Pratbubblan 26 oktober
God morgon på er
Idag är det bara lite disigt och 5 plus.
Har drömt om människor som jag inte känner men vet vilka dom är, rätt förvirrande dröm tycker jag
??
Önskar er alla en fin dag
Gomorron!
Ibland skulle det vara kul att höra om det man drömmer har nån mening…å ibland inte kanske 
Riktigt för-vinter-väder, disigt, frostig natur och -4,8 grader….
Kunde som vanligt inte ligga kvar i sängen, bara jag och kissen vaken just nu.
Mysigt att vakna till lite för sig själv, med kaffe och tända ljus..
Önskar alla en härlig dag! kram
Godmorgon! Blev väckt mitt i natten av min dotter som var rädd, annars har jag sovit som en stock. Mörkt, lite blåsigt och +6 var det här. Ikväll ska jag hålla i två zumba-pass i rad. Hon som brukar ha passen på onsdagar är sjuk. Det är inte zumba normalt sett, så vi får se vad de säger.
Dansa kan man alltid göra!

Äsch, skrev inlägg och så försvann det
Blåser gör det, friska tag. Kanske läge att gå ut och blåsa bort gamla energier, fylla på med nya.
Healing, varmt bad och piller fixade ryggen inatt, får se om Zumbapasset på lunchen hjälper eller stjälper… Möte på förmiddagen och möte på eftermiddagen - dagen kommer gå fort!
Lycka till ikväll Lotta - join the pary - får du säga till dem
.
Shigne - kaffe, tända ljus och mys… ja tack!!!
Ha det gott finingar! (Undrar om Ians mår som en prinsessa idag efter spabehandlingen igår… och vilken behandling valde hon!!?)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Vill ge en lite extra kram till abbis idag! Kände att jag gick lite hårt fram igår.
Dansa kan man alltid göra!
LottaO
Morn morn..Snickarna hörde min bön ..idag började dom kl 0800..
Idag ska det tillverkas lampfötter med mina nygammla pippisar på .Har en bild i skallen sen får vi se vad som händer och sker..
Min ena örsnibb har svullnat upp och varar och blöder..vet inte med mig själv att jag skadat mig.Det bara kom..uaaajk..Har dessutom ff ont i tummen jag klämde i maj..Den känns halvt borta liksom..NU kommer allt könstigt efter 3 månader på pencillin..he he
gråväder men milt..
Kraaaaaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Kram och god fm. Här har vi återigen en vacker höstdag efter en regning morgon. Solen lyser nu, träden är fortfarande vackert gul o röda, men nu börjar kronorna tunnas ut.
I dag blir det planering inför mässan.
Ha det gott!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hej o go'dagens på er allihop!
Stressigt på morgonen men nu sitter jag o tittar på ett disigt landskap och håller tummarna för att det inte skall bli "blidväder" igen.. 
Såg ett otäckt TV-program igår kväll, eller inatt, om en tjej som led av anorexia. Hon arbetade som modell men såg ut som dödssjuk 90åring! Herre gud, hennes normalvikt skulle vara 54 kg men hon vägde 36. När hon var som magrast eller mest tärd vägde hon bara 24 kg!! Hon hade skrivit en bok om sin sjukdom och försökte sprida kunskap om hur hemsk den här sjukdomen är, inte minst bland unga tjejer som alltid tycker att dom är "för tjocka". Tjejen var 27 år men såg ut som en gammal tant, och för att ytterligare understyrka den snedvridna bilden av modellkroppen visade hon en bild på sig själv helt naken - bara helt fruktansvärt.
Den här stackars tösen dog av undernäring endast 28 år gammal, då kroppen slutade att fungera.
Vi talar ofta om övervikt och hur vi kämpar med våra kilon med den ena dieten konstigare än den andra, men så klok hon var den här tjejen: Hon sa att en människa som är en frisk människa är den vackraste människan, med eller utan några extrakilon..
Ha en härlig dag allihop!
Bild från omgivningarna hos brorsan i U-sala - visst är det vackert? :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#7 Varifrån fick vi så konstiga ideal? Vi är långa o korta, tjocka o smala, dvs olika. Vi är olika beträffande hur vi tillgodogör oss maten också.
Hoppas folk kommer till sans och förnuft snart. Nu.
Vackert hos brorsan! 
Tride.

#7 Jag har haft ett antal anorektiker runt mig i min familj, inget kul! Jag säger som Tride, hur fasen kunde vi gå på den där skiten med att alla ska vara pinnasmala??
Tänk, jag är barnsligt förtjust i gärdesgårdar, min morfar kunde göra sådana själv, det inramade alla deras djurhagar och är barndomsminne!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Godeftermiddag!
Vaknade i morse efter en god natt sömn på hotell…Badade bubbel pool igår kväll…med riktigt varmt vatten…så avslappnande och skönt.
Frukosten avåts med en vidunderlig utsikt över havet genom panoramafönstren på hotellet!
Det kändes helt ljuvligt att bara få sitta där o titta hur ljuset spred sig över horisonten…
En konferens m spavistelse som kommer att sitta i minnet för långtid framöver!
Bäst av allt jag får betalt för att ha suttit där o njutit…nästan så man skämms lite 
Nu är jag helt slut efter att ha suttit o lyssnat o jobbat i två dar…även om det var ett välkommet avbrott i vardagen!
Kram till Er alla…
Ljuvlig bild!
Förresten, Ians, du har väl inget att skämmas över? Tänker på alla karlar som minsann vet att ta för sig på konferenser, nattklubbsbesök o ett som annat. 
Beträffande våra vikter och vågar: Min mamma brukade tvångsmässigt väga sig morgon och kväll. Giclk hon upp några gram skrek hon som om elden var lös. Gick hon ned blev hon nöjdare.
Min far, som var agronom, brukade prata om de goda svinslagen. Dvs de som inte behövde så mycket till livs för att lägga på hullet. Gissa vilken klass han och hans familj tillhörde? 
Tride.