Bubbeltråd 1 Advent
God morgon på er!
Ösregn och hård blåst, 9 plus. Vilken skillnad mot förra året,då var det snöyra och 10 minus första advent.
Hade tänkt mig att gå på Julskyltning idag men vädret lockar inte och har varit uppe flera ggr i natt, värk i rygg och nacke
Hoppas ni som bor i norra delen har lite frost på backen i alla fall, skapar mer stämning då.
Önskar er en trevlig mysig adventssöndag
Go'morron Toyan!
Blev lite fel idag för jag kallade bubblan för "Go'morron söndag…" idag. Vi kan säga att det är valfritt att skriva i båda idag! Ha en fin dag!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Godmorgon på Er!
Regnet står som spön i backen och det är 9.2 plusgrader ute…inte ens valpen vill gå ut idag….
skurade persiennerna i köket igår o var riktigt duktig….tom fönstrena somblev putsade efter mörkrets ibrott ser ok ut….advents gadinerna i köket är uppe….och det är där julen börjar hos oss…
Först närmare jul kommer vardagsrummet att få en rejäl putsning o nya gardiner……
Önskar alla en trevlig dag med vad ni nu skall göra.,,,,eller inte göra…..kanske skall ni bara mysa inne i stugvärmen o låta vädret ruska ifred ute.
kram
Blöt värme och grått. Adventsstjärnorna lyser i de grå husen. Det blir så fint, när alla gör sitt bästa för upplysingen!
Jag bor i ett område med grå betonghus, och jag gillar verkligen hur vi alla försöker skapa färg och stämning året runt, faktiskt. Den varma årstiden blommar det på balkonger, på träd och i rabatter. Nu kommer belysningen fram. Kanske inte alltid så artistiskt och elegant, men från hjärtat och väldigt nödvändigt under den mörka årstiden.
Så jag ser en stor vit stjärna, tre små röda stjärnor, en stor röd stjärna och flera ljusstakar och slingor som lyser från husen mittemot.
Annars ser jag det positiva i att snön dröjer. Vi slipper halka oss fram i tillvaron.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Ja visst ä det en mysig tid nu…med ljus i alla fönster som lyser upp i en grå o ganska trist årstid!
Halkan saknar jag inte heller…då går det väll riktigt illamed mittknä tänker jag.
S-gymnasten sa faktiskt att jag skall passa mig för att halka nu i vinter….så knät får läka i lugn o ro!
Men regnet kunde jag vara utan…o även de mörkadagarna
då det känns som man är i en grotta…..

God lunch! Läser att ni har busväder i Sverige med stormvarningar upp till klass 3!
Jag hoppas att ni håller er borta från vägarna åtminstone, men gissar att många ska ut på julskyltningen…var försiktiga.
Här har vi en gråmulen dag med plusgrader.Idag ska åter städas och handlas inför kalas nr 2 i morgon.
Har haft lååång sovmorgon…vaken, men i sängen
Köpt nya kängor till vintern. Kostar pengar,
men de blir nog bra att ha när minusgraderna sätter in.
Annars blåser det alldeles väldigt här. Såpan är anskaffad och tänkt att användas till golv, dörrar mm sådant. Men visst är det konstigt, Nu i halvdunklet och dämpad belysning förefaller inte städbehovet vara lika akut som då solen lyste på ont o gott.Så om man inte tänder alla lampor kan såpan få stå kvar i sin flaska.

Tride.
var ute en sväng med valpen..jösses va det blåser här!
Hon höll på att lyfta o flyga iväg för mig! Tur man har koppel på henne 
#6 Det är mina takter det, Tride! 
#8 Och så blir det stämningsfullt med värmeljusen
.
Här blåser det som om det gällde en tävling. Löven virvlar, och det är inte bara de små vovvarna som tycks kunna lyfta i vinden, tycks det. Jag höll mig stadigt i räcket när jag gick ut en sväng för o kolla mina adventsförnster utifrån.
Tomtemor har vaknat, förresten Ians, Hon ser så glad och nöjd ut.
Tride.
hehehehe….hon kände väl att du behövde lite hjälp……kram till både Dig o henne!
Hon sitter här och myser tillsammans med sina kompisar Pigge, Fotte, Skalliga Dockan och Gredelina Spåhäxan. Det kommer kanske lite bilder när jag fått ordning på sällskapet.
Grisen och Bocken är också framme.
Tride.