Annons:
Etikettövrigt
Läst 659 ggr
shigne
12/16/11, 9:16 AM

Pratbubblan 16 december

Gomorron!

-7 grader och lite snö i luften….

Idag ska jag pynta klart och börja röja i gästrummet - för systeryster kanske kommer och gästar under julen!!

Ha det gott alla! kramar i massor

Annons:
Elpida
12/16/11, 9:50 AM
#1

God morgon Shigne! Kul om syrran kommer!!!Glad

Här är det duggregn och 4 plusObestämd. Det är bara att acceptera att det är så det kommer att vara här nere i vinter!

Jag tror jag ska jobba över lunchen och sluta lite tidigare idag. Jag är lite sugen på att dra ner på stan en runda och köpa julklapp till maken, det gäller att passa på när han inte är med. Jag behöver ändå åka en runda till apoteket.

Ikväll blir det fredagsmys!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

abbis
12/16/11, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Morn tjejer….här är det tempo tempo…ha en underbar fredag..

kraaaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
12/16/11, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Go'morron shigne-tösen! Och guten morgen alles ni andra!Glad

Tror jag flyttar norrut, nu har vi på nollan, det är grått och dimmigt och julstämningen for all världens väg när det regnade härom dagen.

Flyttar till landet "Lagom", där vintrarna ligger på fem minusgrader, och somrarna ligger kring 20plus, dessutom regnar det ALLTID på natten. Karlarna är hjälpsamma och hundarna lever lika länge som jag själv. Lönen ramlar in på kontot när man knäpper med fingrarna ett visst datum och komedierna på TV har riktig humor. Bilarna går utan bensin, det räcker med ett glatt "Hallå hjärtat" varje morgon, så "ruskar bilen till" och gör sig redo för start, dessutom finns det inga tjälskador i vägarna så det råder fri fart och vägarna är alltid omgärdade som "tuber" - olyckor finns alltså inte.

Sist men inte minst, alla avundsjuka personer tillåts inte bo där - dom bor i landet "Fåfängan" där alla liknar stereotypa robotar och lever på uppåttjack..

Bästa dagen till er alla!Tungan ute ha ha..

Kloka gummor tar sig en lur i vintermörkret

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Toyan
12/16/11, 11:02 AM
#4

God förmiddag på er alla.

Nollgradigt och nyss ramlade stora blöta flingor från himlen, vill ju ha några grader kallt och lite snö som stannarRynkar på näsan

#3 Det landet vill jag också bo i Tuvan, men..sorgligt nog är det en utopi, fast..kanske ..kanske om alla människor affirmerar att vi bor i ett sådant land, att det blir verklighet så småningomObestämd??

Ledig dag och på em ska jag till en väninna som fyller år, nästa vecka har jag semesterGlad

Ta det lugnt ute på vägarna och ha en riktigt fin fredagKyss

Tride
12/16/11, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Sänder en blomma Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
12/16/11, 2:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för den goa Tride! Skickar en fin blomma tillbaka. Kyss

Ja Toyan, vi får sätta igång med affirmerandet på studs tycker jag, och kanske med lite tur så har jag en styrfärdig bil utanför fönstret - min gamla Bettan står o gråter helt ensam inne i stan. Luften gick ur henne på Ångermannabron se, och efter det har livet aldrig varit sig likt heller.. Och du, plötsligt när karln har kommit hem efter stadsbesöket så tar han på sig förklä't och hänger upp tvätten som rumlar runt i tvättmaskin' just nu. Vid sju-tiden säger han: Hallå där sockergrynet, nu är middan' färdig och efter det väntar massage i nacken och puss på kind'.. Skrattande "ordning och reda på torpet äntligen.." Flört

Min digitalis som blommade så fint förra sommaren..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
12/16/11, 4:40 PM
#7

God kväll får jag nästan säga. Känns som om klockan är 22…har hållt igång i rasande takt och är trött, trött. Men vila får jag göra " en annan dag" Flört

Tack för skrattet Tuvan, jo dit flyttar jag gärna, fast en månad vinter räcker och snarare 25-30 grader om somrarna om man nu får välja( jag har ju vant mig nu och fryyyser i Sverige)

Jag suktar redan efter våren , jag. NUET, NUET,NUET….glömmer det där och drömmer om krokus och kaffe i hammocken, härliga tider…längtar till mars också då svärfar får nya killing- bebisarGlad

Jag har aldrig lyckats få några digitalis jag…Obestämd jag drömmer ju om en riktig blomsteräng på gården, har naivt provat att så massor med fröpåsar men det var bara några stackars vallmo som tog sigOskyldig, jag har försått också och sedan planterat ut, men de små liven bara dör. Det är antingen för varmt( framsidan) eller för skuggigt ( baksidan) så gården är lite svår på så sätt… Jaja, det är fint med grönt ocksåSkrattande

Måste bara berätta om sötnosarna i dammen: våra guldfiskar har ju fått bebisar och nu ligger en tunn hinna is över och så ser man dem simma där under..sååå gulliga( en djup damm så de övervintrar) .Här har det inte snöat en enda gång ännu…och efter jul vill jag inte ha nån- då ska ju våren komma, hahaha! Så nu har kung vinter några dagar på sig att komma hit, komsikomsi.

Ians
12/16/11, 5:06 PM
#8

Godmiddag på Er här inne….

Fin blomma Tride och Gratis till nytillskottet Sz!

Även Tuvas blomma var fin……jag vill oxå bo i landet lagom! Flört

Här är det lite gäspigt…skall strax iväg o göra min 3 dje natt.

Sov dåligt på dagen igår…och det sitter i kroppen idag!….men har en vl kommit i jobb tofflorna så år det av bara farten!

Ha en mysig fredag kväll allihop!

szirius
12/16/11, 5:44 PM
#9

#8 haha, kul att veta att nån orkar läsa ens långa inlägg..ibland rinner allt bara ur en…Oskyldig

Själv läser jag allas, men är lite dålig på att besvara. Men jag lyssnar!

Ha en bra jobbkväll Ians!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: