Annons:
Etikettövrigt
Läst 1060 ggr
shigne
12/19/11, 7:46 AM

Pratbubbla 19 december

Gomorron!

Här är det busväder och bara -2 ca.

Planerna på att åka till grannkommunen och besöka osteopaten blir inget av pga vädret och vägföret!!! Gråter - jag som hade sett framemot det besöket!

Men istället blir det snöskottning! Å mera fixa och trixa inomhus.

Jag hoppas ni alla får en fin dag! kram

Annons:
Toyan
12/19/11, 8:11 AM
#1

God morgon shigne och alla andra.

Klokt att inte ge sig ut i halkan shigne.

Här hade vi snöyra igår em-kväll. tyvärr håller det sig runt nollan så det blir bara blött.

Har börjat min ledighet så nu njuter jag av att ta det lugnt nån tim till innan jag ger mig ut och trängs i affärer.

Ha en riktigt fin dag och ta det lugnt om ni måste ut och köraKyss

MaMaMade
12/19/11, 8:30 AM
#2

Morning!

½ grad varmt o grått o jag *fryyyser*! Ska iväg med bilen till vår hovmekaniker nu på morgonen…el imorgon bittida, Guben ska ringa om det när som helst nu. Iväg på jobbet, första dagen hos min dams Moderskepp, ska planera vilka tider jag ska vara där.

Vill helst vara hemma nu o pärla, har sååå mkt inspiration - å andra sidan inte så mkt bling i förråden som jag hade önskat men det kommer så småningom. Har jag tur får jag kanske ledigt ngn dag nästa v, för jag vet att det kommer hem släkt till dem. Behöver iofs alltid kosing men det hade varit skönt att vara hemma mellandagarna - särskilt som vi sa ifrån fritids den veckan. Tycker att töserna behöver komma ifrån skolan ett tag o känna att de är lediga.

Nä, ska gå o plocka ihop lite bling-arbete att ta med till verkstaden, måste utnyttja väntetiden o vad är bättre än att pärla under tiden!? Flört

Ha en bra dag allahopa! Kyss

Ians
12/19/11, 8:31 AM
#3

Godmorgon Shigne o Toyan!

Tycker också det är klokt att hålla sig hemma vid om det är snö o halka ……synd att du inte kom iväg till osteopaten….

Toyan så du skall iväg o jul handla ….. själv blir jag svettig av bara tanken….men en måste väll ut trots allt!

Men inte idag för jag har så j-la ont i lederna! Finger lederna är svullna o knät vill inte alls idag! Så det blir lite röj här hemma istället!

Önskar er alla en underbart dag!

Toyan
12/19/11, 8:57 AM
#4

Hallå Ians.. jobbigt med värk, sänder varma tankar och kry-på dig-kramKyss

Ians
12/19/11, 9:05 AM
#5

Tusen Tack! kram tbx Glad Toyan.

Tuva-Lena
12/19/11, 9:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Go'morron alla!

En gråmulen och blöt måndagmorgon, men det har vi nog vant oss vid allihop vid det är laget. Synd som sagt shigne, att det påverkar väglaget också, som blir väldigt vanskligt när tempen pendlar upp o ner vid nollan. Rynkar på näsan

Hoppas att du får bukt med dina leder Ians, så jobbigt att ha ont i dem nu när det lackar mot jul, alla fingrar o tår behövs i julstöket ju! Annars håller jag med dig, blir också svettig på tanken om julhandel.. Skrikandes trängas.. väntan.. åsså denna hemska musik som dånar i öronen hela tiden, nä bättre kan man ha det. Ha ha..Flört

Gjorde i alla fall cocostvål igår och ni må tro att den blev fin! Nu skall den få mogna en månad, sedan tillsätter jag "cocosmjölk" och flingor och doftagott förstås! Fick samma idé med havremjölk så det blir nästa projekt.

Sitter o gruvar för flytten in till stan - är jag riktigt full i f*n så kanske jag kan skjuta på den till efter jul…håll tumsen!

Bästa dagen skall ni ha allihop o ta det lugnt i julyran!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
abbis
12/19/11, 9:49 AM
#7

Jobbigt med lederna Ians..Du får at det easy…

Morn

Sambon far runt som ett skållat troll ..Jag sovit dåligt inatt ..orkar inte prata så mycket dåRynkar på näsan.

Det är mycket nu ..denna veckan kommer vara facit av denna flytt..

Kraaam på er alla

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

shigne
12/19/11, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

*Kram Ians….*

Varit ute en sväng, ska strax ut och skotta klart….. Jag njuter!

Så här ser det ut hemma hos mig:

Tride
12/19/11, 10:54 AM
#9

Här slaskar det rejält. Det skottar sig själv, liksom. snö från himlen blir slask på marken.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

MaMaMade
12/19/11, 11:01 AM
#10

*Krykram* Ians!

Tyst med dig Tuvan…jag blir hungrig när du talar om din tvål! Tungan ute

abbis - jobbigt när man sovit illa…håller tummarna för ett bra bokslut!

Tuvan - hållna tummar för dig också…affirmerar en vacker jul ute på landet åt dig!

Nu lunch: bräckt gravlax, kokt ägg o massor av majjo - *namnam*! Sedan jobb i ngn timma!

Vi "ses"!

LottaO
12/19/11, 11:32 AM
#11

Hej på er! Det är KALLLLLLT! Vet inte om det finns kallare än runt nollan och blåsigt vid en stor sjö… Kallt på kontoret också. Nu har vi kommit hem i alla fall. Normalt sett älskar jag jul med stöl, trängsel och härligt töntig musik. Men stämningen finns inte så det känns som det kan kvitta. Jag har också riktigt ont i kroppen. Har inte varit riktigt bra i värmen heller, men dålig sömn på lång resa och grusskyffling för att komma upp för backen med bilen gjorde inte saken bättre. Båda armbågarna, vänter knä och höft… Bläää! Vet inte vad jag ska göra. Men jag måste ringa och få nytt recept på antiinflammatoriskt. Ha en go måndag!

Dansa kan man alltid göra!

Elpida
12/19/11, 11:54 AM
#12

Hej hej!

Har haft fullt upp i helgen och inte hunnit sitta vid datorn. Var i huset hela lördagen och målade å tapetserade, vi glömde till och med att äta så när vi stod i kön på Mc D.. ni vet, snabbt skulle det gå.. så slog hungern till rejält. Då var klockan halv sju på kvällen… Igår bakade jag lussebullar, städade och sedan åkte vi och firade min farfar som fyllde 90 år. Kul att se min pappas släkt var 10:de år iaf…

Fullt med jobb, trodde jag skulle vara ledig på fredag men det ser så där ut. Jag har bara köpt en klapp än så länge….

Kram till er alla, pyss på värkande kroppar och leder, välkommen hem till semesterfiraren och … ja  - Kram på er! Måste rusa!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: