Pratbubbla 5 november
Gomorron alla!
Vaknar återigen till ett grått och disigt Värmland….
Trött i kroppen, men vid gott humör. Kaffet i magen och snart en morgonpromenad.
Senare idag ska jag och syrran på "stajling" - gratis hårfixning och smikning, samt fotografering….. Kan ju va kul o se om det går å göra nått till det bättre????
Annars inga andra planer, hundpromenader och bara vara.
Hoppas Ni alla får en skön lördag! kram

God morgon Shigne!
Här sitter jag färdig för en morgonprommis, måste nog se till att komma iväg nu innan den lilla vaknar. Idag åker jag till Stockholm på mitt Zumbaevent, kommer hem söndag kväll.. sent. Ska vara på jobbet i stan kl. 7 på måndagsmorgon för vi ska åka på jobbmöte och sova över till tisdagen.. kanske inte riktigt vad jag är sugen på när jag kommer hem från La Stada
..men så är det.
Det blir med andra ord nästan 4 dagar för familjen utan mig, kan vara riktigt bra.. kanske….Men jag kommer saaaaakna mina barn. Har ju ingen att pussa på då!
Jag hoppas jag ska hitta tid någon gång under dagarna att titta in - annars får ni helt enkelt ha det bäst!

"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

God morgon shigne och alla som tittar in senare!
Här har vi samma väder.
Låter kul med stajling shigne och så är det så härligt att få känna sig ompysslad en stund.
Spännande att se resultatet
Önskar er en härlig helg
God lördagsmorgon! Nice att få bli ompysslad och snygg, shigne! Riktigt roligt med zumbaevent! För instruktörer? Ibland tycks saker hopa sig, men som du säger, kanske bra för familjen att klara sig utan mamman några dagar. Jag tänker ta hand om tvätt idag not kul, men skönt när det är gjort. Kanske får locka familjen ut i skogen också! Eller mig. Ha en skön lördag!
Dansa kan man alltid göra!

Hallå Elpida!!
Ha så kul i stora staden
Go'morron shigne och alla ni andra! 
Visst är det roligt att man kan få vara lite fåfäng, på skoj, ibland shigne? Det kan man göra utan hjälp också om man känner för det. Sminka upp sig så där så man nästan inte känner igen sig, sedan går man där o "låtsas" då.. ha ha,,
"Va'då kändisar, släng er i väggen! Här kommer shigne, snyggast i hela världen!"
Pidan; Zumba hela natten, zumba hela dan, Zumba hela natten sedan drar vi ner på stan'… eller ?
Jag skall dra ut på prästberget heter det, har en jättfin stig där som jag trampat upp genom åren. Den ligger alldeles invid kyrkan, så då kan jag besöka gravarna också o tända ljus. Inte zumba direkt och inte stajling heller, men idag får jag väl verka som motvikt till era "värdsliga" aktiviteter, shigne och Pidan.
Ja, helt oskyldig är jag väl inte, jag har spelat på stryktips för första gången i mitt liv. En dejt med speldjävulen med andra ord. Ha ha,,
Sprattel i benen eller flört med ögonen, eller vad ni vill den här dagen. Se till att ni får en härlig sådan!
Morrn morrn Toyan och Lotta me! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Gomidda! Mulet o grått, men fina löv på träden o på marken. Kanske blir det en längre prom i dag om en stund, bara det inte regnar. Jag börjar längta till djupa skogen, som inte sett mig på ett bra tag.
Låter intressant det där med speldjävulen, Tuvan. Ibland måste vi ju bjuda in mammon också.
Beträffande stajling så blir det vanlig dusch o hårborste här.
Trevlig fortsättning på lördagen!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

Dagens!!
Låter som fullt upp Elpida, men det låter inspirerande.
Shigne, va kul!! skulle också behöva bli lite stylad, kanske få nya idéer. Hoppas Ni får en kulig dag.
Här är det soligt, kyligt och vackert. Har fått ett "nästan ryggskott" som gör mig mindre rörlig. kanske en signal om att tagga ner lite. Har gjort lite mjuka yogaövningar ont som tusan men lååååångsam stretching gör nog susen. Så dagens aktiviteter får bli av de långsamma slaget. Men en långpromenad måste det bli.
Ska på middagsbjudning i kväll, om jag kan ta mig in och ur bilen, så typiskt!!
Gla lördag på er.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

vad kul med styling, Sighne! Jag har aldrig varit på nåt sånt. Det var poppis när jag var yngre att man kunde få gratis hårfixning om de fick fria händer - men med mitt långa hår ville jag inte gärna bli kortklippt eller ha långt blått hår( de gjorde alltid galna saker). Mina kompisar gjorde det dock då och då -med sminkning o hela kittet. KUL för dig 
#9 ajdå Pagan, ta hand om dig med värmedynor och stretch.
Gissa vad- här har vi en sommardag - 20 grader
och strålande sol. Nu blir det en eftermiddag o kväll i trädgården, jag hinner nog få bort en hel del idag, känner att jag har "jävlar anamma " i mig idag och då brukar det kunna gå undan
Man o son ska åka in till stan, det är "lekhus" idag ( massor med hopptorn, rutchkanor, ansiktsmålning etc.) Jag sa att mitt huvud inte pallar ljudet därinne, då tog maken genast på sig att åka i stället. Puss på guben.Så jag får i stället andas frisk luft i solen med kratta o spade i hand - yes!
Men först en latte i hammocken, va? Jag bjuder in er alla 
#8 men ååå - 20 grader - grattis till så fint väder 
jag har också varit i trädgården idag, allt ligger och smyger med hela nejden inbäddad i novembergrått, varken varmt eller kallt och små färgskiftningar mellan gult och brunt… och luften är lätt att andas.
nu är iaf trägårn höstfin och lyktan brinner där ute.
Var upp i skogen till mina katters grav och tände ett ljus där också, det är så vilsamt att sitta där.
Ha en fin kväll alla
!
Godkväll…
Har ju en jobb o sov helg
vad roligt med stajling, zumba helg, Prästberget etc etc
Värme dyna Pagan!..men de kan hjälpa bättre med is faktiskt….tar bort smärtan bättre o ökar cirkulationen oxå..med temperatur skillnaderna mellan kallt och normal rumstemp…så hjälper de inte m dyna så pröva med is!…bra tips fr min naprapat!
Vila framför allt!
Önskar alla goingar här inne en fin kväll! Pyss Clary omdu läser!
Tjingeling!
Skrev ett långt inlägg imorse som bara försvann…"error…blablabla"… Men har gjort en egen liten tråd om vad vi har hållit på med i em!
Önskar er alla en finfin kväll! 
Från dagens magiska promenad i skogen. Det är 5e nov, och jag såg smultron och hallon på vägen. Här vid sjön hade en familj picnic och lekte.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen

#12 wow, vilket foto Tride!
Har räfsat ordentligt idag, vilket nacke o arm känner av nu. Tycker att det känns som "natta" redan och skulle kunna lägga mig

Haft en mysig dag tillsammans med min dotter och hennes kille, fått klappa om bebismagen som börjar bli rund och fin. Skönt med en dag där tankarna går åt rätt håll.
Hämtat ett bokpaket fullt med smaskiga deckare så sängen är så lockande.
Helt underbar bild du bjuder på Tride.
Tack Ians 
Önskar er alla en fortsatt fin kväll 
Medarbetare på Feng Shui och Indien

#14 underbart att höra Clary - vi är många som tänker på dig
Hej tjejer
Ledig lördag ….jo jag tackar
Vi har farit runt som skottspolar ..hämtat upp plastsonen i örebro kört till Kumla och firat svärmor sen till Nora med plastsonen vidare utanför Nora för att lämna av en present till våninna som fått sin andra bebbe..sen vidare hemåt..puuuuh
Nu ska jag lägga ut film på youtube..
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/