Pratbubbla 12 oktober
Gomorron alla goa!
Kalla nätter, flera i rad - nu är nog inte den första snön långt bort!
Jag känner mej på rätt bra humör, men kroppen är stel som ett kassaskåp. Jag vet….jag har lovat mej närmare tusentals gånger att jag ska börja med nån träning - mina muskler krymper o krymper! Det är ju hur långt som helst ner till golvet numera 
Så en liten stund med kaffe och dator, sen kanske prova röra lite på gamla sletna kroppen…
Promenader i vanlig ordning idag - men även lite städning och pyssel.
Har tänkt på dej Ians flera, flera gånger….hoppas allt är bra med dej?
Kramar till er alla - ha en underbar dag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon!
3-timmarsnätterna är tillbaka, ihopdragna muskler o stel o värkande kropp…armar o händer är värst. Känner mig slut med o lite sådär ni vet…ngt är på G, halsen känns "skum" o hela jag vill cocoona.
Räknar o räknar, ska få 237 kr att räcka till 70 till Sonen, lördagsgodis till töserna, helst lite mjölk också…samt gärna ha en hundring över till bensin *om* lönen inte kommer förrän efter helgen. Det hade varit mkt trevligt att ha en ost i kylskåpet också…o jag vågar inte tänka på vinterhandskar, skor mm.
Nåja, hade ett långt samtal innan jag stängde ner mina gyttjebruna o förutom det stoppade jag ner sorger o bekymmer i en säck o slängde ut den i rymden, till de som är bättre lämpade att ta hand om eländet. Inte för att jag känner mig mer uppåt idag men…det kanske tar lite tid innan det går upp för min hjärna!?
Det känns iaf ljusare kring SärKär, skolan är positiv från bådas perspektiv, har iaf inte hört ifrån dem. Humöret är ovanligt jämnt, tom när det "onnes". Lite gnöl men inga utbrott i affekt. Det känns skönt o jag hoppas att vi är "över tröskeln" nu!
I dagens SvD finns en otroligt bra intervju kring särbegåvning, med Mensas ordförande: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/trender/min-hjarna-dreglar-efter-stimulans_6540135.svd
Önskar er en finfin dag! 

God morgon!
Lite yoga till att börja med på morgonen kanske Shigne?
Mama, jag skickar lite uppiggande runt 11-snåret
.
Solen lyser och det var snorkallt i morse, fick skrapa rutorna första gången den här hösten - suck. Tur jag bor i stan och cyklar/promenerar i vinter!
Önskar er en superonsdag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron shigne! Och morrn morrn MaMa!
Vilken underbar morgon! Sol och frost och tempen lite under noll, kan inte bli bättre!
Inte nog med det, uppkopplingen är också på bra humör.. ha ha..
Åker in till stan på jobb några timmar, sedan skjutsa hem mor från en bilmekare. Hennes lilla pärla är 26 år vid det här laget men ser ut som en helt ny bil! Nu har hon lyckats hitta en liten "rostbubbla" på en av dörrarna så det måste ågärdas - hon kan skatta sig lycklig som inte har min bil då.. 
Igår tog jag en lång långprommis ut i skogen och plockade "vitmossa", ja egentligen är det ju renlav men i folkmun kallar vi det vitmossa, till adventstakar bl a och annat fint man vill pynta. Undrerbart! På eftermiddagen träffade Mickel räv utmed vägen, sätter in kort senare - måsta ha hans tillstånd först.
Hoppas att du mår bra efter op:en Ians och att du inte har ont efter ingreppet! Håller alla tummar och tår för att det har lyckats den här gången!
Ha en fin dag allihop!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Frisk dag! Strålande sol, frost på rutorna men plus i luften. Fast det är ju kolsvart när jag går upp nu. Men det gör inte så mycket. Trivs med att gå upp när resten av huset sover. Äta frukost själv och fixa mig till jobbet. Det är mysigt andra veckan också, när jag har hand om barnen och får iväg dem till skolan. Är så glad över att vi delar jag och maken. Vi jobbar 80 % var. På en tvåveckorsperiod lämnar och hämtar vi fem dagar var. Den som sköter lämning och hämtning av barnen ser till att gympapåsar är packade, extrakläder finns etc. Middan är också klar när den andra kommer från jobbet. Ha en skön dag allihop!
Dansa kan man alltid göra!
Morn
Höstmarknad i Kristinehamn..Ingen annonsering men artikel i tidningen idag om förra årets..
elever ikväll så det är jobb till 21,30..så kvällen ska planeras!
Drejade jättemycke igår hela 6 plankor fulla dom är 150 cm långa..
som ska tas reda på idag..
SOOOLEN skiner och det är frostigt i gräset..en underbar dag för att gå på marknad..
Tuvan..kan man plocka mossa överallt? jag behöver lite till mina arr..
Kraaaam på er allihopa
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God morgon!
Frostig och kall morgon men nu lyser solen från en blå himmel
Undrar också hur Ians mår idag, hoppas hon har fått sova i natt.
Fint med bilden abbis, bra att du fick igång kurser, dom här ser väldigt koncentrerade ut
Önskar er alla en riktigt fin dag!
Goddagens på Er allihop!
önskar jag kunde vara med på dina kurser Abbis! -Det ser så mysigt ut!
Jag är också lite stel o skrotten…efter att ha gått med kryckor sedan februari…men det skall jag och Nya sjukgymnastiken åtgärda….
Går inte tillbaka till den gamla …vi kom ju int riktigt överens så det känns mer rätt att starta fräscht denna gången! Inte bara tugga vidare!
Och hittade en som tar emot redan idag! helt underbart!…en som en arbetskamrat rekomenderat tom…och det känns skönt!
Inte gör det speciellt ont heller…och har tom varit uppe o tränat o böjt under natten….för är det träningen det beror på så skall jag inte missa det DENNA gången! 
Önskar er alla en underbar dag…passa på att gå ut en stund och bara njut…om vädret tillåter!
Så kör vi lite healing i kväll 
kram!
Hejsan! Här lyser solen och blommorna blommar fortfarande. Men det blir kyligare för varje dag. Jag hoppas på fint väder hela oktober. November brukar ju vara ruskigt.
Underbar bild, Tuvan, som vanligt!
Har fått besked från förlaget att över 50 bibliotek har köpt in min bok som e-bok. Det känns bra!
Jag tror att Ians mår bra efter omständigheterna och är på väg mot nya äventyr.
Det ser trivsamt ut, abbis, kring ditt bord.
Kanske kommer jag iväg på en promenad i dag. Kanske inte.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jätte roligt Tride! med de sålda e-böckerna!
Läser om din bok nu igen! älskar den!

hrrrm, god morgon säger jag utan att skämmas….kröp ner igen efter att ha lämnat sonen på skolan och somnade om!
Och inte nog med det - jag vaknade först klockan 11. Detta gör jag definitivt om när jag har tid
.
Ska bara få igång kroppen nu, ibland undrar jag om träning verkligen hjälper, jag som dansar 4 dagar i veckan är ändå stel och har ont lite överallt när jag vaknar…ung är jag dessutom….hur ska det då kännas när man blir gammal? 

Grattis till både Tride och Ians! Härliga nyheter.
Mama, jag vet att man inte vill ta bort "guldkanten" med lördagsgodis, men det är ju faktiskt fasligt dyrt. När vi hade det rejält skralt under en period bytte vi helt sonika ut läsk, godis o chips mot måltidsdryck och hemmagjorda popcorn på lördagarna( en påse för 5 spänn och räcker hur länge som helst-jippie
.)Det var lite knorr i början, men accepterades strax - och nyttigare är det dessutom.Bara ett tips om det verkligen inte går ihop för er.
Idag skiner solen minsann, så den ska jag definitvt ta tillvara på. Igår rensade jag ute en timme, det blir nog minst en timme till idag - sedan en kopp kaffe i hammocken - för det har jag förtjänat!
Absolut Szirius….ang popcornen….en behöver inte alls köpa en massa godis jämt.
Här har vi bakat ngt gott istället för godis många gånger….då blir det lite kul med både bakning och mys efteråt när man äter det man gjort….
De har varit utan "vanligt" lördagsgodis i 3 helger nu. Vi poppar också "hemmapopcorn". Här kostar en påse 15 kr men det blir ju ändå billigt med tanke på vad man får ut av den. Tyvärr gillar inte våra magar alla fibrer o så kolisarna på det. Mellis blir förstoppad o för mig blir det tvärtom.
Sedan kokar jag fudge el dajm o det smakar mkt, är mäktigt snask, så man behöver inte så mkt. Men de blir less på det…hembakt är uppskattat men de vill ha sådant som de kan stoppa i en liten låda o ta med upp i soffan el sängen o mysa med. De har väldigt bestämd smak också när det gäller snask, det får inte vara vilket krafs som helst inte!
Nåja, lever på hoppet att lönen kommer på fredag o inte efter helgen! Längtar efter ost o mjölk!
Nu filmtajm vid datorn med framsläpad fåtölj o förhoppningsvis en kisse i knät! Pyss! 

Vi ska också ha filmtajm nu - pyss tillbaks

hmm, fastnade här inne…och nu kom jag på att det är onsdag! 
Jag skickar en dust till er alla innan jag somnar. 

godkväll på er
Hur gick det med rutan Tuvan?
Styrkekram Ians
Smart tänkt Elpida (tänker på gårdagens bubbla)
Funderade också på yoga då jag läste dina rader Shigne, precis som Elpida. Det stretchar rejält och i egen takt sas.
Underbart tride!
MaMa styrkekramis även till dig
SZ hahaha, lätt hänt att "fastna" i "ska bara" träsket
Tack Toyan
Verkligen underbart Abbis
Kallt i morse, men än sluppit skrapa rutorna på bilen, underbart under dagen och ett erbjudande om ev extrajobb, få se, magkänslan är inte riktigt med på det---än
Sussa gott i fullmånens sken för att citera mig själv;
Vädursmånen uppmanar dig att bli fysisk! Detta första Stjärntecken känner krav på åtgärder och rörelse. Ut och spring eller vandra, dansa, träna på gymmet eller hitta något annat sätt att leka och stoja. Humöret kan stiga under denna brinnande måne, så hitta friska möjligheter för uttryck - fysiska och/eller kreativa. Denna Måne kan tända en eld i dig, få dig att börja planera och driva idéer till handling, så ta en risk i riktning mot dina önskemål.Jaktmånen kan således få oss att jaga andra saker
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Är det vädursmåne nu? Det är därför det känns som om saker blir gjorda.I dag fick jag min artikel publicerad på Newsmill. Den finns att söka där.
"Tibetansk buddhism, ett ifrågasättande. Vem är Dalai Lama?" är rubriken. Jag fick två arga kommentarer och två mer förstående. Det skall bli intressant att se om det blir nåt mer tyckande kring det hela.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Innebär det att vädurar har det bäst?
natti natti
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/