Pratbubbla 22 oktoberg

Go'morron shigne och alla som vaknar så småningom!
Här i min del av sörmland är det 10 plus och har regnat i natt. Gott med älgkött shigne.
Lite pysslande blir det här hemma och senare idag träffa barn och barnbarn.
Ha en riktigt fin lördag alla goa AB:are
Hej på er. Sovmorgon, eller i alla fall ligga och dra sig i sängen-morgon. Så jag har inte ens tittat ut än. Inga planer idag. Make och dotter ska på bio. Fru (dvs jag) och son blir hemma. Vi kanske får för oss att fortsätta röja i källaren eller fixa i tvättstugan. Eller så läser vi böcker i soffan. Ha en mysig lördag vad ni än tänkt göra!
Dansa kan man alltid göra!
Godmorgon på Er alla vackra själar!
Älg kött Shigne…de e gott de! Nu har jag visserligen bara ätit Älgskav..men det ger väll en hint om hur det smakar tänker jag.
Gillar vilt smaken o stt de har fått springa i skogen o göra det älgar gör innan det var dags att ingå i näringskedjan…
Fin bild på den första snön oxå!
Ha det gott med familjen idag Toyan!
Här ligger maken o är dyngförkyld…så jag pre-medicinerar med vitlök o ingefärs te…skall iväg på utbildnings dagar o spa…på tisdag-onsdag….Och det vill jag inte missa för allt smör i småland….
När det bjuds för en gång skull 
Önskar er alla en underbart bra dag..med allt ni skall företa er!…kramar i massor till er alla!
Morn morn
En snabbis här..
Gråväder i Kristinehamn..
Idag kommer bonus sonen på besök han fick körkort i veckan
Han sa till sin pappa att gå ut och äta behöver vi inte han ville ha sin pappas mat idag..(saknar han oss)..
Har lte fåglar att modellera klart idag..
Hoppas på lite tempo idag..
kraaaaam til ler alla
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Dagens!
Hade en skön kväll igår, fåtöljen, kisse, undrar hur deckaren slutade…o historien om Beowulf på Discovery…o… Ska nog hålla mig till ett glas rödvin istället för två i fortsättningen!
Men skönt var det!
Lite tråkigt att sova bort fredagskvällen bara, det är ju liksom den *optimala ledighetskvällen*…med löfte om en lååång o skön helg. 
Vaknade tidigt, som vanligt alltså men ganska pigg den här ggn. Tjurig som jag är, tvingade jag mig att somna om…jag menar, det är ju faktiskt *lördag* ändå!
Minstan kom vid halv nio o undrade när hon skulle få spela dator då syrran suttit där i *eviiigheter* ju! Så det var bara att pallra sig upp. Tvingade mig till att läsa hela Land-tidningen medan jag intog te o macka, sedan har jag sorterat halva tvätthögen…inte vikt…än iaf. Ngn måtta får det allt vara!
Nu ska jag göra kardemummaskorpor o sedan blir det lunchh. Töserna är ute o leker o kommer säkerligen snart in o är dyngsura. Första snön kom inatt o det brukar bli ganska kleggigt ute framemot dagen när så är. Guben jagar älg men kommer hem snart, då tar vi kanske en sväng förbi Kusin Bonden om de är hemma o har tid med oss. Finns iofs tusen saker att göra här hemma men vi behöver lite social samvaro o jag har en påse med kläder till deras grabb, som jag vill bli av med.
I afton ska vi *äntligen* komma oss för med att äta den där bröllopsdags-middagen (2½ mån i efterskott)! Älgfilén ligger på upptining, blir nog helstekt, blir saftigast på det viset. Klyftpotatis o trattkantarellstuvning till det…o ja, jag ska bara dricka *ett* glas vin till middagen! OK, kanske ett glas Bailey´s till Bailey´s-tårtan vi ska äta till efterrätt då… 
Önskar er en finfin lördag! 
Go'morron allihop!
Var på fest igår så lite dôrsk är jag allt så här på lördagförmiddan, men inte värre än att en prommis kan bota huvvevärken.
Jag är inte van vid att dricka vin så en får väl skyll sä själv..
HÅLLER MED FÖREGÅENDE TALARE ANG VILT, väldigt gott och man slipper det dåliga samvetet mot djuren..
Nu drar jag på mig de varmare kallingarna och ger mig ut till Kung Björns hög, en gammal konungagrav här i U-sala, där marken andas historia.
Ha en underbar dag allihop!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
gomidda. Det har varit en regnig morgon, men nu klarnar det. Fortfarande sommarvarmt. Helt otroligt, vi går ju snart in i november.
Jag börjar så smått att förbereda för mässan och ett föredrag, som skall gå av stapeln nästa helg i Solnahallen.
I går såg jag filmer. en engelsk TV-serie som jag hyrt på DVD "Skenet bedrar". Brittisk buskis. Gav några befriande skratt. Och en annan film helt motsatt: India Song. Det hände inget på två timmar. Handlade om trötta och dekadenta brittiska kolonisatörer på 30-talet i Calcutta. Visst var den väl poetisk och så - - - -men seeeeeg. Fick mig förfstås att tänka en del på människor jag mött i Indien och som varit med om befrielsen från britterna, icke-vålds-kampen och de djupa orättvisorna. Som fortfarande finns kvar i Indien, men det tycks vara på väg mot något bättre trots allt. Bla hittade jag en liten filmsnutt på nätet om kvinnor i Mumbai som utbildas till taxichaufförer. Otänkbart för några år sedan. Sedan sökte jag filmsnuttar från Himalaya och drömde mig bort.
I dag skall jag köpa äpplen i matbutiken, för jag glömde det i går.
Ha en fortsatt fin lördag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Vi var o tittade på en annan valp idag…..och vi ombestämde oss det blir en liten Tikvalp av blandras typ….Shih-tzu/pudel…
Våra hjärtan smälte…..o hon är en mer behändig hund som vuxen sedan…som en mellanpudel i storlek….och mild som en vårdag!
Den 14 nov flyttar damen in hos oss….
Helt bedårande
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
*Jättepöt* ju! 

Men gudars så söt Ians!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
En av systrarna ser ut som en riktig leksakshund…av kramdjurs typ!
Tyvärr är hon vit….o jag tänker lite praktiskt…en vit hund kan gärna se smutsig ut för jämnan…
dessa hundarna är dessutom klipphundar…dvs de fäller inte så man slipper höst o vår fällningen….de e bara o ta fram saxen när vovven börjar få lite väl lång päls!
Vi har ju två katter så det räcker med hår när de fäller!