Pratbubblan 28 oktober
Gomorron alla AB:are!
Mörkt ute, regnkänsla i luften och ca +3 ute just nu.
Ska slänga i mej lite kaffe och sen ner till VC i stan… Känns lite i kroppen efter den långa resan i halkvädret igår. Men absolut inget jag ångrar… MaMa är en alldeles speciell kvinna (du har en plats i mitt hjärta), jag hoppas att jag kunde hjälpa dig lite?
Idag; ner till stan, läkarbesök och handla lite, kanske åka ut och hämta hem lite sand inför vintern, städa, sticka, sy och mysa!
Önskar alla en fin dag….kram
Godmorgon!
Vad avundsjuk jag blir på Er som träffats….såg att du …satt lite nålar på Mama…hoppas att hon mår bättre efter det!
Igår var jag trött som en gnu efter min konferens resa….men det berodde nog på att jag dels sov dåligt natten innan vi skulle åka o så sover man inte bra första natten borta…iaf inte jag.
Hade svårt att somna där på hotellet…många tankar som rusade runt i huvudet efter en lång dags konferens….
Så nu har jag sovit ut rejält dessa 2 nätterna efter….
Denna veckan har det blivit lite si och så med träningen..men knät verkar hänga med och göra framsteg iaf…tack o lov!
Ha en underbar dag allihop!
Morrn töser!
Tack shigne, det kommer säkerligen att göra susen. Just nu verkar min förkylning galoppera på så det kan ju vara därför jag har skallebank o inte har sovit så bra. Stenhårda axlar o nacke inatt…ska massera fröna o sedansätta mig på spikis ikväll.
Jojo Ians…konferens…jojo…
Hoppas att det roliga överväger de jobbiga bitarna iaf! Alltid skönt att få komma bort ibland…o ännu skönare när man kommer hem igen! 
Nu ska jag klä mig o åka iväg. Ska titta in på affären innan jag börjar jobba, så att det går fortare hem. Måste ändå in där för att köpa kycklingen, då min dams frys är av modellen mini men det går fortare om resten är gjort bort. Som vanligt är det att välja nog o banta bort det som går om pengarna ska räcka till räkningar o bensin utöver maten.
Är sååå less men vet att bättre tider är i antågande…men det tar sådan tid! Jo, jag vet; tålamod…en bristvara hos mig. Men kan jag laga bra o god mat äter alla bra o då *mår* man också bra. När det blir ekonomiföda äter alla dåligt o blir trötta o griniga. Bara det att Sonen jobbat hemma med skolarbetet gör att både budgeten blir högre o min planering slås i spillror.
Önskar en en fin dag - *TGIF*! Vi "ses" senare! 
Idag blir det tåg till Göteborg! Imorgon börjar NiaYogaDansFestival! TAGGAD!!! http://www.niayogadans.se/index.html
Dansa kan man alltid göra!
hejsan. Här är fuktigt, höstigt, men fortfarande vackra färger. Jag väntar min kollega som skall hämta grejor hos mig för mässan. Vi har haft ett bra samarbete under några år. Han kör mina grejor, jag har fixat mässplatsen. Men han käkar penicillin på grund av rosfeber, så han är inte i bästa form. Seg ty.Positivt, alltså.
Mama, jag tycker du verkar ha hur mycket tålamod som helst med tanke på hur mycket du måste hantera.
I em skall jag själv åka till mässhallen i Solna och sätta upp mina afficher där och ställa upp grejerna på min plats.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Tjingeling!
Oxå avis på Shigne / Mama-träffen!!!! Tänk bara vad vi hade kunna hjälpa varandra! Men jag är attans glad att jag har er här iaf
.
Fredag - tjohooo! Min reskamrat undrade i morse om vi kanske kunde åka hem lite tidigare - jag jublar i såfall. Gick visserligen strax innan 15.30 igår men då skulle jag på utv.samtal, köpa presenter till minstans kalasande, träffa snickaren som ska fixa till nya huset, handla lite mat på vägen hem… Vid halv sju kom jag på att jag fortfarande inte ätit..
Lillstumpan ska på kalas ikväll så då kan jag ägna mig åt lite annat pyssel, imorgon ska hon oxå på kalas, 16-åringen ska fira sin pappa och maken ska på fotbollsavslutning - jag får huset för mig själv ett par timmar - Jippiey!!!!
,
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron på er allihop!
Åh va roligt för er shigne och MaMa, att träffas! Hoppas att nålarna gör susen Mamsen! Jag tror att du överhuvud taget skulle må bra av att kunna slappna av lite mer, även om du har grejer som hänger över dig, men slappa då och då för att generera mer energi. Annars blir det tvärstopp till slut, dina förkylningar är ett tecken på det. En meditationskurs el dyl vore nog bra för dig.. när hjärnan helt kan stänga av de yttre kraven.
Den gode Churchill t ex, tog sig alltid en extra lur, eller "forty winks", då o då för att ladda om - och snacka om att vara engagerad, eller hur? Han la sina nycklar i ena handen och lät dem hänga ifrån ett finger, sedan slappnade han av i sin sköna fåtölj. När nycklarna åkte i golvet var vilostunden över, visst det blev en kort en men tillräcklig för att ladda batterierna och fortsätta sitt värv.
Har ni läst mitt inlägg om "sovtåget"? Att vår sk REM sömn även fortsätter under dagen, med 90 minuters mellanrum. Därför är det viktigt att ta en liiiten rast var 90.e minut även under dagen, alltså samma tidsintervall som motsvarar vår drömsömn under natten. En pytterast på 5-10 min räcker, men då bör man alltså syssla med något helt annat än alla måsten som engagerar en resten av dagen.
Ha en bästa dagen ever allihop! 
"Forty winks.." Är hon inte fin?
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

God förmiddag på er! Vad roligt att ni kunde träffas
Krya på dig Mamsen. Skulle verkligen vilja träffa er allihopa. Regnigt, och 8 plus, måste ut och helghandla lite senare, annars inget speciellt på agendan. #6 En liten tupplur om man har möjlighet är jättebra. Hon är jättefin Tuvan, ser ut att må så gott. Är det din mamma? Önskar er alla en fin dag/ kväll
Lunchdags. Mina grejer är på väg till mässan. Nu gäller det bara att komma iväg själv senare.
Det är väldigt viktigt att kunna lyssna på sin egen rytm och följa den. Tyvärr lever vi inte i ett samhälle som uppmuntrar sådan "lyx". Jag tror ju att om vi kunde slippa en hel del elände om vi slapp stressa på andras villkor. Anpassning är viktigt i ett samhälle, förstås, men det är en annan sak.
Som det ser ut nu verkar det som att människor i alltför stor utsträckning tar ett individuellt ansvar och tror att det är fel på deras person när det inte riktigt vill sig. Knepigt!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Gokväller
Jobbat över ikväll kom en helpall 1,5m hög med ljus och lite annat smått och gott..Ville få undan och plockade som vanligt om halva butiken…
Läste i tidningen i morse att Nora ska få in Willys i city (ica flyttar)
Yipeeeeeee lågprismagasin Willys och loppisar överallt..snacka om att kvalitet inte längre gäller i Nora längre….
Nu en dry martini (bara en tål inte mer) sen lagar sambon mat blir nått riktigt gott..
Ni får ha en goooooo kväll
kraaaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/