Pratbubbla 1 november
Gomorron!
Mörkt ute, ca 5+….bara jag och kissen som är vaken. Fast jag råka pussa på henne, så hon försvann fort som tusan 
Idag är det sista dagen med dagmattehundarna, så jag hoppas på bra väder så vi kan ta en härlig långprommis som avslutning. Kanske lite fika i ryggsäck och bara mysa några timmar….
Annars så är det tvätt och städ och pyssel idag, för imorgon åker jag till syrran i Karlstad igen.
Julmarknad på Mårbacka och jag ska banne mej se till att det blir en resa till Abbis denna gång!!!
Mina tankar går till Clary - jag hoppas Ni har det så gott det går! *kram*
Ha en fin dag! kram

En god morgon till dig shigne och alla som kommer senare
Här är det 9 plus idag.
Trelig resa shigne, låter mysigt med julmarknad på Mårbacka och så hälsa på abbis, skulle jag också gärna vara med på
Ha en härlig dag allihopa
Hej allihop. Vaknade av värk i armen inatt. Har väl aldrig hänt innan. Ont har jag haft, stel och eländig, men det brukar inte påverka sömnen. Kanske sviter av en intensiv helg. Får bli strech i ångbastu i eftermiddag när dottern är på simskola! Här var det 12 grader och duggregn. Nje inte för mig! Älskar de krispiga morgnarna på hösten. Idag fick min stora, skollediga tjej följa med till dagmamman. Tror båda var lika lyckliga! Trevlig resa shigne! Ha en skön dag, alla!
Dansa kan man alltid göra!

God morgon!
Här är det oxå blidväder och det fick bli den tunnare kappan idag. Grått och blött… bara att vänja sig, huvudsaken är att man kommer ut en stund varje dag och får lite syre och ljus!
Shigne, vad mysigt det låter med syster och julmarknad. Du får lova att krama om Abbis från oss allihop isåfall!
Lotta, hoppas det går över fort. Säkert en liten överansträngning från helgen. 
Min 9-åring är med fritids och bowlar idag, hon vaknade med orden. "Det här är bästa dagen på hela lovet!", så jag antar att hon tycker det ska bli skoj 
Själv ska jag jobba på, vila kroppen och ladda energi! Må så godis!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Go'morron shigne och alla ni andra!
Nu blev det rätt i alla fall shigne, 1:a november och bara en månad kvar till advent!
Tycker att hösten har gått så fort i år, kan det bero på det trista vädret vi har haft? Hela september regnade ju bort, men idag är det frostigt o fint ute trots dis och dimma som ligger som ett lock över dalen.
Skall åka in o jobba några timmar idag. Blir till att komma på nya idéer nu för min uppsägning till sista december godtogs inte. Därför ägnade jag hela gårdagen åt tvåltillverkning, testar en ny arbetsgång där jag tillsätter doftämenena efter mognaden som tar tre veckor ca. Då går det inte åt så mycket eterisk olja - som ju är jättedyr. Annars tar den starkt basiska tvålblandningen i början kol på många doftämnen.
Hoppas du får en fin vistelse hos syrsan shigne, och en härlig dag på julmarknaden! Mårbacka låter väldigt "juligt", eller hur?
Till dig Lotta och dig Pidan sänder jag vilsamma energier så att ni hinner återhämta er till nästa pass.
Ha en fin dag Toyan och det önskar jag även alla er andra som poppar in allt eftersom! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jaaaaa va kul shigne..morn morn förresten
Kurs igårkväll och när jag skulle hem fick jag känning av gallan..shit hitt..Molar lite idag oxå men det ska ju inte va några problem att ha gallsten som "syrran" sa på röntgen i Lindesberg.
Igår kastade dom ägg på båda mina fönster i verkstan när vi kursade..Sambon va nere så han sprang efter dom och ryckte tag i en av gängkillarna..Hoppas verkligen dom inte hämnas för sambon va rätt brysk..
Samtidigt som vi kastade vatten på rutorna så upptäckte vi att det är "hål rakt in i verkstan "ruttet" så vattnet bara forsade in he he ..Öppna upp hela väggen denna säsong är heller ingen hitt..
blir en dag i tomtelyktans värld..nya modeller ska bli kul att skära..
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Morrn lite i efterskott!
Sovis, skönt när det är skollov o man slipper ställa väckarklockan! Töserna är skjutsade till fritids o det är tyst o lugnt här hemma. Tyvärr måste jag skjutsa iväg Guben till jobbet igen om ngn h men vi fick iaf ha honom hemma i 1 dygn o ju fortare han kommer dit, dessto fortare får han komma hem igen. Håller tummarna för att kunna hämta hem honom på torsdagkväll så jag slipper en sen fredag igen!
shigne; låter kul det! Ha en underbar vistelse där nere! (Mitt högra frö har försvunnit…o det gör inte ont längre i vänster när jag…kommer ihåg…att massera.) Tänker också på Clary…o hennes GulleGube!
Toyan; ngt nytt om dina vänner?
Lotta; lite surt efter kanske, som du säger, men det är värt lite "ondska" när man haft jättekul…tycker iaf jag! 
Elpida; fest hela dagarna på fritids här med, de går o trampar på morgnarna innan de äntligen blir ditskjutsade. Målning av koja idag, bowling i stan imorgon o Halloween-disco på torsdag…*puh*! Skönt att jag inte är lärare där! 
Tuvan; hur gör du då…när du tillsätter doftämnena i efterskott?
abbi; det var väl då som själva tusan! Hoppas att det blir överkomligt att laga, en besvärlig tid till sådant nu!
Har fått en beställning på ett lapptäcke! Ett fullstort, ingen större begränsning på kostnaden o jag får ta hur mkt tid på mig som helst! Känns lite nervöst men jag känner mig taggad för att börja sy igen o när det inte finns några som helst stressmoment inblandade så ska det nog gå vägen. Måste bara hitta igen min arbetsbänk först…måste hitta en väg in i mitt arbetsrum först, borde jag nog säga först o främst!

Önskar er en finfin tisdag med en av de läckraste sånger jag hört på länge (här kommer det nog att bli skivköp)! 
Go midda! Mulet o varmt här. Fuktigt, som i tropikerna, liksom. Men träden lyser röda o gula, så det är fint i alla fall.
Underbar bild. Shigne!
#5 Om man nu skall kasta något, varför ägg eller tomater, som ju också är populärt? Det är ju faktiskt mat det handlar om. Och inte är det så kul det där med väggen.
Gårdagens tango sitter kvar i kroppen. Det gick väl hyfsat bra. Stegen blir alltmer komplicerade ju mer vi dansar. Glad i alla fall att slippa de halkiga och isiga trottoarerna från förra vintern. Nu är det en riktigt trevlig promenad från T-banan till lokalen.
Kul, mama! Grattis till beställningen, så att du kan använda din kreativiet.
Sköt om er!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

God morgon yxskaft - jag hade minsann fel datum hela dagen igår
Trodde också att jag missat lillkusinens födelsedag och önskade grattis i efterskott sent igår kväll och skrev att jag skulle ringa idag i stället. Jag fick detta svar i morse:
"det är 1 nov idag.Du hinner ringa." Hahahaha

Soligt även idag, får försöka ta mig ut….har massa "måsten" idag, tvätt, disk, pappersjox, klippa musik till dansen…timmarna rullar på…men som sagt -EN tur ner till floden ska jag försöka unna mig.
Har träningsvärk som attans i ryggslutet - jag övade på en koreografi igår där man böjer sig bakåt.Jag är uppenbarligen inte 20 längre…jag som trodde det.Nu går jag omkring här och hasar mig fram som en gammgubbe, maken kommer väl fråga om jag vill ha en rullator i julklapp!
Ha en fin FÖRSTA NOVEMBER! 
Godkväll…
Trött som en gnu efter 4 nätter på jobbet….hade gjort upp att jag bara max skulle jobba 2 nätter i sträck nu när jag håller på med rehab….och redan så fort jag stack nosen innanför dörren så åkte jag dit…..pga semestrar o sjukskrivningar etc etc…tror jag skiter i att svara i telefon några dar framöver ….
För…….
Nu skall jag vara ledig till på fredag…tack o lov!…enligt schemat o det tänker jag hålla….så det så!
Har lutat mig på soffan mest hela dagen, och bara slappat.
Nu har jag fixat omröstningen för foto tävlingen…gå in o rösta på din favorit….
Blåser goda tankar till dem som behöver lite av den varan….och en kram till var o en av er goingar här inne!
Ha en bra kväll!
Detta inlägg la jag in i låsta istället för här…de e inte bara Szirius som är vimsig idag
hahahahaha