Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 16756 ggr
gummimamma
45

Hur öka blodcirkulationen?

Jag har något fruktansvärt mycket problem med cirkulationen i mina händer och fötter! Fryser om dem jämnt nu sedan tempen ute sjunkit under 20 grader. Får t o m ha torgvantar på mig på jobbet när jag sitter och syr (innomhus)! Jag är frusen även för övrigt, men mest har jag problem med händerna som ofta blir kritvita och domnar bort. En stund senare kan de bli blå/lila!!! Har någon här tips på hur jag ska få upp cirkulationen?

LottaO
5

Heta kryddor, som chili, ingefära etc. Varm dryck (inte kaffe) Sedan tror jag egentligen bara på rörelse, gärna små muskler intensivt. Skaka axlar, inte lite försiktigt, utan genom spänna hela bålen och vibrera. Höfterna samma sak. Byt mellan axlar och höfter i några minuter. Använd gärna rösten också. Tar ett tag att öva upp, men det är effektivt. Stora cirklar med armarna ger värme till händerna.

Dansa kan man alltid göra!

szirius
0

Gärna fler tips, även jag har detta problem, trots att jag rör på mig mycket.

Framförallt fötterna, precis som #0, så fort graderna är under 20 så blir fötterna iskalla.Jag sköljer dem under varmvatten flera gånger per dag, trampar på spikmattan för att få igång cirkulationen, vickar på tårna osv…inget hjälper.

Även kanel är en värmande krydda kan jag tillägga ( fungerar dock inte för mig…)

Ians
0

Vitlök hjälper även mot det…..ingefärs the med vitlök….mums både för immunförsvaret och cirkulationen…..

Szirius …ragg sockor utan andra stumpor i…då masserar de avigamaskorna fötterna helatiden när du går!

szirius
0

#3 får prova att vända på dem, men brukar ha 3 par raggsockar på mig + innetofflor!

gummimamma
3

Det har hänt flera gånger när jag åkt till gymmet, att mina händer och fötter har varit bortdomnade av kylan när jag kommer dit. Ändå har jag vantar på händerna och varma skor på mig. Först efter över halva "programmet" börjar värmen hitta till de yttersta delarna, trots att jag vid det laget redan svettats i minst 15 minuter.

Ska till en läkare i nästa vecka, och då ska jag fråga om han har en lösning på mitt problem med händerna och fötterna. Kommer att frysa ihjäl annars i vinter!