kokosfett mot alzheimers
Kokosolja är ett fett som det talas om alltmer nu. Och då naturligtvis inte det där förstörda, härdade fettet i silverpack, utan fin virgin oil.
Den här artikeln antyder att kokosolja t.o.m. kan vara värdefullt vid så svåra sjukdomar som alzheimers.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det låter intresant Magi-cat! Skall gå in läsa artikeln. Och cocosfett går tydligen att använda tilll mycket, jag brukar använda det i mina hudvårdsprodukter också. Ett allround-fett med andra ord.
En tanke jag alltid haft med mig är att alla sjukdomar vi drabbas av, går att bota med det som finns i naturen. Naturen är ju så beskaffad, att balans skall råda, därför borde även sjukdomar oxh smärttillstånd kunna finna i bot i det som redan finns runt omkring oss. Ett bra exempel på det är t ex. ormbett eller virussjukdomar, där små mängder av samma ämne aktiverar kroppens immunförsvar så att man kan bli immun. Lite homeopati över det, eller hur? 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Var det inte här på AB jag läste om den amerikanska läkaren som gav/ger cocosfett till sin man, som lider av demens (Alzhiemers?)?
Sitter vid fel dator just nu men ska kolla lite senare om jag har sparat länken.
Jag har iaf triggat min "dam" att köpa en burk. Hennes korta minne kommer iofs av en liten stroke samt ett medfött ryggmärgsfel men det skadar inte att förebygga, då hon är i den åldern när demens gärna börjar att utveckla sig.
jaså det kanske varit med redan, sorry
Hur som helst så är det underbart med kokosolja, inte minst på huden.
Och det doftar gott i köket när man steker lite lätt med det.
Håller med Tuva-Lena. Vi är ju naturvarelser, alla komna ur samma substanser, så det är klart att allt finns.
Och jag tror att det är bättre att använda hela örten t.ex. - bättre än att extrahera en enda substans ur den.
Man kan smörja sig med detta kokos fett oxå o man blir mjuk o fin i huden….
Och man kan använda det till både matlagning och div annat så det är toppen!
Jepp, samma artikel…fick inte upp länken tidgare. Sitter vid Sonens hemsökta dator. Visst är det en upplyftande artikel! 
Kokosfett! Skall jag lägga på minnet. Tack för tipset! Och visst är det så att allt finns i naturen, men vi vet ju sällan hur vi skall använda det och till vad.
För ett par år sedan hade jag förmånen att besöka en botanisk trädgård i södra Indien. Där odlades alla möjliga växter, som används i det ayurvediska apoteket. Mycket vacker, med alla blad o blommor! Där fanns också te- o kaffe-buskar. Vi blev också guidade av en skicklig guide, som berättade hur allt detta kunde användas. 
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
men det ska vara riktig virgin oil - inte den där härdade saken i silvrigt papper.
Intressant med ayrveda och Indien, Tride! Där finns mycket att hämta!
virgin oil - uppfattat!
Tride.
Det finns en bra på hälsokosten som jag brukar köpa som är virgin oil men som inte kostar skjortan.
skall kolla vad den heter!
Biofood heter den det finns i en smakfrivariant i vit plastbytta 45kr.
Och en med underbar kokossmak Extra virgin heter den i orangebytta för 129kr.
Byttorna innehåller 500gr kokosfett oavsett vilken av dem man köper.
Biofood, okej. Tack för tipset!
Tride.
Är det någon som vet hur mycket kokos fett de med Alzheimers åt?
Har min Pappa på vårdhem och skulle vilja kunna ge en ungefärlig dos till dem…
Man bör äta en 2-3 msk/ dag för att få en terapeutisk effekt….
Blandat i kaffe eller the…eller i maten om man föredrar det!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Börja lite lätt…annars kan man få magknip o diarré…tills magen vant sig. 
Ok tack för erat svar ska prata med vårdhemmet. Ska även köpa kokosfett själv.
#15 det lär du nog få göra…för det är tungrott på de flesta vårdhem när det gäller alternativa behandlingar
Lycka till!