Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 654 ggr
LottaO
0

Pratbubbla 5 december

God morgon. Klockan är 8.45 och familjen sover. Vi har det så bra även om vädret varit lite sämre ett par dagar. Resan till Tachai blev inte vad vi hoppats på. Fint väder ut, men jobbig sjö att snorkla i. Vid lunch började det regna och blåsa. Så i tre timmar stod vi och huttrade under ett stort tak innan vi åkte hem igen. Då gick båten alldeles för fort i den höga sjön. Några var riktigt rädda. Men nu är vi på land. Badade i havet igår, men vill inte ha med barnen där. De är för små för de starka vågorna. Så vi simmar mest i poolen. Inte fel det heller. Igår kväll var supermysig. Farmor (min älskade svärmor!) och hennes man och vi gick in till byn. Tog en fördrink på första bästa restaurang, sedan shoppade vi och tittade i butiker. Efter en stund åt vi middag på ett ställe. Så gick vi vidare och tillslut åt vi efterrätt på en tredje restaurang. Tuktuk tillbaka och när vi kom in började det ööösregna. Timing !!! Ha en bra start på ny vecka! Imorrn åker vi till svägerska med familj och ser hur de har det.

Dansa kan man alltid göra!

Clary
0

God morgon!

Låter härligt Lotta, njut i fulla drag.

Ska åka till sjukgymnasten idag, inte för att jag vet om hon kan göra nåt åt diskar på glid men vi får se.

Snöfritt än så länge vilket jag tycker är skönt.

Önskar er en trevlig fortsättning på dagen.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Toyan
0

God måndagmorgon till er allaGlad

Låter som en härlig semester Lotta, ha det gott!

Hoppas du kan få lite lindring hos sjukgymnasten Clary.

Idag har vi minus 2, bättre än regn och rusk, måste ringa och få nån som kollar elementet i köket, bara övre delen är varmt.

Ha en fin början på veckanKyss

shigne
0

Gomorron!

-3 grader, vacker snövitt ute och stora flingor som faller så där härligt sakta och fint!

Just nu njuter jag av stunden! Kaffe och grädde i muggen, ljus på bordet och en kisse som sitter och tigger….

Jag har inga planer för dagen, bara lite baktankar Flört

Ha en fin dag alla! Kram

MaMaMade
0

Morrn på er!

*Ooooooooooooont*! Vaknade efter en hyfsad natt (bytte till nackkudde när jag lade mig) o kände mig piggelin ända tills jag kom ut i köket. Det tog väl ett tag innan jag vaknade till kantänka! Då känner jag hur det *bränner* i skulderpartiet o upp mot nacken, såpass att jag började må illa.

Satte mig ett par min på "massaschen" så jag känner mig lite mjukare nu men vill inte pilla för mkt om det är en infl. Ska dock ta några min på "Spike" också för jag vill inte gå omkring o må illa hela dagen! Den nyinköpta asken med värktabletter är spårlöst försvunnen dessutom… Nu hade Thailand suttit *finfint*!

Ett par grader kallt, lite snö har fallit o det är min första riktiga lediga dag från jobbet - *hurrey*! Ska ägna mig åt att pynta o pyssla här hemma, samt kontemplera över huruvida jag ska fortsätta jobba åt min yngre brukare el ej om de vill det när de kommer hem igen.

Har ju redan ca 75% efter nyår o tycker nästan att det räcker. Blir lite mer i pluskan med heltid men inte så mkt att det gör ngn större skillnad. Mindre stress i utbyte o mer tid till läxor o Minstans extraträning o för att ta hand om mig själv. Har ingen anställning nu sedan hon bytte ass-firma så det finns ingen uppsägningstid att beakta heller.

Nä, "Spike" var det…ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla fantastiska sköna människor!!!

Lotta - det låter heeelt fantastiskt!!!!Skrattande

Clary, hoppas du kan få hjälp!!!Kyss

Mama - det låter oooooont!! Jag sätter mig och skickar lite "bubblor" vid lunchtid till dig.Kyss

Här började morgonen med regn med det övergick i ett hiskeligt snöande och ett par cm snömodd på vägarna. Cirkus 2 plusgrader så vi får väl se vad det blir av det hela.. Mätte upp rummen i nya huset i fredags, kom hem och lade lappen till maken på bordet… som trodde det var skräp och slängde den.. så nu ska jag dit på lunchen och mäta igen. Nåja, sedan åker han till sin kompis firma och hämtar klinker, färg och allt vi behöver så vi kan dra igång! Eftersom vi inte fick låna pengar till köket förrän vi sålt det andra huset står vi i valet och kvalet hur fanken vi ska göra, riva väggen och få iordning golven och taket eller vänta…Obestämd. Blir nog rivning, vi får leva lite provisoriskt ett tag!

Jag önskar oss alla en helt fantastisk vecka!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

MaMaMade
0

Tack Elpida! Kyss 

Bråda tider nu, försöker göra egna julklappar så långt det går för att spara kosing o då måste ryggen orka med lite sittande.

Tuva-Lena
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morron på er!

En strålande morgon med 6 minus och lite nysnö på marken. Händerna har inte vant sig riktigt vid "kylan" så jag frös rejält om dem när jag borstade hästarna. Men man härdas ju med tiden.. Glad

Exakt i detta nu går solen upp och färgar snön svagt rosa, så vackert! Är herre på täppan några dager och det känns ju riktigt inspirerande måste jag säga. Då får jag ha "var sak på sin plats" några dagar och det sitter inte helt fel det heller.Cool Skall tvåla färdigt dom här dagarna, sedan blir det fler tvålsatser som får stå på mognad till i januari. Sedan fixa ett kontor till sambon så han slipper använda vardagsrummet som arbetsrum. (Själv skulle han nog kunna sitta i kylskåpet om det var enda lediga platsen..) Lite plock alltså och ev lite bak någon av dagarna, om jag hinner. Både hundar och stall tar sin tid när man sköter det ensam.

Lycka till med sjukgymnasten Clary! Hoppas att du får lite lindring - be om akupunktur! Och en fortsatt underbar semester önskar jag dig Lotta!

Detta med att låna pengar för renovering är svårt Pidan, desutom blir villkoren sämre än om man köper nytt eller fräscht. Här skulle det minsann behövas ett rejält lyft också, framför allt isolera golven som är iskalla nu på vintern och nya fönster - men men kan inte låna så mycket när husen är så lågt värderade här på vischan, oavsett skicket.. Moment 22. Lycka till med renoveringen i alla fall och visa bilder på omvandlingen!Tungan ute

Passa på att njuta av ledigheten Mama - utan måsten alltså.Flört

Puss o kram till er alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Ians
0

Hej Alla underbara!

Vad skönt med en resa nu Lotta!

Clary hoppas du kan få hjälp med dina diskar!

Mama passa på att vila lite oxå!

Elpida…renovering är ett mickel..men det blir bra när det blir fädigt!

Toyan o Shigne Hej på Er!

Tuva jag blir sugen på tvål när jag läser om dina kok…är en tvål freak! Goa tvålar får mig att fullständigt smälta!

Själv sitter jag med mitt "morgonkaffe" nu…jobbade i natt! Ochhar sovit med bästaste valpen i  timmar!

Hon är en pärla på o sova med mig, på dagen!……är en kvälls vovve!

Kram till er alla!

szirius
0

Tittar in en sväng, här är det spöregn, inte så uppmuntrande väder precis.

Min underliga förkylning kommer och går…känner mig lite piggare och sen får jag ändå feber på nätterna. Har haft feber varannan natt 3 ggr nu men rätt pigg på dagarna ändå.Har idag varit på sonens skola och hållit lektion för två klass 3, jag hjälper till med julshowen och dessa ska göra en ljus och slöjdans som jag gjort. Kaos men kul.

Nu ska jag vila, tills det är dags med danslektioner igen i kväll.

Kram till er alla!

abbis
0

hej hopp

Hann inte in i morse är tvungen att själv sätta in pengar i bankens automat och där är det kö numera..

Helt otroligt hur utsatta vi är som står där och dribblar med tusenlappar i en trång hall..

Clary och mamsen

Tänker på er..

Lotta

låter härligt trots regn..Flört

Nu lite kontorsjobb..

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/