Fredagsbubbel 4/11
Hej på er. Idag är det kort fredag! Jag och maken bestämde oss för en lunchdate innan vi hämtar barnen idag. Lite vardagslyx. Måste också berätta vad mina barn numera väljer som fredagsmys. Hemgjorda fiskburgare. Det är supergott! Ha en skön inledning på allhelgona!
Dansa kan man alltid göra!

God morgon… eller jag morgon å morgon. Jag har ju varit vaken sedan 02 inatt så snart är det väl middagsdags va?
Ledig idag, ska till banken i grannbyn och hämta dotterns bankkort som hon tappat och någon vänlig själ lämnat in. Förbereda inför kvällens festligheter och ja - jag ska nog passa på att sova en lur oxå om jag kan!
Lotta, hemgjorda fiskburgare är riktigt gott!
Hoppas ni får en alldeles fantastisk fredag!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God morgon LottaO och alla som tittar in senare!
Sänder varma tankar till Clary och maken.
Ledig dag..skönt, ska ha tvättstugan och i kväll ska jag med äldste sonen och familjen till kyrkogården och tända ljus.
Vädret som igår, gråmulet och 7 grader.
Önskar er alla en riktigt fin dag.
Kram på er

God morgon till dig också Elpida, du hann in när jag skrev
Go'morron Lotta! Och goder morning Pidan!
LÅter trevligt med en date så där mitt i vardagen Lotta. Många skulle nog må gott av att få lite egentid då och då..
Varför har du sovit så lite Pidan? Ligger du o funderar..? När jag har svårt för att somna så brukar jag köra mitt TM mantra, och vet ni, det är såå tråkigt så jag somnar garanterat efter ett par minuter! Ta bara ett nonsensord som ligger rätt i munnen, upprepa det oavbrutet så att tankar och annat håller sig på avstånd. INte nog med att andningen blir långsammare, du blir så avslappnad att du somnar efter ett kort tag. Konsten är bara att inte låta tankarna fara iväg.
Nu är jag trött på gråvädret, dimma o dis varenda dag. Nästan så jag föredrar den mörka tiden på dygnet för då ser man inte dimman - inte här på landet i alla fall där det är becksvart på kvällen.
Hoppas att städningen går snabbt idag så jag kan fortsätta min tvåltillverkning.. Att tvåla till sambon var ett bra förslag Pidan! Ha ha
Tänk va många gnälliga, sura gubber det finns som skulle behöva en rejäl råsop för att ta sig ur sin självömkande attityd! Annat är det med oss tjejer, eller hur..? 
Ha bästa fred'an allihop och tänd ett ljus mot mörkret den här helgen! Kram kram!
Bilden från i förrgår när jag var på väg hem efter sena promenaden. Dimmigt och råkallt men visst är det vackert? Synd bara att mobilen bara har 2 megapixel..
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Samma blev det för mig Toyan! Så jag lägger till med ett glatt go'morrn till dig också!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Hej!
Hälsningar från ett gråmulet, disigt och fuktigt värmland…
Julmarknad, omstajlning (hår/smink/foto) jippo, besöka syskonbarn och promenader - det är helgens aktiviteter.
Igår var jag och sambon ute i svampskogen = 11 liter trattisar som nu ligger på tork.
Just nu är livet bara njutbart och härligt!
Hoppas ni alla får en fin lördag! kram
Jag skulle snarare vilja ha utrymme nog att få plats att tvåla in min man! :-) Vi ska bygga om badrummet! Sen! …
God fm! Hösten är här på allvar. Mulet och fuktigt. De flesta löven ligger nu på marken och bildar fantastiska mattor.
11 svamp-liter låter inte så illa, minsann shigne. Själv har jag inte varit o skogen "på år o dag." Jo, det har jag ju förstås, men det var några veckor sen. I stället för skog blir det tango nuförtiden. I går var det tuff träning, men väldigt rolig och, inte minst, nyttig för både kropp och själ. det är inte så lätt att hålla rätt på höger och vänster alla gånger, inte minst när man vrider sig i spiral och dessutom har en partner som också har höger o vänster, fast åt andra hållet, liksom.
Pidan, så fint att dottern får tillbaka sitt bankkort! Och att det finns hyggliga människor, vilket nog är de flesta, trots allt.
Hoppas ni alla har det bra "efter omständigheterna", med intvålade eller tilltvålade gubbar mm. Jag tänker också mycket på Clary och hur hon kan ha det. Jag tror hon planerat att resa till Indien igen, men kan hon lämna mannen i hans situation nu?
Själv "nätreser" jag till Indien. Besöker tempel, hittar filmer och läser indiska tidningar nån gång ibland.
Ha en fortsatt fin fredag!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Go förmiddag.
Vi har nu träffat ytterligare en läkare och bestämt hur vi ska gå vidare den här gången. Blir titthålsop, dvs man går in och bränner bort tumören om den nu inte ligger för nära ett stort blodkärl. Förhoppningsvis inga cellgifter, han skulle knappast orka med det en gång till. Det är tufft för oss båda men styrka finns det tydligen gott om även om man inte tror det.
Någon Indienresa blir det inte, hade ju planerat att åka i slutet av oktober men som tur var bokade jag aldrig någon biljett, nu måste vi ju se vart det här tar vägen. Jag får göra som du Tride, resa på nätet och prata med mina indiska vänner.
Tror jag ska försöka smita ut i skogen en vända i helgen, vi har förtfarande väldigt gott om trattisar här så om sonen har tid och lust skulle det vara skönt att komma ifrån lite.
Önskar er alla en fin fredag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Godmiddag på Er alla….
En varm kram till Clary & maken!….hoppas du kommer ut i skogen en stund!
Har suttit o micklat med datorn nu i en timme…den vill inte logga in…så jag fick gå över till makens dator..och den stavar som en kratta….man får trycka många gånger för att skriva emellanåt…Annars fattas det bokstäver 
Här är det lite ljusare ute idag om än inte full sol..+9,5 och upphåll iaf…en får vara gla för de lilla 
Skall jobba 2 nätter på raken nu under helgen…så jag passade på att sova lite extra idag!
strax skall jag till S-gymnastenför lite krökning o töjning…det känns inte gott när han gör det..men det blir bra i slutänden….
Fiskburgare som fredagsmys…det låter avancerat..hur har du fått dem till det Lotta?
Eller har du ngt Super recept?….Du kan inte del med dig av det kanske ?
Önskar alla en bra helg m vältvålade makar! hehehe
Hur gick det m klippningen förresten Pagan?
kram på Er!!!!!!!!
Jag vet inte varför de gillar det så mycket, men det har slagit ut tacos helt! 500gr fisk (varierar olika sorter) mixas grovt i matberedare. Häll på 1 dl cf och 1-2 ägg. Salt, vitpeppar och dill. Blanda ihop. Ta en klutt smet till varje burkare, i handen eller på en slev, och klicka i stekpanna med mycket smör. Platta och jämna till. Vänd när de håller ihop. Klart!
#11..Tusentack!
Skriver upp receptet ….skall prova de vid tillfälle…lilla dottern gillar fisk så de skall nog gå hem i denna stugan oxå! 
Gokväller..
Herrejeeeessssuuus va svamp..Där blev jag allt lite avis..
Kram till dig och kärestan.Clary..Ni får satsa på en resa senare..
Idag kan jag säga äntligen fredag…Brukar inte vara så annars då man alltid jobbar lördagar..Nu är vi lediga två hela dagar ihop och det har vi inte varit sen midsommar..
Idag har det varit fart i kristinehamn och kolugnt i Karlskoga..Varför kan det aldrig vara samma fart på båda ställens NÅN GÅNG….
Nu väntas kvälls mys och en lugn stund framför TV:n
kraaaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Godkväll på er
Extrakram till Clary. Fytifasen vad jobbigt!! Hoppas du får lite egentid och en tur i skogen.
Här har varit jobbledigt idag, underbart!! sov ut ända till 7.30 hahaha, det är minsann sovmorgon det. Sedan en del praktiskt som legat efter, men så skönt att få gjort.
Nu strax Dobidoo, såg Ni En gång till förra veckan?? så himla bra.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot