Alt.behandlingar iFokus

Alt.behandlingar

Etikettövrigt
Läst 1881 ggr
shigne
0

Mjukgörande salva

När jag hade mina hästar, var det bla en av dem som hade besvär med sår på benet som inte vill mjukna och läka ordentligt.

Jag fick då en Alovera salva med (jag vet att jag kommer ihåg fel) Akropolis, eller nått sånt. Den salva var superbra!

Nu har jag fått psoriasis i hö handflata, och huden där blir som skrövlig "elefanthud". Jag har letat med ljus och lykta efter den salva jag hade till hästen.

Finns det nån som vet var jag kan söka? Eller har nått annat super-duper tips?

Hellas
0

Ringblomssalva tycker jag att du ska prova, det är klockrent.
jag har själv bekanta som har svår eksem eller psoriasis och just Rinblomsalva är otroligt mjukgörande.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

shigne
0

Tack Hellas! Då ska jag ut och leta….

MaMaMade
0

Propolis från Forever Living Products kanske? Den är super mot bl a sår, jag använder den mer än gärna till mina skruttiga hälar som får jättesprickor till vintern.

Ska du neröver Umeå-trakten ngt efter julhelgen? I så fall kan jag skaffa en tub åt dig om du inte känner ngn som säljer.

shigne
0

#3 Tack MaMa….jag googlade lite och såg att det var propolis! Flört

Det är ingen Umeåresa planerad - men tack snälla du. Hittar jag inte på nätet och jag har vägarna förbi, så kan vi höras! kram

Tuva-Lena
0

Mitt inlägg försvann….!? Rynkar på näsan men det berättade att den bästa vårdande olja du kan använda vid atopiskt eksem, som du nog är drabbad av, är gurkörtsolja. Blanda olja med bivax 1/10 eller 10/100. Du kan också blanda salva av sheasmör med samma proportioner. I förebyggande syfte kan du blanda salvan 2/100, alltså 2 ml gurkörtsolja på 100 ml..

Titta på nätet efter salvor med gurkörtsolja, eller blanda själv vilket nog är bäst ändå. Då vet du exakt att du har den rätta blandningen. Gurkörtsolja kan du annars köpa hos Crearome.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

MimmiH
0

Jag har köpt en underbart mjukgörande salva fri från miljöskadliga ämnen - vet dock inte om den hjälper dig. Det är Weleda hagtorns-handkräm.

Köpt på bodystore

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

MimmiH
0

Här hittade jag en salva med gurkört - Borago barnkräm  - tror den finns på vanliga apoteket också :)

http://www.familjeapoteket.se/sortiment/hud-har/lotion-kram-salva/borago-barnkram

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

shigne
0

Tack för alla tips!

Blir lätt rörigt i skallen känner jag Obestämd

Det är ett slags psoriasis jag fått…

shigne
0

Nu har jag kikat in hos Crearome…

Gurkörtsoljan hittar jag, men vilken bivax ska jag använda och hur gör man med den - värmer eller?

Är det här verkligen lätt att göra? Jag är precis novis!