobbet igårkväll och frågade om jag ville ha thaimat när jag kom hem. Det satt som ett smäck! Har otroligt ont i nacke och axlar, det börjar även värka i leder och muskler. Ett tecken på att jag har för mycket att göra och ignorerat kroppen för länge.. skulle ju ringa och boka massage ju…
Ha det nu riktigt gott och ta och skäm bort er lite i vardagen!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Hejsan, här har vi fint väder efter en regnig morgon. Jag är förkyld, och tänker tillbringa några timmar i sängen. I morgon blir det VC för att kolla om jag har borelia. Har haft fästingbesök, nämligen, och den lilla gästen lämnade efter sig en rodnad vid nyckelbenet.
Pussar på lilla kissen, shigne! Han blir säkert bra snart. Och bra att har fått hjälp.
Låter intressant med ditt kreativa knä, Ians. Visste inte att kroppsdelarna kunde ha sina egna viljor, men anat har jag ju.
Den där toan, Tuvan, ser ju snygg o trivsam ut. Vi skulle behöva en sån vid vår hållplats, där vi numera tvingas stå ute i ur och skur. Vi hade en fin hållplats med vindskydd o allt, men när de flyttade den passade de på att ta bort vindskyddet.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Önskar dig en snabb bättring Tride!
Se om ditt fästingbett ..Det låter ine bra det där!
Sj har jag åkt på en förkylning oxå…så det blir Mer vitlök åt folket idag….buljong med vitlöksarasp står på menyn X flera under dagen!
C-vitamin och städning….sedan lite vila…måste få bort damm när jag är förkyld…tål inte det då!…oc med två mkt håriga barn ….herr o Fru katts i huhållet så blir det dammigt snabbt 
Kramar i massor till er som behöver en!
Tack Ians! Det verkar som om det inte är så farligt. Rodnaden är borta och solen lyser, så nu sitter jag lite på balkongen o passar på att få lite värme.
Äter oxå vitlök.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God middag!
Puss och blås på lilla kissens tass, kram till dig shigne.
Härligt att du fått en vettig Dr Ians
Är jättetrött idag, skulle kunna lägga mig och sova nu men det går inte för då skulle jag vakna vid 2 i natt.
Verkar som om hela goa gänget här känner sig lite krassliga, krya-på-er-kramar kommer från mig