Måndagsbubbel 21/11
Godmorgon! Eller inte… Har riktigt ont i kroppen! Känner mig som en otymplig orörlig krokodil på land. Armar, nacke, höft och knä. Vågar jag tor och hoppas på värmen i Thailand??? Jag vill inte, orkar inte ha det såhär. ;-( Äh, nu hoppas jag på en hygglig dag! Kram på er!
Dansa kan man alltid göra!

Go morgon!
Grått och dimmigt 
Jag tror Lotta att värmen och sköna bad gör underverk med din värk, jag mår alltid mycket bättre i ett varmare land.
Ska gå igenom skafferi, kyl och frys för på onsdag kommer gubben mins dotter över med 2-3 lådor med äpplen och då ska en del förvandlas till paj, kakor och lite annat smått och gott. Passar på att åka och storhandla då eftersom hon har en stor bil 
Önskar er alla en fin dag
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Godmorgon på er!
Samma gråväder här, ojojoj…
Jag önskar dig verkligen både en skön vila och minskad värk när du kommer till Thailand LottaO, din "krokodil"-beskrivning känns så slående… usch å blä att vakna med den. Har för mig att du reser snart…hjälper det dig något att skapa värme omkring dig här och nu, med varma favoritdrycker (gärna med kokosfett i) och värme mot kroppen?…
Go'morron Lotta! Och go'morron till dig också Clary!
Jag tror Clary har rätt i det hon säger Lotta, värme och lata dagar gör susen för trötta och värkande kroppar. Klart du ska åka! Har du provat homeopati, annars kanske det vore en bra idé för att komma åt din hemska värk..
Läkarkåren verkar inte kunna bistå dig.. 
Du är så duktig Clary! Baka, paja och effektiva dagar! Du får lite extra styrka här ifrån mig för att klara av din åtaganden. 
Jag var på seans igår kväll, inte den bästa jag varit på men hennes pricksäkerhet då det gäller personliga beröringspunkter var utsökt!
Den avslutande diskussionen var nog höjdpunkten ändå, när vi pratade om reinkarnation, andar i allmänhet och intuition i synnerhet. Kul! För mig blev det en insikt, jag som i princip har avhållit mig från allt "andligt" de sista två åren, insåg hur mycket jag kan i ämnet. Medial kurs, häxkurs och hypnoskurs har gett mig tillräckligt med kött på benen för att lära andra insåg jag. Ändå tar jag det hela med en nypa salt och har ännu inte förfallit i fundamentalism.
Idag blir det stada och mammografi, sedan skall jag städa i loikalen och julpynta skyltfönstret. Roligt och lärorikt, åtminstone för den som funderar på design eller dekor - vilket jag gjort sen jag slutade gymnasiet.. hä hä och då hamnar man bland sjukingar sitället. Nåja, if you can't be a king, be a healer..
Bästa dagen till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Morn
Idag kommer min keramiklärling som ska vara hos mig i 14 dagar..
Sista kursdagen för måndagsgruppen ikväll så jag jobbar till 21,30..
Tuvan kul att skylta har själv börjat med mina fönster..
Lottao inte kul med värk..jag vet hur det är..
Clary vilken energi du har..
Ha en bra dag tjejer..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Det gäller att hålla sig sysselsatt så slipper tankarna gå åt fel håll och sen gillar jag att ha mat och sånt färdigt för då kan jag ta lata dagar emellanåt 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
En klok inställning Clary.
Dessutom känns det ju så härligt på kvällen när man är "trött" av allt man klarat av under dagen. Då kan man gott få somna framför TV:n eller ta sig en lur efter middan också.
Go'morron på dig ockkså frodig, missade visst dig i brådskan..
Fulla skaft - som vanligt abbis. Lycka till med lärlingen som säkert kommer att vara full av lärdom efter några dagar med "The master". 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
!
Tack alla och extra tanke till dig Clary! Och så måste jag säga att det låter så sunt, Tuvan! Din inställning! Till livet och det efter och runtomkring oss. Måste ju bara delge vad som utspelade sig hemma igår: Jag Kom hem efter några timmars jobb på Mässan. Lunchen var serverad och vi började äta. Maken hummade lite och sa sen att det är ju ingen idé att byta gardiner här hemma, det är ju ingen som ser det ändå… Och förra året tyckte jag att det inte fanns någon anledning att köpa julgardiner. Maken tittade storögt på mig och det kom upp julgardiner. Eller vi hjälptes åt att få upp dem, men han köpte.
Dansa kan man alltid göra!
Önskar er alla yttre och inre väme!
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Goddagens…
Tittar in lite snabbt skall sova ett par timmar till….har jobbat natt o skall jobba en natt till!
önskar er fortsatt trevlig dag med elever, städning o rensning av olika slag…och allt annat ni företar er medans jag sussar kudde!
Och ber änglarna att blåsa lite goda vindar mot er som ha ont i både kropp o själ….
Kram till er alla……