Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 2054 ggr
shigne
0

Pratbubbla 29/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron alla goa härliga!

Kan ni fatta att vi "redan" börjar närma oss slutet av denna månad?

Mulet och trist ute, ett riktigt höstväder, men något varmare än igår; +7 grader.

Ska strax väcka hunden för morgonpromenad, så vi får allt att stämma idag. Går till grannen (ca 1,3 km) ger deras hund man, nu medan de är utomlands, sen hem o stöka. Hämta dagmattehundarna för långpromenad mitt på dagen….etc. etc. etc.

Hela dagen går åt att sköta hundar och hus!

Gissa vad! Jag måtte väl ha världens knäppaste kisse…. Idag när jag steg upp, satt hon på köksbänken och gapade - precis som den där reklamenkatten som gör reklam för comhem….eller nått sånt! Men se nu är medicinen slut och hon fick inte mer än lite vatten i sprutan, men hon verkar vara nöjd med det!

Ha en fin dag alla! kramar i massor

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

God morgon Shigne, god morgon alla andra.

Jises vad länge sedan jag kikade in.

Jag ville iaf titta in och önska er en riktigt bra Torsdag!Glad

Clary
0

God morgon!

Månadens näst sista dag, snart är det jul igen Skrattande

Lite regnstänk har vi men som vanligt ska det bli bättre under dan.

Kylen fylld med mat som ska göras i ordning och sen får vi se vad dagen bär med sig. En bokbeställning måste jag nog göra för det börjar bli lite tomt på sängbordet och där måste det finnas några olästa också.

Önskar er alla en fin torsdag

Du var något snabbare än mig Shigne Flört Kissekatter är mycket speciella djur gillar dem skarpt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Elpida
0

God morgon

Ganska varmt i luften faktiskt även om det är lite småmulet än så länge. Det viskas om en riktigt varm helg och det säger jag inte nej till!

Igår upptäckte vi att minstan fått springmask - urk!Skrikandes Nu blir det till att medicinera, tvätta och skura några veckor framöver! Det är första gången vi drabbas av det här och jag har varit så himla glad att vi klarat oss…

Ikväll har jag Zumba för en tjejförening så det blir lite övertid på jobbet igen och sen ska jag hämta skyltar hos mäklaren så jag kan marknadsföra mitt hus lite till, det går lite trögt…

Hoppas nu ni får en fin dag med hundprommisar, matlagning och annat skoj!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
0

Ha ha ha Shigne vilken kisse du har…addicted.Tungan ute

morn

tempo tempo här..

B2B möte med mingel och föredrag ikväll…VA SJUTTON ska man ha på sig??

Får stänga lite tidigare då det börjar kl 18.

Mina elever är lyriska..inte visste jag att jag va en så superb kursledare..Cool

Blir lite förberedelser idag ska göra julkorgar och packa företagspresenter som jag gjort åt andra..Vi är lite ute i sista sekunden..

kraaaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

MaMaMade
0

God fm!

*Leeedig*…suger lite extra på ordet, *skönt*! Tråkigt att måsta stiga upp kl 6 för att få liv i de som ska iväg men å andra sidan har jag fått lite nytta gjort dessutom.

Frukosterade framför datorn, UR Play, ett program om adoption o hur det står till med det stöd som *skall* finnas att erhålla vid ev problem…men…finns det verkligen där!? Som vanligt glider man endast lite lätt över funderingarna men det är ändå tänkvärt.

Nu ska jag starta en tvätt o sedan…spela lite datorspel kanske? Bara roa mig i en h kanske? Regnar ute så jag struntar i att fixa tomt i växthuset. Tar en innedag o hoppas på uppehåll till em så jag o Tassen kan gå o skatta trattisstället igen.

Sicken kisse shigne! Skrattande

Jag löser korsord Clary…blir som beroende! Tungan ute

Kul att se dig här igen Gullenilla! Glad

Mask…kan inte vara roligt nej! Fattar inte varför vi aldrig har fått det som pyssar på både vovve- o kattnosar stup i kvarten! Tungan ute

Håller tummarna för succè ikväll abbis! Såklart att det går bra, är man en suverän kursledare så är man också en suverän föredragshållare! Julkorgar! Jag är inte färdig m hösten än ju! Förvånad

Ha en fin dag allahopa! Kyss

LottaO
0

Här är en strålande förmiddag. De ser ut som om det blir riktigt bra. Över 20 grader har de hotat med också. Mama, du känns mer avslappnad idag! Känner ett aningens lugn iaf! Hur gamla är barnen? (du behöver inte svara!) kan de inte göra frukost själva? Känner mig glad och stark idag. Ska gå ut på lunchen tänkte jag!

Dansa kan man alltid göra!

Tride
0

En sån härlig kisse su har, shigne! Min kisse passar på att ockupera min stol när jag inte sitter där, men sticker iväg så fort jag kommer. Jag har förfsökt föreslå att hon kan ligga i soffan alldeles bredvid mig, där andra kissen gärna ligger, men det tycks inte passa.

mama, ha så kul! Det förtjänar du!

Spännande i kväll, abbis, och det kan bara gå på ett sätt, nämligen jättebra!

Här dröjer sommaren kvar, solen lyser och vädret är toppen. Mina balkongblommor blir bara fler o finare. Vad som tyvärr tycks dröja sig kvar i kroppen är den attans förkylningen. Trött och skrovlig hals. vill bara gå till sängen o stanna där.Talade med en kompis. Vi skulle ha träffats för fika i stan och läsa varandras texter, men hon mådde på samma sätt, så vi sköt på det.

I kväll är det extra-tango, och jag skulle gärna vara med, men får se vad formen säger i kväll. Det händer att man blir bättre efter ett riktigt roligt tango-pass. Man får upp farten och huvudet får jobba lite oxå, för det gäller ju att hålla rätt på höger resp vänster o inte trappa partnern på tårna.

Borelian slapp jag i alla fall.

Clary, har du sett mitt senaste pm till dig? Enligt våra ifokus-värdar skall allt vara okej nu.

(Ni övriga kommer att få veta vad det handlar om när tiden är mogen)

Stå på er, var stolta, bär huvudena högt och tänk gott om er själva, så får vi snart en bättre värld! Eller …?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Hejsan!

Nu vaknade jag….efter en ordentligt spännande natt….med besök av både ambulans och brandkår på jobbet….

En kom hem från sjukhus med ambulanstransport…och de fick stå utanför i 30 min och vänta…för vår telefon hade lagt av Rynkar på näsan varken ambulans personal eller damen på båren var speciellt impad…suck

Ca 30 minuter senare gick brandlarmet Då hade en av våra damer försäkerhetskull tagit sin natt medicin och sedan kommit på att disktrasorna nog inte luktade gott….Så hon skred till verket och lade dem i en kastrull med diskmedel och vatten…På med kokplattan!…och sedan gick hon efter välförättat verk och lade sig…medans trasorna kokade!

En liten tupplur undertiden ! Obestämd…vilket gjorde att 3 stora brandbilar och en ny ambulans snabbt stod på gårdsplanen igen….denna gången funkade telefonen Skrattande De tittade med stora ögon på rätten hon kokat!

Allt gick bra tack o lov…ingen skadad….Men vilket mickel!

Då vet vi att brandlarmet fungerar iaf!

Vilken liten kisse du har Shigne Skrattande hon tar seriöst på detta med medicineringen …hahahahaha

Mask Elpida….inge kul men ofarligt tack o lov!

Abbis..gu vad kul! Hoppas allt går bra på föredraget också!…sån ger kunder och gott renomé!

Clary …böcker böcker böcker …underbart…jag läser mkt också Och löser korsord helt fantastiskt!

GunillaF…jätte roligt att se dig igen! hur mår du vad gör du?

Mama…skönt med en slappar dag emellan…man måste ha det!

Tride …Nu blir jag riktigt nyfiken…men får väll stilla mig som alla andra Flört

kram till er alla skall snart iväg och göra min andra natt av 2…samt ha ett utvecklande samtal med chefen!

Får se hur det slutar Glad men tänker varken vara klädsamtblyg eller tillbakadragen i det samtalet…så vi får väll se hur det artar sig! Nu är jag tillräckligt vuxen och vet mitt värde så jag behöver inte stå med mössan i handen alls!

kram på er allihop!

[GunillaF]
0

#5 Tack! Skrattande

#8 Tack, jag mår bra! Det har varit mycket ett tag nu men det har börjat lugna ner sig. Jobbar heltid som vanligt + att jag jobbat på med klienter på kvällar och helger.

Min lärare har gett mig uppgifter allt eftersom (klienter för healing både på distans och de som kommit hem till mig) De har skickat in omdömmen/berättelser på det jag gjort. Nu har jag diplom och om ett par helger ska jag avlägga prover för mitt cert.

Är fortfarande värd på Healing, men medarbetarskapet på Medialt sa jag ifrån för någon månad sedan för jag kände att jag inte hann med.

Ha en trevlig Torsdagskväll härinne!Glad

Tride
0

Det blir tango i kväll. Satt en stund på balkongen och lät solen värma näsan. Det gjorde susen.

Nä, mask låter inte så kul, Pidan, men det finns ju bot.

Du har haft en vanlig dag/natt på jobbet, Ians? Intressant det där med kokplatta, och ack så mänskligt. Nu när jag flyttat mig från köket till vardagsrummet med datorn måste jag också tänka mig för. Det är lätt att sätta på en kastrull med soppa eller vadsomhelst och sen glömma bort det hela i inspirationens virvlar.

Men brandkåren skall ju också ha en mening med livet . . . .

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Toyan
0

God kväll!

En sån härlig katt du har shigneGlad

Vad vore livet utan böcker Clary, undrar en boktokObestämd

Så skönt att vara ledig Mamsen.

Inte så trevligt med mask men som tur är ofarligt Elpida.

Inte en tråkig stund då Ians, lycka till med det utvecklande samtalet.

Blir en jättebra kväll abbis.

Ha en trevlig kväll i dansens virvlar Tride.

Har varit till distriktsköterska idag, fått eksem på armarna också, hon skrev ut starkare kortisonsalva och antihistamin.

Kan inte förstå vad det beror påSkrikandes

Ha en fin fortsättning på kvällen allihopaGlad

MaMaMade
0

Avslappnad…inte precis. Några spel blev det men det är inte kul med en sten i bröstet. Hade en fin prommis m Tassa o töser, +18 grader när solen var framme o jag hann ta in alla omogna tomater innan den gick i moln igen.

Töserna är 6 o 9 år, kan göra frukost men har svårt för att komma i kläderna o kolla tiden så att de inte missar skoltaxin. Sonen…tja, vill gärna pusha på där också så att han inte "glömmer" o missar taxin han med.

Väl inne upptäcker jag att diskmaskinen slutat tömma vattnet…*igen*. Så nu har jag handdiskat disk till ca 2 maskiner o har väl 1 kvar. Ev tar Guben på sig några dagars extrajobb när han får sin lediga vecka, vilket är behövligt (se låsta) men känns inte så himla kul. Hoppas att han kan få göra det de dagar jag jobbar o ändå är borta.

Det har jäklats rejält i afton med annat o hela jag skakar som ett asplöv. Vill leka struts o stoppa ner huvudet i sanden ett tag, känns det som!

Nu disk o sedan nattning. Kram!

Pagan
0

jösses vad det händer grejer här minsann.

Kul att se dig Gullenilla. Fullt upp hos dig också. Grattis i förväg till certet, tar du som en dans.

Abbis, grattis, jättekul att bli så uppskattad.

Ians, allvarligt talat…..natten som ska vara lugn o skön. Ja Ni hade väl inte svårt att hålla gluggarna öppna iallafall.

Elpida, låter inte så roligt. Varför/hur får man sådan mask? Vad göra åt eländet? Har det masspridningseffekt? Kan det bli så nu sedan skolorna startat eller? Här stod det att vi ska luskamma våra små då lössen fått fäste på skolor o dagis. Vi har klarat oss än så länge….hu! Vet när barnens kusin fick det, de smittade varann på hans skola om o om igen. Samma barn vars moder inte var så noga med luskammandet….tog närmare ett år innan skolan var lusbefriad. Vågade knappt hälsa på hos dem under tiden.

Här har det bjudits på underbart väder  i flera dagar. Runt +19  i eftermiddags, satt i t:shirt med middagskaffet.

Håller på för fullt nere i källardelen. Rivit ut en del gamla plastmattor som satt/sitter som berget. Snacka om att spindlarna fick fly för livet. Funderar just nu allvarligt på att inköpa gift. Vet att vi alla har ett existensberättigande men att det vimlar av spindlar i mitt hem gör mig smått………tossig & kliig över hela kroppen. Någon som har tips på effektivt gift??? Vissa av dem var stora som femkronor med ben!!!! Kan ju berätta att jag ropade på mamma ett par gånger och var närmast på väg att ta till lipen. Ja där ser man hur stor man är när det verkligen gällerTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
0

Tittar in o säger "hej" i kvällningen. Nu är det bara skit med uppkopplingen så ajg kommer helt enkelt inte in under dagtid. Ha försökt att ringa telia men 25 före i kön bådar inte gott - när jag än ringer. F*n vilket mörker! Dags att betala räkningar också och hur det skall gå vete gudarna..

Va roligt att se dig Gunilla! Och jättestort GRATULERAR till certet!

Tänk, vi fick sommar på eftermiddan! När jag gick ut med hunden var det 19 grader ute så jag drog på mig shortsen och det blev varmt nog ändå. Imorse spöregnade det så en solig eftermiddag var vad som behövdes minsann.

Men Pagan!Förvånad Vet du inte att spindeln är ett heligt djur bland indianerna bl a..? Inte får du ta till gift, dom är ju dessutom nyttodjur som tar skadeinsekter! Försök klura ut vad det är som gör att dom dras just till källaren och försök att ändra på den yttre miljön så att inte spindlarna trivs där längre. Fuktigt kanske? Öppna fönstren och torka ut miljön, eller lägg dit en "torrboll".. Hoppas att spindlarna får leva och att du får lugn och ro i alla fall. Flört

Ians, verkar som "gamlingarna" hade det tråkigt och behövde lite drag under galoscherna.. I dom lugnaste vatten går de största fiskarna.. Flört

Kram o natti till er allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

abbis
0

Hemma igen…

Det blev skitbra med föredraget..jag stod t.om på scenen samtidigt som Björn pratade..Kom folk fram efteråt som sa att dom blivit rörda till tårar..då har man väl gjort ett gott jobb..Vi fick massor med visitkort som vi kan skicka ut nyhetsbrev till..Vi utlyste en tävlig nämligen där man kunde vinna kaffe+ mugg från oss..svaret fanns i vår text!

Ians…härligt med gamlingar…blir lite mer spänning i livet och det behövs verkigen ibland så att man vet att man lever..Flört

natti natti

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Pagan
0

Kör avfuktaren - nyinköpt och urfin modell - men det verkar ju inte hjälpa Tuvan. Ska ju måla o lägga in platonmatta mm inom kort. Just nu skakar vi sängkläder hela tiden, jag får för mig att spindlarna finns överallt. Det vimlar av dem. Vet att de är nyttodjur och tro mig det sitter lååååångt inne att ta till giftmetoder, men så här kan jag inte ha det. HJÄLP!!

Imse vimse spindel klättrar…….de verkar ju tycka att den som står för intrånget är jag…..jo jo men de betalar inte banklånet sååååååå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Inlägget är låst för nya kommentarer