Pratbubblan 21 oktober
Morrn-Morrn!
Nu kunde jag inte vänta längre
….
Lite kallt ute nu på morgonen, klart och fint och jättehärligt!! Inte en enda hundpromenad idag…..ska åka med syrran till mamma, hälsa på lite vänner etc. Känns jättelyxigt - för vardagen är ju mest hundar och skogen, inte så många att prata med!
Önskar alla en fin och härlig fredag! kramar i massor
Godmorgon Shigne och alla. Härligt med lite social verksamhet, Shigne! Idag började jag att glömma säga till maken att dagmamman var ledig… (jag lämnade/hämtade igår, han idag). Jag vet hur arg jag hade blivit. Får ge honom en extra puss bär jag kommer hem. Klart och kallt idag. Passar mig utmärkt. Ska till min craniosacral terapeut idag. Hon har just gått en utbildning i bindvävsmassage. Undrar om hon inte ska få pröva det på mig idag. Vi får se vad hon tycker. Ha en gooo fredag!
Dansa kan man alltid göra!

Go'morron shigne,LottaO och alla som tittar in senare!
Minus 2 idag när jag vaknade, nu lyser solen så fint.
Ledig idag och behöver åka till köpcentret och köpa långbyxor, annars inga bestämda planer.
Önskar er alla en härlig fredag, kram på er
Godmorgon på Er Lotta o Shigne!…och alla andra som tittar in
Här har vi sol också och +2.8 nu på morgonen, så det är lite kallt ute mao.
Men hellre kallt o sol än regn o mörkt!! 
Idag är det sista tänjningen hos s-gymn för veckan…inget jag ser fram emot precis…men det gör nytta så det är bara att bita ihop!
Var på återbesök 2 efter op igår!
Och doktorn blev helt lyrisk över hur bra knät svarat på behandlingen….både läkningmässigt och rehab mässigt…han var helt förundrad över att jag haft så lite ont….och kunnat tänja knät så långt redan…..
Att jag redan varit uppe på motions cykeln o cyklat 5-10 min några gånger fick honom nästan att ramla av stolen av glädje!
Det är mer än han ens kunnat drömma om så kort efter op!
För mig är det SÅ roligt att kunna få visa att det mediokra resultatet innan inte beror på att jag är …lat, gnällig och vill vara sjukskriven..
Det känns som jag fått en rejäl revanch mot den dåliga behandlingen på sjukhuset….och har återtagit min värdighet!
För visst har han säkert undrat den nye doktorn…om allt berodde på deras ointresse…det gör jag sj ibland när jag hör folk gnälla om hur dåligt de blivit behandlade….så det hade ju inte varit konstigt om han gjorde det!
Och i flera fall får man de tankarna bekräftade……Men inte i detta fallet….de behandlade mig som ngt som katten släpat in och resultatet blev också dåligt!
Nu kan jag lägga det bakom mig och bara se framåt…det känns som jag fått ett nytt liv!!!!
Tack änglarna och universum för att ni ledde mig rätt…så det blev bra tillslut!
Ha en underbar dag allihop….och en super helg!
Godmorgon Toyan oxå som han emellan 
morn morn
Soooooool och det hade varit kallt inatt i länet ner till-9 sas det.
Härligt med knäet Ians ..man kan ju undra varför läkare förutsätter att man bara är ute efter att bli sjukskriven i alla lägen..Har vid 2 tillfällen (då dom hittde en knöl i magen och när jag blev halvt utbränd) Sagt till läkaren på skarpen att DU ska göra mig frisk jag har inte tid att vara hemma..
nu måste jag rusa..
kraaam til er alla
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hej svejs
Mycket att göra, ingen att skicka. Men jag är tacksam att jag har ett jobb och fast inkomst!
. Kommer direkt från morronmöte och nu är det järnet fram till 16.30, då ska vi gå på yoga och stresshantering med hälsoklubben här på jobbet. Efter det blir det restauranbesök - och allt betalas av klubben!
. Ont i hela kroppen efter massagen igår, mina muskler svarar ju så om det varit lite hårdare massage, samtidigt satt det en stoooor klump som var tvungen att masseras ut så jag får ta det. Det blir nog lite piller under dagen!
Ha det riktigt gott alla godingar och ett extra hurra för Ians knä!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmiddag alihop!
Sitter i Uppsala med en kaffekopp och har just tagit en prommis i grannskapet . Härligt väder här också men va kallt det blåser! HÄR ÄR JU BARA "SLÄTA" så långt ögat når.
Idag skall vi göra stan, bl a har dom en butik där man kan köpa naturliga tvålar, som ju är min passion som ni vet, så nu tänker jag passa på att köpa med mig ett lager.
Saknar min livskamrat, hunden
, men det är väl bara att bita ihop antar jag..
Ha en underbar dag allihop!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Freeeeedaaaaaag
Ians - vad underbart att höra att ditt knä läker så mirakulöst fort, och som sagt, skönt att de kan se nu att det inte berodde på att du var lat etc. utan faktiskt var felbehandlad. Snart springer du maraton
Det har regnat hela natten och morgonen men nu har det spruckit upp lite, så jag ska väl ta mig ut och ta hand om de dyblöta sitsarna på stolar och i hammocken som jag glömde ute igår
Kl 15 kommer min massörkompis, då kör vi först en svenskalektion och sen får jag massage,alltid lika skönt.
Här hemma är det härligt pysselkaos, sonen och hans kompis är mitt uppe i nåt projekt ala" måla av natursaker" så golvet är fyllt med kottar, löv, pinnar etc och så målarfärger och papper såklart.
Han nämnde också att han vill vara viking på maskeraden( det är årlig maskerad i februari varje år här, på alla skolor och dagis, med tävlingar och dans etc, ett riktigt jippo, men kul för barnen) och då var jag ju genast tvungen att skissa på en dräkt till honom
. Jag har ju gott om tid på mig tills dess.
#6 tänker på en poet/komiker ( kommer inte på namnet) som skrivit om dagens samtid " vi stressar för att hinna till vårt yogapass…"haha, rätt galet är det
. Men det lätt inte fy skam med kurs och sedan middag på det. ha så trevligt.
Ja, alla ni andra också förståss
Godkväll!
En fin dag på jobbet. Min dam ville ner på stan o shoppa så av storstädningen bidde det bara ett hygienstäd i badrummet - *HURREY*! 
Go´middag med vin…bidde mer än 1 glas om jag ska vara ärlig…nu några mjuka kolor från Ryfors Konfektyr i Mullsjö…*sjuuukt* goda! Mår ganska så fint just nu!
Nu kolla in vad som serveras på TV o efter det tänker jag parkera baken i fåtöljen…är det inget på TV så har jag nya, fräscha korsord att lösa!
Önskar er en skön o fin kväll! 
Idag stod det två flyttlådor utanför dörren till min butik..
En av mina elever jobbar som lärare på estet linjen och dom hade en massa pulver dom inte visste vad dom skulle göra av..Det va oxider basgrejer till glasyrer man blandar själv och chamotte ..alltså en hel del bra grejer..och detta fick jag alldeles gratis..GOA människor det finns..Det fanns även 2 sparkdrejskivor om jag vill ha men det tackade jag nej till dom är sååååå stora..
tre andra elever inne idag..en ville bara titta till, en ville köpa extra lektioner på dagtid(fixar jag ) mm..Dom är så snälla och goa..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Det verkar som det blev välldigt bra med den flytten Abbis!…underbart!