Annons:
Etikettövrigt
Läst 683 ggr
shigne
2011-12-18 06:08

Pratbubbla 18 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron!

Utlovat snöoväder idag, men just nu är det bara lugnt och stilla ute. Vet inte hur många grader, glömt bort att kika på det.

Idag ska jag se om jag kan få  igång bilen, den har stått stilla sedan mitten av oktober. Tror den är lite kall och känner sig ensam Flört

Annars så är det städning och lite sånt, en och annan sväng till kära soffhörnan och laptopen i knät!

Ha en fin dag och glöm inte bort att njuta av stunden! kram

Annons:
Ians
2011-12-18 06:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Godmorgon kära Shigne

Och resten av gänget när ni tassar in under dagen…..

Önskar Alla en trevlig 4e advent och en Glad Channuka!

Som i år infaller 20-28 dec, då man tänder ljus …ett för varje dag o barnen får små gåvor…..enligt tradition.

Ians
2011-12-18 07:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hittade denna på FB …och vill dela den med er…för just så är det

frodig
2011-12-18 07:51
#3

Godmorgon Glad!

…jag har plockat ner alla kartonger och kassar från hyllorna i klädkammaren, och nu ska allt sorteras igenom och läggas snyggt i dom fina kartongerna jag köpt in på det där stora blågula varuhuset ni vet Tungan ute

ser fram emot att se det färdiga resultatet!

De här var gårdagkvällens jobb egentligen, men då tittade en grannvän in och vi blev sittande och pratade om livets alla finesser, och det var så trevligt så nu får jag lägga på ett kol här nu istället Skrattande

Lycka till med eran dag alla ni Glad!

Toyan
2011-12-18 08:30
#4

God morgon på er allihopaGlad

Här snöade igår kväll men det är nollgradigt så det är bara mer slaskigt.

Hoppas du inte behöver ut på vägarna om det blir oväder shigne, lugnast att mysa inne då.

#2 Tack för att du delar med dig Ians, sanna ord.

#3 Härligt med trevliga grannar frodig.

Önskar er alla en trevlig dag vad ni än hittar påKyss

Clary
2011-12-18 09:29
#5

Go morgon!

Slaskigt och geggit ute, varmt och mysigt inne. Datorproblem eller anslutningsproblem har jag idag, åker ut och in.

Lite finputs, bjuda in vår trevlige granne som flyttar till Florens på tisdag är vad jag har på programmet idag.

Önskar er alla en fin dag

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2011-12-18 09:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron shigne och alla ni andra!

Vitt vitt utanför fönstret, det har snöat sen igår kväll men fortfarande är det "mörkt" ute, en sån där riktig decemberdag alltså..

Jag borde väl julstöka jag också men det sitter långt inne, tror jag tar o tvålar istället - mer utvecklande och framför allt, roligare.Tyst Måste man vara så effektiv jämt..?Obestämd

Jag fick min madrass igår i alla fall, sen köpte jag lite småplock samtidigt, bla ett par ljusstakar jättebilligt. Jysk rear ju, det har väl inte gått någon förbi som dom gör reklam på TV! 

Ett mycket bra inlägg det där Ians, #2, för så är det ju. Jag hittade ett annat bra på shignes blogg igår också, som taget ur en bok av en "Livsis" kvinna. Flört Hör ni, tänk om alla vore lika vis' som vi är här inne?!Cool

Ha en riktigt fin dag allihop med visa handlingar och värmande kramar!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2011-12-18 09:39
#7

Livsvis ska det ju vara i mitt inlägg! Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2011-12-18 10:48
#8

Ni får ha en underbar 4:e advent..

Jag jobbar men har tagit sovis..

Ingen snö här

men vi ligger precis på gränsen såg jag.

#2 gillarFlört

kraaam

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

MaMaMade
2011-12-18 18:05
#9

Godkväll!

Här började det snöa imorse men nu har det nog övergått till regn, plusgrader ute o jag är radd för att vif år fira en grön jul.

Vi har idag åkt iväg med den nya bilen o en hyrd släpvagn för att hämta hem den stora julklappen. Det var tungt o på håret för min rygg men herrn i huset hjälpte tack o lov till o Sonen är en stadig bit. Hjul under så väl inne i släpet rullade vi det på plats. Nedsänkbart flak gjorde att Gube o Son kunde ta av det själv. Nu står det i garaget för tillvänjning av den varma o torra inomhusluften igen. Ska förmodligen ta in det ikväll…om det går att ta sig förbi ett hörn, annars får det vänta till imorgonkväll då grannars är hemma, för jag vågar inte lyfta ngt mer nu.

Superbra Ians! Jag lånar tillbaka den till min FB-status…en väninna har retat upp mig lite…tänker *fuuula* tankar… Flört 

Nu ska jag kolla mitt schema hos min nya dam o sedan blir det TV o en balja te. Ha en jätteskön fjärde adventskväll nu allahopa! Kyss

JILE
2011-12-18 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Trevlig 4:e advent önskar jag er alla. Varit ute och övningskört med min 16- åriga dotter i snömodden. Usch vilket slaksväder…men hoppas det fryser på imorgon så vi får lite vitt till jul iallafall.

Kram Jile

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: