Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikett: naturlig-hudvård
Läst 6527 ggr
[luneri]
0

Akut hjälp/tips mot acne!

Det senaste har jag haft ovanligt mycket finnar vilket jag inte brukar ha. nu har de börjat försvinna som tur är med hjälp av ansiktsvård.

Men det är en finne som verkligen blossade upp inatt! den har blivit väldigt stor och röd, dessutom gör den ont.

Hur kan jag minska svullnaden av finnen, och kan man få den att bli iaf lite mindre över en dag? Det är en viktig dag för mig imon och jag kan inte ha den här stora finnen i ansiktet:/

Jag har tidigare använt acos coverstick vilket har fungerat bra, men på den här finnen verkar den inte bita.

Tacksam för hjälp!

Annavw
0

Köp Aloevera gelly

Ians
0

Annars kan man lägga tandkräm på det torkar ut den….om mn akut vill få bort den snabbt….

Ett annat tips är klorhexidinlösning som man duttar på efter man krafsat lite på den så att lösningen går in i finnen…

[luneri]
0

Tack för tipsen!:)

Annavw
0

Zinksalva och lermask har funkat rätt bra åxå :)

MaMaMade
0

Jag hade ganska jobbigt med finnar när jag kom i 25-årsåldern o de kom för att stanna (hade nästan inga problem i tonåren). De minskade rejält när jag började äta jättenattljusolja mot PMS. Sedan försvann de helt när jag uteslöt kolhydrater ur kosten. Det har hållit sig konstant även om jag idag återigen äter ganska mkt kolisar. Nu har jag "svullat" i hembakt bröd o en del socker samt sovit dåligt/stressat ett tag o nu är de på G igen. Lite tips… Glad

szirius
0

ja, så kommer jag då….Tungan ute. Huden kan stå för hur man ser på sig själv, dvs sin självkänsla.Så det kan man jobba med på det "inre planet". Jag får blämmor på hakan och längst käkarna (mage) innan mens och på kinderna( lungor) om jag stressat mkt.