Pratbubblan 31 oktober
Goder morgon!
Sista dagen i oktober och 27 dgr till första advent.
Nu ljusnar det, hoppas på en dag med fint väder.
Har sovit lite oroligt, kl 03 var jag uppe en sväng, fick igår höra att två i bekantskapskretsen blivit akut inlagda på sjukhus, hoppas allt går väl.
Önskar er alla en fin måndag
Gomorron alla!
Sover gott numera, vaknar kanske lite tidigt men, men…
Tråkigt att höra om vännerna Toya!
Idag blir det dagmattehundarna och sen in till stan för att handla lite pysselgrejer - full fart med julklappstillverkning!
Det känns trist med vintertid, kommer att ta ett tag innan man vant sej.
Ha en fin dag! kram
Godmorgon!
Vaknade "av mig själv" idag, har sovit riktigt hyfsat inatt! Guben hemma, barnen har lov = sovis, mild natt = helöppet vädringsfönster…*ultimat*! 
Tråkigt att höra om dina vänner Toyan, får "hoppas" på mitt håll också, att allt går väl!
Kul med julklappstillverkning shigne, känner suget!
Tempen ligger kring nollan o himlen ser sådär halvdisig ut, blir nog en fin dag framemot em.
Ha en fin måndag! 
Hej på er! Det är ju fördelen med vintertid (eller normaltid) att man sovit färdigt när man vaknar! Skönt! Själv har jag sovit 8,5 tim två nätter i rad. Kroppen behöver det efter danshelgen. Lever fortfarande på "ruset" efter en magisk helg. Väder? Konstigt! Klart, fuktigt och +9 grader.
Dansa kan man alltid göra!
Morn
Tråkigt Toyan hoppas det går bra..
Idag riktigt gråväder här..
Fick en kommentar i bloggen igår ..Hade glömt att ta bort Nora i Headern..Tror ni jag fick bråttom 12 inatt..eller 01 eller vad hon är ny rent psykiskt..Därav lite gäspigt idag..Vad är det som styr en egentligen .Antalet timmar sömn eller när man lägger sig?
Blir en lååång dag idag kurs ikväll med mina härliga tjejer..
Funderar allvarligt på att köra en helgkurs fast jag inte har full grupp (bara 4)..
Blir drejskivan idag då sambon är här dom sista 2 dagarna hos mig innan han drar på fullvecka i karlskoga..
Får dreja några hundra lyktor så det räcker över jul..
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron Toyan! Hoppas att det går bra med vännernas tillfrisknande - två på en gång..?!
Och morrn morrn till dig shigne o MaMa! Så vackert ute idag, äntligen slipper vi dimman! Solen skiner så fint på träden och i grenarna bildar dropparna små kristaller..
Juklappar ja, tänk va tråkiga vi är i vår släkt - inga klappar här inte! En liiten en skulle sitta fint, behöver ju inte vara nåt märkvärdigt utan bara gesten på julafton att skänka de närmaste en liten gåva.. tycker inte jag att man skall frångå, men jag är i minoritet så att säga. Jag brukar ge de andra en liten present, liksom för att demonstrativt säga vad jag tycker men ingen brukar ha känselspröten ute, åtmintone inte så mycket att dom tar efter..
När jag var i U-sala var jag in på Panduro och köpte decoupagelim shigne, får se om jag kan göra nåt fint utav det.. kanske fina tvåaskar..? med tvål i förstås. 
Puss o kramis till er alla, nu väntar prommisen!
Dimman har lättat!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hejsan, Ja, nu är vi tillbaka till normaltiden, och jag kan inte förstå varför vi måste tid två ggr pr år.
I går kväll var jag trött o ledbruten efter två dagars sittande och läsningar på alternativmässan i Solna. Mycket folk och jättetrevligt, men det tar på krafterna.
Solen lyser och sommaren vill inte riktigt släppa taget. Än. visst är det konstigt väder vi har fått?
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God morgon!
Lade mig tidigt igår, kände mig ganska låg så jag var uppe tidigt imorse. Barnen har höstlov hemma oxå och det var bara jag som skulle iväg tidigt. Minstan kom nertassande efter ett tag, hon ska på halloweenfest på fritids idag så hon var nog lite uppspelt.
'
Zumba och pilates ikväll!
Må så gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Ja, här blir det tango om en stund.
Lite kvällsstäming. "Jag har nigit för nymånens skära. . . "
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Hejsan på Er….
Har sovit underdagen….jobbat 3 nätter
Skulle varit ledig i natt som kompensation för jag ställt upp i kris…men så blev det inte alls, krisen fortsatte så …det är bara att stelbent dra på sig tofflorna o lydigt gå dit för natt 4 av 3…. 
knät bråkar med mig…men jag överlever detta också!
ha det gott o tänk goda tankar åt mitt håll innan ni somnar så är ni snälla!
kram
Åh vilken härlig bild Tride!!!

Hej tjejer
siste oktober!! ja jädrar..
Ska tänka på dig Ians, jag lovar sända goda energier din väg innan John Blund, tar med Elpida också.
Ska strax se på "det okända" tror det är på måndagar kl. 21?? Missar allt kul på TV nuförtiden, såg däremot på "Så mycket bättre" i repris under söndagen, blev ju tårögd som vanligt, jaja jag lipade om jag ska vara ärlig. Sååå goa de var och Ledin i spetsen.
Toyan, hoppas du fått besked under dagen och att det går åt rätt håll.
Abbis, fullt upp, grattis på Gott & ont
till all aktivitet.
Här har det varit en seeeeeg dag. tre nyanser av grått, duggregn hela dagen men just nu +12 så det är skönt ändå. Sen infoträff med cheferna på jobbet, så jag är nyss hemkommen, hatar möten!! Inspirationsträff "my ass"kan hålla mig för skratt, mingla och se glad ut och höra gamla nyheter kan jag verkligen vara utan.En borde blitt skådis
Sitter och fnissar lite åt dagens kort 8 bägare, kunde inte stämt bättre.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot