Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etiketthuskurer
Läst 6191 ggr
Ians
0

Hur förbereder ni..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

er Inför vintern?

Dvs vad har ni hemma i husapotekt  för att ta till när förkylningen o annat uselt slår till?

Själv tänker jag satsa på en bra vitamin/mineral blandning och silver vatten…som jag kan spraya bihålorna med  inta invärtes för att mota bacillerna innan de slagit till alls…

Ingefära, honung och vitlök har jag Alltid hemma!

Clary
0

Ingefära, honung, vitlök och pepparmynta finns alltid hemma. Koksaltlösning till näsan varje dag ser till att snuvan inte får fäste, det är ungefär allt Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

shigne
0

Vitlök och vitaminer - nått annat behövs inte!

LottaO
0

D-vitamin! Högdos! 5000 ie per dag! (fast nu får jag naturprudukt från fredag!!!) Annars ingefära och Gurkmeja. Hostmedicin: Grovt hackad lök, 1 msk timjan, lavendel - häll på kokhett vatten och ställ bredvid sängen när du (eller barnen) hostar! Vanlig nässpray och alvedon finns också!

Dansa kan man alltid göra!

Tride
0

Silvervatten är toppen. D o B-vitamin används oxå här. B lär sätta ned febern.

Annars vitlök, Gurkmeja och ingefära. Kryddnejlika duger oxå bra. Lägg en liten nejlika under tungan när du känner förskylningen nalkas!

Hostmedicinen skall jag skriva upp! den behövs lite då o då!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Toyan
0

Nu har jag läst om silvervatten, nyhet för mig. Om jag nu köper och blandar till, hur länge kan man förvara det i kyskåpet tex och är det bäst att förvara i glas el plast?Obestämd

Ska man dricka när det känns som om en förkylning är på g eller ta sig en slurk varje dag?

Tacksam om ni upplyser en okunnig.Glad

Tride
0

Jag brukar ta det när förkylningen sätter in. Men det kanske finns fler varianter.

Jag köper (byter till mig) färdigt vatten i bruna plastflaskor. Förvarar dem i kylen.

Tride.

Ians
0

Tride känner du att det hjälper så som reklamen säger då?

Tride
0

Vilken reklam? Jag har en kollega som jag brukar dela plats med på Norge-mässan. Han säljer både silver o guldvatten. Det är därigenom jag lärt mig att använda produkterna. Att silvret är effektivt visade sig nu senast på mässan, när hostan satte in. Efter två klunkar silvervatten försvann hostan för att inte komma tillbaka.

Oftast gurglar jag med silvret vid behov. Guldvattnet är bra för det allmäna välbefinnandet och humöret.

Jag kan själv vara reklam.Flört

Tride.

Ians
0

Jag tänkte på hemsidor för silver vatten…där hjälper det för det flesta åkommor man kan tänka sig..

Men jag skall köpa silvervatten o spreja näsan med mot bihålebesvär o så dricka en klunk varje dag tänkte jag…

För säger du att det hjälper så känns det mer trovärdig än hemsidanFlört

Tride
0

Det kanske hjälper mot artros och migrän oxo? LITA ALDRIG PÅ EN HEMSIDA! (sa hon som hade tre st.)Flört

Tride.

Elpida
0

Jag har mitt älgörts-och röllekathé, honung, vitlök. Måste nog se till att jag har ingefära hemma oxå.. eller funkar det med mald ingefära?

Läste att man ska dricka pepparmynta när man har feber för det reglerar kroppstemperaturen.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tuva-Lena
0

Jag har faktiskt inte förberett mig alls. Skäms ha ha.. Nu hör det till saken att jag sällan eller aldrig är förkyld, och de få gånger jag är det, så får naturen ha sin gång helt enkelt. Då kan jag dricka honungsvatten eller pepparmyntste o ta nån alvedon om jag har feber, annars ingenting.Tyst Däremot så brukar jag äta vitamin D över vintern, mycket frukt äter jag ändå.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Urkraft
0

Mina heltäckande fantastiska näringstillskott och har alltid även kolloidalt silver hemma ifall att men våra immunförsvar verkar vara på stålmannens nivå nu! Flört

Varma kläder … och mycket te.

Nä ända skillnaden från övriga året är nog de varmare kläderna och mer levande ljus! Tungan ute

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

Urkraft
0

Del av inlägg borttaget av sajt värden….

**

Silvervattnet köper jag färdigt från Ion Silver (Ionosil), har det faktiskt i rumstemperatur och använder det som deo, sköljer mot ilningar i tänderna, desinficerar sår med mm.

Ett tips är att maila Anders Sultan på Ion Silver, han är extremt kunnig på området och väldigt hjälpsam (jag har honom på Facebook Flört) …

Tips när dte inte hjälper vid vissa förkylningar, det kan handla om virus med ett tjockare lipidskikt omkring och då kan behöva hjälpa silvervattnet på traven. Man kan då blanda 50/50 med ren alkoholhaltig dryck (vodka eller Whisky) och ta en tesked av blandningen var 5:e minut i en timme, två dagar. De som inte vill eller kan använda alkohol kan testa med pressad citron. Glad Ändå bäst att fråga Anders ifall jag återgivit fel.

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

Ians
0

Lite nedtoning ang "dina" produkter Urkraft Flört måste börja rensa lite för det har blivit lite för mkt smygreklam nu…

Så inga hard feelings gentemot dig…däremot måste jag gå lika hårt åt alla!…för att få bukt med detta…

Därför har jag tagit bort den delen av ditt inlägg…..kram

Urkraft
0

#15 Jag både förstår (att det finns regler) och inte förstår förfarandet … vet att det inte är något personligt men vill ändå uttrycka moment nr 22 här - för hälsans skull. Glad

Jag sprider produkterna för att de är så extremt effektiva, i en skala utan jämförelse - inte för att jag vill sälja och tjäna pengar (vilket inte någon gör i såna här forum heller Tungan ute) utan för att det är till enorm hjälp. Vilket jag helt klart skulle göra även om jag inte haft möjlighet att arbeta med dem.

Om någon undrar över lindring i vissa sjukdomar eller symtom, då kan jag inte längre hålla mig till huskurer eller enbart silvervatten, när jag vet att det finns sådant som hjälper mycket bättre och för de flesta. Hur kan man hålla tyst i såna här fall, när det finns större läkning att få än endast tillfällig lindring med teer och hemmagjorda krämer (inget fel i dem, tvärtom, men du hänger med i vad jag menar). Rynkar på näsan

Hade jag inte börjat arbeta med produkterna så hade jag fått  tipsa om dem? Börjar jag distribuera silvervatten så måste jag sluta sprida information om det här (eller Urtekrams produkter etc)? Anders som säljer Kolloidalt silver är samtidigt den sannolikt mest kunnige i Sverige på området, men vill han hjälpa så är det emot reglerna? Samma för mig, hade jag inte haft möjligheten att arbeta med det jag gör så hade jag inte heller kunnat avsätta så mycket tid på att lära mig i ämnet, för att kunna ge bättre råd och hjälp.

Det blir lite fel när det handlar om att hjälpa och sprida alternativ som faktiskt fungerar, var ska vi annars göra det om inte där människor efterfrågar hjälp och info? Glad

Kram! Glad

~ Se med öppet sinne ~