Pratbubblan 2 november
Go'morron
Hoppas ni sovit gott så ni har energi att möta denna nya dag,själv somnade jag tvärt medan jag låg och tänkte igenom dagen.
Önskar er en superfin dag
Nej Toyan, tyvärr men morrn iaf!
Vilken gräslig efternatt…o så kommer Minstan o väcker mig när jag äntligen slumrat in…*kl 06:30*! Det på en morgon då vi får sova till halv sju om vi vill…o det vill…*jag* iaf!
Styv som en tonårskille på badstranden…min nacke alltså.
Frukost; värktablett o macka + en stooor balja te. Ute dimmigt men jag gissar att solen kommer att lysa i stan, hoppas det iaf! Hoppas också att min dam kan tänka sig att stanna till i 5 min på prommisen så jag kan plocka ngn liter aronia-bär till, glöggen blev supergod! Tänkte att jag kunde "spä ut" svartvinbären med aronia, då jag inte hann få in alla vinbär i höst innan de blev dåliga.
Nä, äta var det, sedan jobb…tvättdag…
Önskar er en fin dag! 
Morrn morrn Toyan och MaMa!
Njaa, får jag också säga men jag skyller på yogan. Ju mer jag yogar desto mindre sömn behöver jag se, så jag slog upp ögonen vid kvart i sju. Med tanke på att klockan var halv två när jag la mig så är det aningen för lite förstås, men det man förlorar på gungorma tar man igen på karusellen, d v s i TV-soffan ikväll.
Vore jag du MaMa så skulle jag be Minstan att låta dig få sova ut den enda morgon du har möjlighet att göra det. Det hon vill dig den tiden kan säkert vänta tills du vaknar. Vad man än gör här i livet så skall man inte låta andra "köra med en.." i synnerhet inte ens barn som inte är dummare än att dom utnyttjar våra svagaste punkter. Din svaga punkt är nog att du har svårt för att sätta gränser, (om du ursäktar min rättframhet..
)
En lite dimmig och råkall morgon men jag hoppas att solen vill titta fram snart. Jag har kommit in i en tvålmakarperiod så igår köpte jag mer ingredienser för att kuna fortsätta tillverkningen - nu med nya tester. I den sista stöpan hälllde jag i olja från nässla t ex. Nässla innehåller otroligt mycket mineraler och vitaminer, rena vitaminbomben för den mognare hyn, så det blir spännande att se hur det utveckalr sig. Lite morotsolja också förresten, morot innehåller ju A-vitamin. 
Ha en fin dag allihop! Styrkekram till er som känner för att behöva det! Tankar till Clary..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Morn alla glada..
Gråväder här och kurskväll ikväll..Sista kvällen med onsdagsgruppen
.
Det har varit så kul att träffa dessa människor..så nu törs jag mer sånt..
Idag ska jag montera ihop adventsljusstakar i XXXL klassen..drejade stommar ,ljushållare igår och idag ska armarna göras..
Nu kom sambon från affärn med mûsli..
tjingalong
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

God förmiddag!
Nja, har oxå sovit lite sisådär… en hund som tassat omkring och fastnat i sitt "bäddande", han har rivit sönder golvet fullständigt
. Det räcker liksom inte att ropa på honom, man måste upp och ta tag i honom för att han ska sluta. Maken har sovit oroligt, vänt och vridit på sig.. Nåja, imorgon är jag ledig iaf!
Zumba på lunchen, sedan ska jag låta kroppen vila från dans till på söndag när vi har Zumbakonvent i Stockholm!!
Ha det fint godingar och hoppas vi "ses" ikväll för en liten gemensam stund!

"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God förmiddag allihop! Låter som du behöver någon som massera din styvhet, Mama! ;-) Jag har sovit! 8,5 timme inatt igen :-) Men har fortfarande ont i armen. Den är stelare än vanligt och svår att använda på morgonen. :-( Lilleman (3) fick på sig kläder i morse och kom lycklig ut i köket och med ett stort leende sa ha "Titta, jag är jättesnygg".
Dansa kan man alltid göra!
Hejsan, här har vi riktigt präktigt höstväder, dvs mulet och fuktigt i lufte. Ingen blåst, så löven sitter kvar och lyser upp det hela.
Skall strax ut för ärenden i stora världen, dvs centrum. Sedan blir det datorn för att avsluta ett jobb i all hemlighet (ni kommer att få veta) och en lugn kväll utan varken tango eller annan sammankomst. I går, däremot, var jag på "filosofiskt samtal" med en liten mysig grupp inne i stan, så vi talade livets mening o allvar en stund.
Glad onsdag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Godmorgon på Er….
Nu har jag sovit ikapp mig känns det som…..slumrade mest hela dan igår på soffan…åt middag o somnade snabbt om…
Maken som skall resa iväg idag tyckte jag var Riktigt tråkig! Men jag bara klarade inte att hålla upp mina ögon!
Här är det disigt gråväder…men det är ju iaf ett väder. Gillar att gå ut i sådant väder…jag är väll lite knäpp.
snart har jag lill vovven o då skall här ut i Alla väder..det skall bli skönt! Vill ju ha lite sällskap ute om så bara ut på gräsmattan i början.
kram till Er alla idag!

God förmiddag, sovit som en klubbad säl - äntligen! Hörde inte ens när maken kom och la sig, jag som vanligtvis vaknar av en nål som trillar i backen.
Morgonen var grå men nu lyser solen igen.Igår var jag ute o eldade i två timmar
- jag kan inte få nog, tycker att det är så kul att elda. Idag har förhoppningsvis vår lilla kamin kommit, så då ska vi hämta den i em -spännande.Sedan får vi se hur lång tid det tar innan den är installerad
…behövs ju ett stort hål i väggen in till skorstenen och med de här halvmetertjocka betongväggarna kan det nog bli lagom dammigt.Det är mer förarbete som krävs också som vi behöver hjälp med.Jaja, en tag i taget. Mitt hopp är att den ska spraka fint till 1.a advent, då är jag nöjd.
Annars har jag dans i em "som vanligt" kan jag ju glatt säga nu.Innan är det alltid lite motstånd med värk än här, än där, men när eleverna kommer och jag sätter igång så försvinner tid och rum.
Ikväll hoppas jag att jag o maken får till en myskväll med te o mackor o nån bra film - han har jobbat hela långhelgen så vi har inte hunnit umgås.
Lillkillen vill inte göra nåt förutom att vara hemma nu på höstlovet.Jag har föreslagit badhus, bowling, bio men han vill bara vara hemma! Helt ok för mig - men jag vet att han sen blir lite avis när han pratar med kompisarna på skolan som hittat på grejer.Men det är hans val, jag tänker inte tjata på honom.Och han är så glad o nöjd här hemma så det går ju jättebra.
1# jag tänker detsamma som Tuvan, du behöver se till att barnen förstår att de inte får väcka dig.Sätt tydliga men raka gränser och förklara att du behöver sova för att vara en gladare och piggare mamma.Kram!
#5 barn är underbara, ingen jantelag där inte.
Från dagens promenad genom parken. ni kan se samma träd på en bild i foto-tävlingen, där den har alla löven kvar på grenarna. Nu har den fått fin matta i stället.
Tride.
Vilken fin bild Tride….den skulle nästan vara med i tävlingen….före o efter bild….
Här kommer en bild från mitt köksfönster en mulen höstdag…halvsex heledan….
Godafton!
Inga probs med gränser här inte men båda mina töser har blodsocker kurvor som kräver mat på regelbundna tider. Som det har varit nu med sena middagar o taskiga mellanmål på skolan är de lite si o så till humöret (så även jag). Så självklart är Minstan döhungrig när frukosten blir 1 h sen (gröt värmer hon själv men det har vi inte hemma just nu).
Har en massa att göra så för stunden önskar jag er bara en fin kväll! Kanske vi "ses" lite senare…
Ja, nu är höstmörkret här för o stanna, eller gå över i vintermörker rättare sagt. Mysigt fönster, Ians. Varmt o härligt ljus och ett pengaträd som bringar välstånd!
Kan mitt träd vara med i tävlingen, Ians vore det ju kul. Trodde den tråden var låst.
Trevlig onskväll. Healingkväll, har jag för mig, och vill gärna ansluta mig.
Tride.