diagnos heltfrisk......
Hej jag skulle vilja ha lite tips och råd angående lite problem med benen som jag har.
sen ca 5-6 veckor tillbaka har jag haft ingen till mini lite kännsel i benen upp till höfetna. detta med stickningar, "drag" och kolsyre kännsla. jag har haft svårt att gå då jag inte kunnde känna golvet men kämmpat mig fram iaf. har försökt gå så mycket jag orkat för de gör mig lite mindre stel. jag tycker det känns bättre när jag tagit brustabletter med kostillskott då jag nu de senaste 2 veckorna har fått tillbaka kännsel i några fläckar. däremot har de krupit upp till midjehöjd så de är väll både bra och dåligt.
jag har varit hos läkare och tagit prover och jag var där idag igen och då fick ja veta att jag är frisk. ja saknar inte ens B-vitaminer som jag hoppats på kunde vara felet.
läkaren tror mer de sitter i huvet och ska nu på sjukgymnastik och att jag måste träna massa. och så va de en kurator som sklle lära mig tänka i nuet och inte tänka på de dåliga.
nu undrar jag om någon vet nått bra som skulle kunna hjälpa, är väldigt öppen för alla förslag små som stora. tycker jag faktiskt tänker väldigt i nuet å glatt. så bara tipps på mentala upp pigande saker och nedstressande avslappnande uppskattas mycket. känner mig så hopplös jst denna veckan som att allt vill gå emot…
intemeningen å bli så rörig i mitt skrivande. viste inte var jag skulle lägga den så blev här, hoppas de går bra. så tacksam för minsta svar
Det låter ju som en konstig diagnos måste jag säga….ör uppenbart är ju att något är fel.
Någon av er andra som har något förslag?
Jag både läste och fick höra av bekanta som hade någon näsra släkting som haft samma symtom och då var de B-vitamin brist, särskilt B12. då hade de ju varit lite lättare att lösa med att bara äta lite mer B12 rik mat och lite tillskott.
Hade ju gett mig ett svar på vad de är som är fel också, skulle sluppit att undra över vad felet är. vet man vad felet är så kan man ju börja jobba med de..
Men nu känner jag att jag vill gärna testa och se om det finns andra behandlings sätt som skulle kunna hjälpa mig
He he, ja doktorerna är väldigt snabba på att säga att allt sitter i huvudet som inte går att diagnostisera. Kroppen skickar tidigt ut signaler och försöker tala om för en att något är fel, och det är först när det visar sig på ett test hos doktorn, som det gått för långt.
Har själv den erfarenheten, och jag kom tillrätta med mina besvär först när jag kontaktade en homeopat.
Hoppas du kommer tillrätta med dina besvär.

Förstår att du blir frustrerad av att inte få en diagnos, så du kan medicinera och se ett slut på det. Jag tycker det känns som att du ska följa din magkänsla och ta tillskott av B12. Det är ju inte första gången en läkare haft fel diagnos.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
tack båda 2, de känns lite bättre nu.
mm jo jag tror jag ska göra de för de känns bättre. inbillning eller ej.
tragiskt nog är de ju som du säger att när de väl finns i bevis på test e de försent…
ska kanske ta och kolla upp en homeopat
#6…tycker absolut att du skall ta kontakt med en skicklig homeopat….
Och du sitter det i huvudet så är B-vitaminer inte fel då heller för det lugnar kroppen och sinnet…men ta inte bara B-12…de verkar bäst tillsammans hela B-vit.familjen…..så ta B-50 eller B-100 som man köper på hälsokosten.
Sedant tar det ju tid innan man ser ordentligt resultat…så var ihärdig.
tack ska kolla upp B50 och B100. Nej då är noga med att inte bara ta ett utan få en balans så att jag får lite av allt. även andra vitaminer, minneraler och hjälpämnen.
Nån som vet nån bra homeopat i helsingborg?
Med B12-brist följer alltid trötthet och ofta fungerar inte magen alls utan du blir av med det du äter. Hur är det med maggen då? Känner du dig väldigt trött? Dina symptom från benen kan komma från ischias-nerven också - som både sköter känsel och motorik i benen, och det kan också vara orsaken till att inte läkaren vet vad det handlar om - är det någonting dom är usla på så är det just allt som rör rörelseapparaten - utom när det gäller sånt man kan se direkt på röntgen förstås. Undrar om inte B12 skall ordineras av läkare…?
Magnesium är också ett viktigt mineral för muskelfunktionen, ja mineraler över huvudtaget. Vore jag du så skulle jag också söka upp en homeopat. Hoppas att du får den hjälp du behöver. Herre gud, man tror inte det är sant hur sjukvården behandlar människor ibland! (Tänka i nuet, men det är ju nuet som inte är bra när benen inte fungerar..!
)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Det är B-12 som injektion ordineras av doktorn…..när man har skador redan…..oftast.
Själv har jag svårt att få i mig B-vitaminer genom kosten…sedan jag började äta B-100 för 3 månader sedan mår både mage och resten av kroppen bättre…ex har jag inga domningar i händerna längre, och spänningarna i nacken är bättre….mitt hår har fått tillbaka infärg delvis.
Huden mår bättre etc Det var en Grekisk väninna som frågade o jag åt B-vitamin…efersom jag har problem m sköldkörteln o äter en svag dos levaxin.
I grekland skriver doktorerna ALLTID ut b-vitamin till sina thyreodea patienter eftersom de ofta lider brist på b-vitamin.
Här gör man inte det..för det kan ju inte bero på b-vitaminbrist att patienterna mår allmänt dåligt
Allt skall botas med medicin o gör det inte det så får man antidepressivt…så det så!
B100 har jag aldrig hört talas om - är det någon rel ny kombination av flera B-vitaminer, eller..? Kanske skulle testa det jag också då som har väldigt torr hud och världens knäppaste magge.. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
B-complex 100 finns på hälsokosten av märket Great Earth bla
och innehåller 100ug > 100 mg av alla B-vitaminer förutom Folsyra där det ingår 800 ug.
Ja är mkt nöjd med denna iaf bra pris dessutom.
Man kan ju fråga sig vad som satt i den där doktorns huvud. Kanske en fusk-dr med falsk leg?
Det verkar i alla fall som att du fått bra råd här på sajten. Jag tycker du skall börja med B-vitaminer och magnesium. Antagligen kommer det att hjälpa.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Jag tar alla de vanliga B-vitaminerna men vet inte hur jag ligger till med magnesium. ska kolla på de kostillsott jag tar, annars så ska jag nog se om jag inte kan få tag i de.
alla prover jag tog på om de va så att ja hade brist på något var bra, hade bra värden på allt.
har haft uppblåst mage senaste veckan men de försvan idag ^^
hoppas att de inte är nått fel på ischias-nerven. skulle bli lite ledsen då.
mm, känns så sjukt när man får veta sånt att tänka i nuet hjälper. ja men jag tänker i nuet hela tiden, de e ju inte som att man tänker så mycket framåt när man mår dåligt.
är iaf glad att jag bara fick de här till svar av en sköterska en enda gång. "men e du säker på att benen inte bara somnat då? börja presentationen av symtomen att jag haft de i 1 vecka då.
jag tycker verkeligen jag har fått en massa bra råd och hjälp här. känner att jag får mer stöd och hjälp här än hos läkaren
Tack till er alla!
Gå till en Homeopat som även kan kiropraktik så skall du se att du får hjälp.
Doktorer kan inte sådant!
ne dom kan ju inte de, för de e ju inte en "riktig" läkekonst sak att göra. konstit att folk ändå tycks bli väldigt friska och glada av de
har börjat kolla upp homeopater lite nu
Borrelia????
dom kollad efter blodsjukdomar so tror inte de. dessutom mår ja bättre å har nu på papper de inte sitter i huvet. känns lite kul då kuratorns komentar va ja du har den läkaren. men han ansåg iaf att ja inte e inbillnings sjuk å höll me mej om att de vist va så de satt i benen inte i huvet.
#18..bara DET är ju en framgång….att de åminstonde kan enas om vart kroppen problemet sitter …även omdet varit uppenbart för Dig helatiden
kram
mm jo kuratorn va väldigt trevlig och han fattade vad jag menade. tyvär så kan han ju inte göra mer än att tala om de för läkaren. ska blii kul å se va sjukgymnasten kommer ha å säga sen.
tack
Förlåt ser att endel avdet jag skrev stannade kvar i mitt huvud…hehehehe
KANSKE kan enas om vart i kroppen problemet sitter….skulle det ju stå!
Håller tummarna för dig!
jag förstod vad du mena så de e ingen fara. tack kram till dej
sen så myser ja me våra små råttisar så mår ja lite dåligt muntrar dom upp mej. å dom får mej sluta tänka på de, tycker ver lag jag mår bättre sen dom kom hit för snart 2 veckor sen. djur har verkeligen en sån läkande kraft.