Pratbubbla 24/9
Gomorron alla goa!
+3 grader drygt när jag steg upp, mulet, grått och trist!
Kissen, som heter Lina, hoppar fortfarande på 3 ben - skulle ta bort bandaget igår enl. vet. , men det var inte nått vidare, så jag lindade om så får hon gå så några dagar till.
Varje morgon en spruta smärtstillande (Metacam) 3 dagar till.
En sak är då säkert! att hålla en liten kisse med brutet ben lugn
, det är som bergsklättring med 100 kg övervikt skulle jag tro! Men hon äter och dricker och skiter i ordning, ligger gärna i knäet och älskar att man bär omkring henne. Kanske skulle haft en sån där bebis-sele???
Idag blir det en extra hund i huset, syrrans, sen tänker jag åka in till stan och shoppa loss lite - gå på loppis bl.a. Har kommit in i en "gör-om-gammalt-skit-till-nått-vackert-period"….
Ha en underbar dag - ni är värd det bästa!
Kramar i massor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Go'morron shigne! Och en lika god till er alla andra som droppar in allt eftersom! 
Det där låter ju hur härligt som helst; att vara i en "göra-om-gammal-skit-till-nåt-vackert-period"! Jag befinner mig i en sån jag också, bl a hittade jag en gammal ful rakspegel på vinden som jag målade i vitt och bytte spegelglas i. Nu hänger den i hallan ovanför ett sött litet krusidulligt bord som jag också hittade på vinden - blev vitt det också förstås.
Idag hämtar jag en gammal kökssoffa i en otroligt ful röd färg, som också skall bli vit. Sedan byter jag tyg på sitsen och syr små kuddar som skall hänga bakom ryggen - man kan ju faktiskt använda kardborreband till det. En romantisk lantsoffa är det meningen att det skall bli.
Och igår sydde jag om en gammal duffel som blev senaste mode efteråt. Det kliar i fingrarna när jag ser gamla kläder och möbler som kan bli som nya.
Hoppas att lillkissen kryar på sig shigne, min har landat på alla fyra igen så nu hoppas jag att han håller sig på jorden i fortsättningen och inte utmanar byns "kattbuse" mer..
Här har det precis slutat regna, för vilken gång i ordningen vet jag inte efter den blötaste september jag någonsin har upplevt. När inte hunden vill ligga ute på gården, ja då är det blött och gården består just nu av lera - inte så trevligt, men jag hoppas verkligen på torrare väder i fortsättningen!
Ha en underbar lördag allihop! Lycka med shoppningen shigne!
Kram till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God morgon! Jag är vaken! Men inte mer… Barnen är utlånade, så vi fick sovmorgon! Rullgardinen är nerdragen så jag har inte koll på vädret. Igår var vi på 40-årsfest. Jag dansade i högklackat i säkert 4 timmar, om det räcker… Dessutom bugg några vändor. Det är så roligt när folk kan dansa! Jag gav tydligen inspiration till ett nytt ord igår. "nyktersnurren". Man kunde tydligen inte snurra så mycket när man dansar (disco, inte bugg) när man är nykter… Jag visste inte det… ;-) Idag är jag glad att det är lördag. Tror det blir en vända till ikea. Dotterns loftsäng beöver lite förvaringshyllor, så hon inte behöver sova bland papper och böcker hon pysslar med innan hon somnar. Känner jag henne rätt kommer hon göra det ändå, men hon måste inte. Ge er själva en fortsatt bra helg!
Dansa kan man alltid göra!
Morn..
Sambon har redan åkt..han gick ner och bar ut min trottoarpratare innan hann stack som är vråltung….ä han inte för gullig..
Blir en glaserar dag idag..Hoppas måååånga läst KP igår som alla fick i brevlådan (se gårdagens tråd)..*L* Så det blir rusning..
Det är chokladfestival i K-H men med bara 2 utställare på gågatan..Är nog lite för lite för att kallas festival..Men dom försöker i alla fall..
Bästa chokladen finns hos oss
Men vi har inte gjort nått väsen om det..Vi tyckte inte det va värt att annonsera för..
Strålande sol idag hoppas det håller i sig till imorgon..
Shigne lilla kisse hoppas det inte blir komplikationer..
Tuvan vilken energi..
kraaam till er alla
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Ha ha abbis, det handlar inte om energi utan snarare om att ta sig helskinnad igenom den värsta regnperiod i mannaminne!
Ni vet det man säger; "tänd ett ljus istället för att förbanna mörkret.."
Tänk att det finns så snälla karlar som din abbis!
För två veckor sen ungefär, så sa jag till sambon; tänk om du kunde koka lite kaffe på kvällen till mig någon gång..? Det är alltid jag som får serva dig..
- jo men det kan jag väl göra får jag till svar.
Vem som har fortsatt att koka kaffe är nog inte så svårt att räkna ut eftersom karlskrället somnar på soffan varje kväll. "Orkar du sitta upp och dricka kaffe innan du somnar igen", brukar jag fråga..
F*n va du är elak säger han, dricker upp kaffet och somnar om.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag!
Gör om gammal skit till nytt - du kan få börja med mig Shigne
. Känner mig lite sliten just nu, vill så gärna få huset sålt så vi kan börja med det andra. Få flytten ur världen och börja vårt "nya" liv.
På jobbet händer det massor, nya små uppdrag trillar in hela tiden och jag saknar då inte arbetsuppgifter. Iofs skönt att veta att det finns jobb!
Idag bjussar jag på en liten filmsnutt om oändlig kärlek, jag lipar varje gång!
Pyss o kram på er!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God middag på er!
Här har vi en sån dag som vi vill ha i september, sol, blå himmel och hög luft, underbart.
Puss på tassen till lilla Lina shigne, hoppas du hittar nåt användbart att göra om.
#2 Det låter verkligen som att du hade kul LottaO, länge sen jag kunde gå i högklackat än mindre dansa, har ett läckert par skor kvar som jag inte förmått mig att kasta.
#3 En sån go'bit till man du har abbis, dom växer inte på träd
#4 Tuvan, kanske du ska prova att låta honom sussa vidare, så värst sällskaplig verkar han ju inte vara.
#5 Fint att du har jobb Elpida, inte alla som har det.
Väntar hem yngste sonen med sambo så det blir ingen dator på ett par dagar.
Ha en trevlig helg allihopa
Tuvan Jag skulle göra som Toyan föreslår..koka kaffe till dig själv rent demostrativt..sånt tar bäst!!!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Goddagens på Er….
Ni är för roliga!…orkar du sitta upp och dricka upp kaffet…hehehehe
Abbis….Krhmn har jau bara varit bra för Er…så roligt att Ni tog steget!
Hoppas du får snurr på kurser etc etc…som Tuvan sa det verkar som kurser är det alla människor har numer!
Och Du har mkt att lära ut!
Här har det varit underbart väder…sj har jag sovit som en gris tills nu…skall ju jobba en natt till…
Det känns så gott att umgås med de boende…man får så mkt bra feedback…att det man gör gör skillnad i livet för ngn iaf.
Bättre jobb kan man inte ha…..
Snart är det dags för medarbetar samtal….då får vi se vad som händer för min del…för jag kommer att önska….så ni bara vet!
hehehehe…inte mer lön för det är inte fruktbart..men det gäller att önska rätt saker! 
Kramar i massor till er alla!
In o lägg oin lite bilder i höst tävlingen!!!
Gokväll. Vi har haft en fin dag, men hösten känns i ryggmärgen och framför allt blir kvällarna mörkare o svalare.
Dansa 4 timmar i högklackat - det låter jättekul. Själv dansar jag tango i klacklösa mjuka träningsskor, det går bra det oxå.
Nu är foten bra. Men då kom hostan. Den har hållit i sig ett par dygn nu, Undrar vad det skall bli nästa gång? Eller kanske är det uttömt för den här gången.
Ha en skön kväll med kaffe o annat. Tycker inte han har förtjänat kaffe, Tuvan. Skulle han märka om han inget fick?
Fin film med stor katt, Pidan. Och hoppas att lillkissen med det brutna benet snart blir bra. Och en underbar höstbild, Tuvan. Kunde vara härifrån. Liknar vår badsjö.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hostmedicin: Koka upp vatten, grovhacka gul lök och lägg i en skål, häll på en msk torkad timjan och häll på det kokheta vattnet. Ställ skålen vid sängen när du går och lägger dig.
Dansa kan man alltid göra!