Lördagsbubblan 26 november
Goder morgon allihopa!
Idag är det ljust på himlen och blåsigt, solen lyser på trädtopparna, ser ut att bli en fin dag.
Ska adventspynta idag och vara hundvakt, hade planerat att göra en del igår men hade migrän hela dagen.
Önskar er en härlig dag
Morn..
På språng..
Skylta fönster idag får se hur sent det blir..
ha en go lördag
kraaaam
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Go'morron Toyan! Hoppas att din huvudvärk ger med sig under dagen, lite pyntat så kanske tankarna åker åt rätt håll sedan..?
Här ruskr det i trädtopparna och solen stiger sakta över horisonten, ser inbjudande ut än så länge. Rena rama vårvindarna, elle rhur? Skall väl pynta jag också, men först röja undan allehanda bråte som "viss personal" har förmågan att lämna i varje ledigt hörn..
Vi får nog behålla vovven, goldentiken Cilla. Hennes husse fick åka in på äldreboendet igår.. Känns så sorgligt, det första han frågade efter när man tog beslutet var "Cilla då..?" Dom har ju varit som ler och långhalm i åtta år och nu måste dom skiljas åt. Som tur är får vi ta med henne när vi hälsar på honom så idag åker vi en sväng dit bort. Äldreboendet ligger bara ca 5 km härifrån och sysselsätter "halva byn". Det är ju så på landet, det är dom äldre som sysslesätter de yngre och fortfarande aktiva. Trist utveckling egentligen.. Å andra sidan verkar många yngre ha fastnat i hopplösheten på den här platsen, ingen har någon energi att förändra och dom som vill förändra har redan sysselsättnnig. Är det inte typiskt..?*funderar* (Saknar smileysar)
Ha en fin pyntdag allihop och passa på att hämta lite luft också medan det är någorlunda varmt ute! Kram kram!
(Nähä, där kom den)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon….
Solen lyser blek utanför o det är 6,3+ ute….skall ta en liten promenad srax med goaste valpen…..
Som snällt sover p sin plats numer 
Husse som inte träffat damen innan…han har varit bort rest i 3 veckor…kom hem igår.
Och gissa vem valpen satt hos hela kvällen……trots att han inte tycker om djur
egntligen..Herr Katt var överlycklig Hans husse är änligen hemma igen…Så för att vara en djur skeptiker är maken omgärdad av kärlek från alla våra djur ….hehehehe
Kanske känner de instinktivt att här är en , en kan få problem med så det gäller att smöra ordentligt!…de andra har vi som i en liten ask redan..
Tom på sin resa var det en katt som adopterade maken….varje morgon satt de på trappan o väntade på honom o följde han som en skugga under dagen…o den hade ju ingen anledning alls att smöra!
Så den där skepsisen till djur tror jag inte så mycket på…han är en smyg djurkompis!…
Ha det gott idag….Toyan o Tuva…..o alla ni andra…. idag skall här förberedas för advent….eller hur!?!
Släng gärna upp en bild i advents tråden när ni är färdiga.
Hoppas att huvudvärken ger med sig Toyan inte kul med migrän/kram
Godmorgon!
Ja, jag har ju varit uppe ett tag förstås, även om jag fick sova till kl 8 - *skönt*! Frukost till töser o mig själv + att jag letat fram lite pärlor till Mellis som nu är färdig med ett memory wire-armband till flickan som fyller år idag.
Liiite irriterad över att det är kalas för dem idag för det innebär en massa bilkörning för mig. Hade helst vilat axlarna inför kvällens julmiddag men men…BV ska hämtas, töserna skjutsas men hämtningen hinner *kanske* Guben göra, det beror på när han kommer sig från jobbet.
Måste prova byxorna som var tänkta inför kvällen, magen är svullo (för mkt bröd) så jag kanske måste tänka om. Jobbigt för jag har mkt kläder men inte så många långbyxor som både är hela, rena o inte är jobbarbyxor (vem vill ha jobbarkläder hemma…o än värre: på fest)! Ska iaf ha min nya t-shirt på mig, äppelgrön i lite vidare modell o en ficka på bröstet. Lite urringad i ett V, har inte hunnit göra ngt halsband o har inget passande så jag borde ha en scarf men då jag inte är en scarfmänniska finns det inte så mkt att välja på där heller.
Nu anropas Moderskeppet o det är väl bäst att jag försöker styra upp den här dagen. Ha en fin lördag allahopa! 
Morrn morrn.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Halloj!
Hemma från julbordet o har skjutsat hem BV. Trött o *mätt*…återkommer med recension imorgon!
Natti o vackra drömmar åt oss alla!