Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: övrigt
Läst 1077 ggr
Tuva-Lena
1

Se upp med blufföretagen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att satsa på hälsan ligger i tiden så det ena "hälsoföretaget" efter det andra dyker upp på nätet, i hopp om att folk skall nappa på deras hälsobringande produkter.

En av dessa nykomlingar är Vital Nordic, ett danskregistrerat företag som gick i konkurs i augusti 2011. Ett av sätten att få företaget att leva vidare blir att köpa upp dess konkurslager, använda företagsnamnet men driva företaget via nätet. Ett sådant företag är alltså det ovan nämnda som nu ägs och drivs av en svensk opportunist.

Jag gjorde en beställning på ett provpaket från företaget, men avsa mig vidare abonnemang efter provpaketet, då jag läste att vissa ingredienser i produkten var hälsofarliga, enligt min åsikt. Jag avsa mig därför abonnemanget inom utsatt tid innan paket nr 2 skulle komma. Lika fullt fortsätter "företaget" att skicka paket till mig med hänvisningen att man inte fått någon uppsägning.

Jag skickade tillbaka alla extra paket, men självklart hamnar dom i Danmark eftersom företaget inte har någon adress i Sverige, ja till o med besöksadressen är en postbox!

Nu har jag dom ändå på kroken, då en av handläggarna skrev i ett mejl att hon har obseverat uppsägningen, men att jag inte gjort den på rätt sätt!? kan man säga upp ett abonnemang på mer än ett sätt? Man informerar inte heller kunden i de första provpaketet om var man skall säga upp sitt medlemskap, lika fullt kan dom påstå att man gör det på "fel sätt"?

Jag googlade på företaget och hittade då flera personer som befinner sig i samma sits som jag; påminnelser, inkasso, kronofogde m m. Det var också där jag fann informationen om att företaget är ett blufföretag, som drivs av en minst sagt samvetlös person, som antagit det konkade danska företagsnamnet för att inte kunna nås av de nuvarande kunderna…

Snacka om att man blir för*^=/&%&/..adRynkar på näsan

Sofi är också en av de drabbade..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ketang
0

Detta är inget jag hört talas om alls, men jag tackar ändå för informationen! Sånt här ska spridas så vi någon gång kanske kan få stopp på skiten. Så tack än en gång för att du delar med dig!

abbis
0

Kan  bara säga..STÅ PÅ DIG…Dom kommer ingenstans i en process ..Dom kan skrämmas ,visst men det är bara att vara vass tillbaka..

Allt dom skickar skickar du tillbaka och har DOM fel adress får dom fanimej skylla sig själva!

Paket som ska hämtas på post …hämtar du inte osv..

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
0

Usch säjer jag baraSkrikandes. De försöker förstås så länge det går. De kommer ingen vart i längden, men det är trist så länge det varar. Det där ligger i linje med alla envisa telefonförsäljare, som inte kommer någon som helst vart med mig numera. Jag blir bara ohövlig och  tråkig och lägger på luren. trist, eftersom det ju många gånger handlar om människor som blivit arbetslösa eller ungdomar som ännu inte hittat något bättre jobb. Som sagt. stå på dig!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Ians
0

Vilka små svin! Skrikandes Tack för varningen Tuvan!

Gör som Abbis föreslår…stå på Dig!!!!!!

MaMaMade
0

Skrikandes Konsumentombudsmannen…Kalla Fakta…

Tuva-Lena
0

Ja ni, vad gör man? Man får hänga på så länge det varar, och som tur är har jag lite "abbis-gener" i mig jag också så inte lär jag vara den som först lägger mig. Skrattande Tänkte bara lyfta fram det här så att ingen annan nappar på att köpa nåt från företaget - och det var inte få personer heller som hade synpunkter på det här företaget när jag googlade.. Nu har jag svart på vitt att dom har observerat min uppsägning - att mejla är bäst när man kontaktar företag, då har man allt som sagts som bevis vid en ev tvist - så dom lär nog få dra tillbaka hakan vad tiden lider..

Ians
0

Bra Tuvan…på dem bara! Skrikandes

MaMaMade
0

Vad är det man säger; don´t get mad, get even! Glad Fast ilska är en kraftfull drivkraft… Flört

Tuva-Lena
0

Med såna här företag räcker det inte med att "get even", så lite ilska är rätta medicinen, och framför allt att man aldrig skall rikta skudbördan mot sig själv. Märker man att det inte är lönt att diskutera så är det bara storsläggan som gäller. Cool Så MaMa, lite ilska kan vara bra att ta till också. Flört

abbis
0

Rätta takter Tuvan…me likeTungan ute

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/