OT - dold sajt Illuminati
Ifokus-ledningen vill stänga/dölja sajten Illuminati, Det pågår protester på många håll, mot att sajten ska vara helt dold. Ett kompromissförslag lyder att man kan dölja vissa känsliga trådar. En protestlista finns på Övernaturligt. Här:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ef82786d4ebea76740006e0-protestlista-illuminati
Det är viktigt att värna om det fria ordet. Man behöver inte tycka om vad som skrivs för att värna om rätten att uttrycka det.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jättebra att du tog upp det här inne också "Katten"!
Jag har skrivit på och stöttar StaffanM så långt det är möjligt!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
TACK Tuva-Lena! Jättebra inlägg av dig!
Detta är så viktigt, var ska man dra gränsen? Idag Illuminati - imorgon….ja vad?
Vi måste ha rätt att skaffa oss information från vitt skilda håll och även ta del av det som är kontroversiellt.
Hm. Kommer att tänka på Nord-korea, även om det kan förefalla långsökt. Jag har inte läst så mycket i illuminati-sajten, men tycker ändå att det är skrämmande att någon vill hindra en fri och öppen debatt.
Tride.
Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling
"Livet är inte lätt men intressant" storafamnen
Har skrivit under!
Fö det fria ordet och rätten till det!
Först visste jag inte vad Illuminati stod för så jag gick in o läste lite på sajten - fast jag hade Luma i tankarna förstås, glödlampan ni vet..
Jag blev helt hänförd av att läsa på hans sajt!
Det är precis så där jag upplever samhället och omvärlden; att vi styrs av krafter/illuminatos som vill att vi tänker på ett visst sätt, att vi inte ifrågasätter utan lever våra liv genom att ALLTID lita på överheten. Inte utan att George Orwell kom för mig också, och hans 1984 eller Kallocain…
Det fria ordet är en förutsättning för vetenskapliga framsteg och framför allt för att vi människor skall kunna välja hur vi vill leva våra liv!
*Precis*!
Har skrivit under!
#3 Inte alls långsökt Tride! Det är precis så där det fungerar när inte människor vågar tänka fritt. Jag höll på att "kräkas" när jag såg på nyheterna hur folket "sörjde" sin nyligen bortgångne ledare, han som har styrt sin befolkning med järnhand och tutat i dem en massa dumheter om hur fantastiskt deras land är - där folk får svälta medan en överklass lever i överflöd. Fy fanken! Värsta diktaturen som finns!
#6 Jättebra Mamsen!
Jag har länge kännt till illuminati och resonemangent kring dem, men har missat dem här på sajten.
Det hela går ju ut på att vi sällan vet hur manipulerade vi är. Media myndigheter, politiker osv osv lägger ut dimridåer som är svåra att genomskåda för sk vanligt folk. Dessa som sliter o jobbar hela dagarna för, ofta, dålig betalning och bekymrar sig för hur det hela skall gå ihop.
det är dessa som betalar tex riksdagsmännens löner, men också mycket av det sk fria ordet i media.(via sk presstöd via skatten) Dvs, vi tvingas betala (via skatter) för att andra skall tänka åt oss och planera våra liv.
Efter långa arbetsdagar och ansvar för hem o familj orkar de flesta människor inte med mycket mer än se på TV. Dvs det blir inte mycket tid över för att tänka och ta ställning i olika frågor. Vi avtrubbas.
Illuminati sägs utgöra ett globlat nätverkt av välbärgade och inflytelserika människor som hjälper varandra att ha kvar makten. Detta kallas ibland för "konspirations-teori."
Hur som helst tycker jag det är viktigt att detta och annat kan diskuteras öppet och utan risk fö censur. Att sajter eller trådar kan låsas är en annan sak. Då handlar det om integritet.
Tride.
Mycket bra skrivet Tride! Me like!

Tride.
Ja´ diggar´re, ja´diggar´re, ja´ diggdiggdiggar´re! 
Min största oro är att om lien får gå över Iifokus så kommer snart andra sajter att få stryka på foten…..
För vad man än tycker om Illuminati sjaten som sådan så är det inte…. di stackars barna man värna om alls..i sin iver att stänga den….
utan rätten att …göra sig av med…. All form av icke godkända åsikter. dvs Gokända åsikter enl VoF standard.
Och då är det rätt många som ligger pyrt till.
Därför skrev Jag på !
Jag måste ju skriva även här.
När det blev tal om att Illuminati skulle startas blev det ett rabalder, när han visar bilder på barn vars hjärnor ruttnar sönder så blev det också rabalder.
Nu är det mycket om demoner som det skrivs om. Och nu har ledningen fått nog. Gissningsvis så är detta inte enbart ett ekonomiskt beslut, att annonsörer drar sig ur nätverket utan jag tror även att många har skrivit och klagat på Staffan, för han kan vara riktigt elak…. särskilt om han får empiriska fakta uppställda för sig.
Han förminskar en och idiotförklarar en om man inte håller med och i vissa ämnen kan jag hålla med, andra inte.
I tråden på ÖN så satte han igång att bråka med mig ang. tandkräm. Han hävdar att det är ett nervgift (ja, en version av fluor är det) och att det är vad man använder i råttgift.
Just råttgift borde han hållit sig ifrån eftersom jag vet vad råttgift betsår av. Warfarin, det verksamma ämnet i Waran som har räddat otroligt många människor. Men hos råttor som har så små kroppar så dör dom av inre blödningar.
Om tandkräm med fluor skulle vara giftigt så skulle det vara i så små mängder att det skulle bli en homeopatisk effekt, dvs. tandkrämstillverkarna räddar oss som borstar tänderna mot en en attack.
Jag är med på sajten för jag vill veta hur det går med demonerna. Kommer inte att skriva så mycket eftersom empriska fakta inte är särskilt populära där iom. att det är så otroligt svårt att slå hål i dom.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Det har dom säkert gjort men han har ju varit lika vänlig mot killarna bakom som andra som inte tror som honom…Personligen så kan jag säga att om iFokus var mitt nätverk skulle detta skett för länge sedan med en full redogörelse på värdsajten.
Jag har i år, eller snarare senaste månaderna haft årets flunsa 4 ggr. Jag hann inte ens bli frisk innan jag gick på en som var smittbärare igen… Men jag vet vad jag kan förvänta mig så som alltid så vaccinerar jag mig inte. Jag är hellre sjuk än att bli stucken med nål. Men det beslutet är mitt eget trots att dom varnar för vacciner hej vilt på IiF, har inte det minsta med alla skador ect. som dom varnar om
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#14 av det du skriver vet jag inte så mycket.
DVS anledningen till att han lade ut de bilderna….men S torde ju fått bilderna någonstans ifrån o då kan man väll gissa från internet…..
Vilket borgar för att det är redan välspridd information….och inga sensations nyheter….dessutom inte något han hittat på själv att fota….ändock en nagel i ögat på dem som vill sopa saker under mattan.
Men håller med Tuva om att detta kan skötas via åthutning av sajt värden……..om det anses så stötande o skrämmande….för jag antar at det fanns ett inlägg en vits med denna bild publicering. Inte bara en sensations tanke.
För trots alla som bedyrar att så inte är fallet, tror jag att det mesta av protesterna kommer från ett visst håll….men det är min personliga åsikt!…och den tänker jag vidhålla tills jag isf bli överbevisad att så Inte är fallet.
Och enligt den teorin så vid håller jag att inte en viss "elit" skall ha makten över vad andra tror o tycker…detta måste protesteras mot innan vi alla faller för det trycket….o sitter o klappar varandra på axeln i ett evigt samförstånd….
Ruskigt lurade hela bunen… av de som vill styra våra åsikter….av div skäl …ekonomiskt i förstahand och egen vinning i synnerhet!
Orsakerna till bilderna som han tagit från andra konspirationssajter, var att visa att hjärnorna smälter, får tumörer och gör alla sjuka av mobiltelefoner. Jag skulle tro att man kanske skulle få det resultatet om man hade telefonen klistrad mot huvudet 24/7 år ut och år in.
Men nu använder ju många bluetooth så det är ju inte så troligt.
Han lade även upp bilder på kraftigt överviktiga människor, kallade dom korkade och outbildade eftersom dom fallit till föga för GMO.
Jag har mina åsikter, jag anses vara obekväm eftersom jag inte är rädd att stå för dom. Jag är skitsur över vad som händer inom sossarna nu tex. samma sak som fick mig att sluta inom politiken för många år sedan. Jag skaffar mig egna uppfattningar och till den dag jag blir överbevisad så kommer jag att tro på dessa.
Att 9/11 var ett insiderjobb är jag helt övertygad om, att det dessutom användes för att säkra mer olja i mellanöstern är jag också rätt säkert på.
Jag är en zeitgeist anhängare (googla) jag har sett alla filmer och jag drömmer om, även om jag vet att det är en utopi, venusprojektet.
Ingen klappar mig på axeln för att jag är en duktig följare, snarare får dom dra mig skrikandes längst gatorna innan jag ger upp mina åsikter.
bilderna som det pratas om varnade för mobilstrålningen och att det kan vara farligt, särskilt för barn! Dessa bilder är mycket riktigt ute på internet, ganska välspridda dessutom, så vill man ha bort dem hjälper det inte att stänga en sajt här….
Framför allt är det mobilstrålningen som är farlig (särskilt för barn), inte varningarna för den….
Vi här i Norden tillåter mångdubbelt högre doser än i många andra länder. Vi är lite extra aningslösa. Och extra lurade. Kommande generationer får betala ett högt pris, för det och mycket annat.
Mycket välformulerat Ians!
#19 Tack Catten!
Bra inlägg!
Och vi då? Vi som vill skriva ta del av viktig info. Vi som tycker att det är viktigt att makten granskas. Vi tystas ju faktiskt också ner.
Illuminati iFokus är en sajt där man kan ta upp vissa känsliga ämnen …ämnen som öronmärkts av voffarna som sånt de ska spamma sönder.
Kolla runt på nätet det går knappt att ta upp sånt på forum utan att den organiserade voff patrullen med sina påhejare snart är där med sin teknik att håna högljutt och förlöjliga.
Det är en strategi som har rötter från den organiserade skeptikerrörelsen som har ekonomiskt stöd.
http://newsvoice.se/2011/12/28/vetenskap-och-folkbildning-utnamns-till-arets-forvillare-2011/
Här Mona Nillsons svar på Newsvoice
#Stort Tack Torbjörn Sassersson för att du granskar och synar skeptikerföreningen VOF.
VOF har som en av sina agendor att håna, förlöjliga och sparka på en växande grupp svårt skadade människor i samhället: de som kallas elöverkänsliga (se listan vof.se/visa-intresseomraden). VOF sprider bland annat myten att ”elöverkänslighet inte finns” trots att detta är ett växande globalt problem vilket uppmärksammats av bland annat Europaparlamentet och Europarådet nyligen där krafv ställs på att elöverkänsliga ska ges särskilt skydd. Hälsorrisker med mobiltelefoni är även ett område som VOF bevakar, som de aktivt sprider felaktiga påståenden om och aggressivt smutskastar budbäraren. De bevakar och kontrollerar dessa poster, inklusive min, på wikipedia.se
VOF är en sorglig företeelse. Föreningen speglar och förmedlar människans sämsta sidor: aggressivitet, hat, avsaknad av allt från medmänsklighet, empati, ödmjukhet till vidsynthet."
Som jag ser det illuminati är en sajt som behövs i dessa tider. Om Staffan behöver kamma till sig så kan han säkert göra det. Man kan väl diskutera saken
En anna sak sååå många människor som känt sig mobbade av SiF (voff) men den sajten får ju vara öppen? Är det inte lite orättvist?;)
#22…..Absolut Grinda!