Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 6703 ggr
JILE
0

knöl på halsen!

Hej och hå, fick se igår en knöl på halsen. Mitt på ungufär. Nu blir man ju skraj. Läst om sköldkörtelcancer.

Någon som haft en knöl på samma ställe?

Kram Jile

Tuva-Lena
0

Klart man blir skraj JILE! men nu kan det röra sig om nånting inte lika skrämmande som sköldkörtelcancer också. T ex så kan det bero på en överproduktion av det hormon som just sköldkörteln producerar; thyroxin eller nånting annat som inte alls behöver vara så allvarligt, halsböld t ex som man kan få vid förkylning… Hur mår du allmänt? Har du svettningar eller feberkänningar, skakningar.. magen, hur funkar den, känner du dig stressad, nervös o s v..? Det bästa är om du går till en läkare som får titta på det där.  Kram! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

JILE
0

Hej Tuva-Lena!Glad Ja det kan ju vara vad som helst…men man kan ju inte låta bli och tänka det värsta…har fått tid idag på vc. Stressad har jag väl varit nu ett tag här o dåligt med sömn. Varit mkt trött, men går ju upp kl 05:00 varje mån-fre morgontrött som man är. Annars har jag väl inte märkt ngt speciellt. Hoppas på det bästa nu…KramKyss

Elpida
0

Du vännen, vad skönt att du har bokat tid! Nu håller vi tummarna för att det inte är ngt att oroa sig för alls!!!

Styrkekramar och lite avslappnande bubblor till dig i din stressade värld!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

JILE
0

Tack Elpida..lät skönt med bubblorna :) ja nu har jag varit till vc och hon kände ju knölen och så skulle jag till Uppsala och få ta cytologiprov ska ta blodprover på fredag för de kunde ej skicka dem till labbet idag för det var för sent…nackdel med att bo på landet. Puha…bara vänta och se. Läkaren sa inte heller vad hon trodde det var gick så fort allting.Kram från migKyss

Hellas
0

Jille, jag har det problemet, jag hinner inte skriva nu men gör ett avtryck så att jag hittar hit lite senare Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
0

Jag håller tummarna för att det går bra på fredag JILE! Vid halsen ligger ju också lymfknutor, så det kan hända att någon utav dem har svällt upp - det kan dom göra vid infektioner t ex, men det är jättebra att dom kollar upp det ordentligt.  Och lite förhandsinformation kan du kanske få av Hellas. Kram på dig vännen! Och kram till dig Hellas - va roligt att se dig! Glad

Hellas
0

Hej Jille,

Jag har en knöl i halsgropen som jag upptäckte för några år sedan.
Jag var ganska orolig innan jag kom till en läkare.

De tog prover för att samt jag fick en tid på röntgen.
Det var inget farligt utan en fettknöl som man kan få, det var förstås en lättnad men samtidigt tog det nog ett år innan jag slutade känna på knölen.

Det finns där även idag och syns om man vet om att den finns men jag själv tänker inte så mycket på det.
Jag kollar emellanåt till att den inte har växt, det är allt.
De kan ta bort den men förmodligen blir det ett fult ärr så därför gör jag det inte så länge den har den här storleken.

Bra att du kommer iväg så tidigt till läkare, man slipper oroa sig alltför länge.
Förhoppningsvis får du även en remiss så att de kan röntga dig och blir fullt undersökt.

Lycka till

#6 Puss på dig med Tuva

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

MaMaMade
0

Håller tummarna! Kyss

Ians
0

Håller också tummarna för dig att det är samma som Hellas har…jag har också haft en liten knöl på halsen….det var en muskel knuta som jag gick runt med länge av och till…

Så vi hoppas!

JILE
0

Hej Kära vänner!

Tack Tuva-Lena,Ians, Hellas, MaMaMadeKyss. Ja jag var o tog prover igår kunde ej vänta. Ringde så jag fick prata med läkaren igen eftersom jag ej hann prata första besöket. Hon kunde ej känna ngt över sköldkörteln , sa hon. Knölen kändes mjuk. Nu ska jag in på cytologiprov på tisdag nästa vecka o svaret på det kan ta någon vecka…hm…lång tid. Jag ville att de med spegel och lampa skulle titta ner i halsen eftersom det kännts som en klump…men ingen lampa fungera. Nackdelen med att bo på landet.Tungan uteMen..men hon sa att hon skulle skicka remiss till öron, näsa hals. Blir många vändor till läkare nu.

Tack för att du berätta om din knöl Hellas, skönt att du bara hade en fettknöl. Läkaren misstänkte att jag ev hade detsamma. Usch man är ju orolig och man hinner tänka på ens liv och så mkt när man ställs inför sådana här saker.

Kram till er alla och trevlig helg.

Ps! Årerkommer när jag varit på cytologin

Ians
0

#10 Gör det Jile..vi blir ju både oroliga och nyfikna på vad det kan vara!

/kram

JILE
0

GladJapp Ians, ska göra det o tack för erat stöd :)

Elpida
0

En kvinna hemma kände samma sak en dag. Hon var oxå inne och blev undersökt. De sa till henne att är knölen mjuk och man kan "flytta", rucka den så är det oftast ingen fara. Hon hade oxå en fettknuta. Man ska däremot aldrig nonchalera sådant så det är bra att du kollar upp dig.

Stor kramKyss

"Du har alltid två val"

JILE
0

Skönt att höra Elpida. Kram stor till dig med.KyssPuss med :)

JILE
0

Ja på öron-näsa hals visade jag var jag hade knölen , men hon kunde ej heller se knölen. Upp med slang i näsan så de kunde se ner i halsen på stämband mm. Jag känner ju som en klump, lite irriterat såg hon men ev förkylning som skulle gå ner men jag har ej varit förkyld.

Hon pratade om att det ev kan vara en cysta som funnits sedan fosterliviet på tungbasen eller vad hon sa och som kan synas som en knöl på halsen när den börjar växa. men helt säker att det var det var hon ju ej.

Ja nu vet man ej hur man ska gå vidare, bara låta det vara tills knölen blir större då..hm…

MaMaMade
0

Så frustrerande men säkerligen som hon säger. Inget tal om röntgen?

*Kram*! Kyss

Tuva-Lena
0

Men man måste väl kolla vidare..? Usch va jobbigt JILE! Klart man vill ha besked så snabbt som möjligt. Ge dig inte utan be att få det riktigt utrett! Kyss

Elpida
0

Hon PRATADE om att det kunde vara ditten och datten!!! För fanken, det gjorde väl inte dig lugnare eller? Nä, jag säger som Tuvan, det där får de reda ut ordentligt. Man ska väl inte behöva gå därifrån med ett gnag i hjärtat! Puss på dig!

"Du har alltid två val"

JILE
0

Tack vänner..nej man blir inte klokare iallafall. Hon började prata in på bandspelare om mig innan jag hann ut. Jag sa att jag får leva ett tag till då :)

Ja jag får väl söka till privatläkare då för VC kan man ju inte gå tillbaka. Då blir det ju bara att de säger att du har ju varit på Öron-Näsa-Hals…

Nej MaMamade inget tal om röntgen och jag glömde ju att fråga om ultraljud över knölen…men men man får väl se hur man gör. Känns som en klump när jag sväljer. Som när någon tryckt in fingret i halsgropen ett tag då känns det ju konstigt efter…

Kram till er och tack för att ni vill lyssna.Kyss

Ians
0

Tycker att du skall se till att få en ultraljuds undersökning …..så Du vet säkert vad det är….

förstå mig rätt…men jag har en väninna som blev negligerad av VC-läkaren…tills det nästan var för sent!

Hade hon fåtten riktig diagnos frånbörjan hade hon haft både hår och sitt  bröst kvar idag…samt sluppit den jobiga behandlingen….

hon sökte när hon hade en Ärt-stor förändring……1,5 år senare blev hon akut opererad!…..

VC läkaren Trodde inte att det var farligt!

Vi betalar inte dem för att TRO..det får de göra i kyrkan…

Vet man efter alla undersökningar sedan att det inte är farligt så få man väll leva med det!

Men att Tro är inte acceptbelt…o ha ngn mumlig förklaring..jag blir så arg!Skrikandes

Vis av att nästan förlora en väninna!

JILE
0

Ja precis Iams, får väl ring igen och försöka få det. men läkaren suckade när jag ville ha en till remiss för att ta om cytologin på knölen som blev på fel ställe. Vad är det för mening att få svar på ett prov som var på fel ställe.

Tack för att ni bryr ej, det gör att man står på sig och inte lägger ner det hela. Nej jag har tänkt att söka igen, men blev ju förkyld precis.

Kram Jile

Ians
1

Önskar dig snar bättring kära Jile!

En måse vara frisk för att orka vara "sjuk"…..o stå på sig!

varma kramar

JILE
0

Ja precis Ians så är det faktiskt…Gladtack vännen.

Kram Jile

Pagan
0

Nämen vad jobbigt Jile. Styrkekramisar till dig gullet. Tycker att läkarna verkar nonchalanta. hur ska du nu vet hur du ska gå vidare….jäkla skit! Har lust att sväraSkrikandes Så får de inte behandla människor!!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JILE
0

#24 Tack Pagan, ja hur ska man nu gå vidare som sagt. Blir ju privat nudå.

Kram tebax gulletFlört