Pratbubbla 16 oktober
Gomorron!
Vet inte vad som hänt - nu har jag sovit länge igen!!! Vaknar till en morgon med strålande sol och -2 grader.
Idag ska jag putsa fönster - det har jag sagt i flera veckor nu…så idag måste jag nog börja iallafall, annars hinns det inte med innan det är minus grader dygnet runt.
Ha en fin dag! kram

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon finingar!
Det där kallas inställelsetid Shigne, man har olika lång inställelsetid till saker man ska göra
.
I fredags när jag öppnade kylskåpet trillade en 2-liters läskflaska ner rakt på min "långtå" med korken först. Den är skitsnygg, blå och fin å tjock!. Får se om jag kanske kan tejpa in den idag för jag har ett Zumbapass
.
Var på Ikea med flickorna igår och fick hjälp att planera upp köket så nu har jag bestämt mig - det kommer bli skitsnyggt
. Vitvarorna ska jag dock köpan någon annanstans för jösses vad de var dyra - och inget paketköp där inte!
Nu ska jag göra mig iordning för gofika med lillasyster! Ha det godis idag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron shigne!
Fönstren ja, jag har putsat inne i stan och sen höftat lite här ute på landet - har ju innanfönster här så det är en riktig kraftansträngning att få det gjort. Fast det är ju bara grannen som skall se dom, åsså jag förstås och jag har blivit så närsynt på äldre dar så jag står lätt ut jag också!
Ingen ser nåt..
Underbar morogn här i Ådalen också och idag åker jag in till stada o hälsar på mor, en sväng på markna'n kanske..
Pyntade verandan igår och nu är kransen färdig som jag har suttit o pillat med en längre tid, men visst blev den fin. Skulle vilja ha lite grönt med också bara.. lite mossa får jag testa med..
Inte vet jag, men uppkopplingen har fungerat bättre sen vädret blev bättre - inte snabbt nu heller men jag kommer i alla fall in. Betyder vädret så mycket för att bredbandet skall funka bra? Det mobila alltså..? I vilket fall som helst är det bara att tacka o ta emot.
Ha en jättefin dag allihop, ut i solen med er och njut av den klara luften!
Tålamodsprövande men skam den sôm ger sig!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Morn allihopa
Snart ner till verkstaden och min elev nu..Vi ska seriedreja idag..slutar 18.00
Gråväder här..så man kan lika gärna jobba
Tuvan Jättefin krans
Shigne du vaknade sent för att du inte vill putsa fönster,vem vill det!
Har beordrat sambon att ta köksfönstren..he he
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#2 Den är jättefin Tuvis, duktig är du!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Go'morron allihopa!
Putsade alla fönster i juli, är det inte kallgrader så blir det till första advent nästa gång.
#1 Aj..Elpida..tappa saker på eller slå i tårna gör ju så ont, blåser lite helande bubblor till tån.
#2 Kransen blev jättefin Tuvan.
#3 Lycka till med jobbet abbis.
Här är det 5 grader och blåsigt, hoppas på att solen tittar fram senare.
Ha en riktigt fin dag
Vilken fin krans Tuvan!!!!
Och Shigne …vem Vill egentligen putsa fönster?
Själv är jag precis som Tuvan lite närsynt….men nu börjar tom jag se att fönstren är dimmiga…..har tack o lov bara 2 sidor att putsa…
Behöver nog ge mig på dem innan frosten kommer ordentligt, som sagt…bra att du påminde Shigne!
Här har vi härligt väder….sol och 6+ grader…skall ut och hämta en gren till marsvinen idag…fick städat hos dem igår….så de behöver en ny fräsch gren att gnaga på!
En liten tur till skogen kommer att göra mig gott!..hoppas att lilla dottern följer med….
Längtar till jag har en liten vovve som måste ut…Då måste jag ut varje dag…..! Och så får jag en kompis med mig på promenaderna!!!!
De är födda nu de små liven….tiken fick 9 valpar som är som ena små tjockisar…föddes den 10/10…så nu är jag snart småbarns mamma igen
till en 3 färgad liten gårdshunds hane…
G´dagen!
shigne; har talat i en månad om att ta fönstren men…får ju så himla *ont* efteråt! Man vill inte förstöra sina lediga dagar m att ligga m världens huvudvärk, å andra sidan vill man inte ha ont när man ska till jobbet heller…
*AJ* Elpida! Blåser…
Snygg krans Tuvan…o snygg ytterdörr! Har två likadana här hemma… dörrar alltså!
Är hon duktig abbis? Skulle vara kul att kladda lite…har inte lekt med lera sedan jag gick i högstadiet (om inte modellera m töserna räknas förstås)!
Här hade vi -5 inatt igen, Toyan! Nu är det några plus, solen skiner men ingen blåst - tack o lov!
Grattis till moderskapet Ians! Bildbevis när de slutar att ha formen av en hårig korv o börjar se ut som en hund, tack!
Jag har saftmajan på spisen, fylld med äpplen. Har nyss ätit frukost…på normal lunchtid…ostkaka med vispgrädde o körsbärssylt (*tack igen* Tride, kommer att förgylla hela vintern). Måste baka matbröd inför veckan, planera maten, lägga upp skolkläder o fixa 4 gympapåsar åt töserna. Långprommis m Tassen i skogen nu när vädret är så fint o så har jag några hinkar potatis som ska upp ur landet men sedan är där tomt - *tack o lov*…det är *jobbigt*!
(Nu går det inte att skicka inlägget direkt igen…*skumt*!)
Önskar er en fin söndag! 
Här lyser solen så vackert och ljuset silar in genom tunna, gröna gardiner. Det är fortfarande sommarkänsla här. Det får gärna vara så ett tag till.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Go middag!
Tvättstugan avklarad, ett långprat med granntanterna, en stor kasse trattisar att rensa, rotmos och fläsklägg på gång och solen skiner
Med andra ord en perfekt söndag.
Hoppas ni har en fin sådan också.
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Rotmos….mmmm jag kommer på middag Clary!

Kollar på klockan och förstår inte var dagen tog vägen - måste tänka efter vad vi gjort idag egentligen…jo, en koreografi är jag klar med, och har haft en danselev också, och så har vi eldat på gården.Skulle behöva göra det varje dag tills snön kommer om vi ska hinna få bort allt. Matlagning, pyssel med sonen, två texter översatta.
Jag är splittrad som attan just nu, det finns för mkt jag vill göra. Och samtidigt för mkt annat som BEHÖVS göras. Mantran: Prioritera. Få rutin på dagarna. Ta en sak i taget. Korta ner mina meterlånga listor så att jag inte bränner ut mig… 
.
Det är så lätt att tro att saker ska gå fortare, men så har halva dagen gått och endast en grej har blivit gjord…min rastlösa ådra blir galen på detta….andas, andas, allt har sin tid….herregud så svårt det kan vara ibland.När man har ett hus, och ett behov av att ha nån slags ordning åtminstone. Dessa skräphögar ute suger min energi, likaså förrådet i källaren som är fullproppad med makens rat.
Jaja, jag känner ju mig själv, jag BEHÖVER projekt också för att må bra - jag blir deppig direkt om det inte finns nåt att göra.Men det vore skönt om jag kunde fokusera på en sak i taget…lyllo de som har den förmågan!
En inte helt balanserad dag idag med andra ord…men jag jobbar på det ;). Har iaf mediterat en hel timme i morse och stod mitt i en stor eld utan att bli rädd - transformation, yes, positivt.

Du är välkommen Ians, en tre-liters kastrull full med smaskig rotmos. En hårdbröd smörgås och ett lager rotmos blir "kvällsgodis"
Szirius, korta ner dina listor, gör som jag gör när jag packar, skriv ner allt du vill hinna på en dag och ta sen hälften eller en fjärdedel. Tycker iofs att du hunnit mycket 
Medarbetare på Feng Shui och Indien