Annons:
Etikettövrigt
Läst 1008 ggr
Tride
2011-12-31 14:37

gott slut o gott nytt önskar gnällspiken

http://svtplay.se/t/173674/extra_gnalligt

det här fick mig faktiskt på gott humör och jag kunde vrida mig av skratt en stund.

annars var jag ute för en promenad i rimfrosten och vad hände? busungar bakom tvättstugan smällde raketer, barn och gamla (som tex jag) hoppade till av olust, djuren kröp ihop. Omgivningen har blivit krigszon. Hoppas folk klarar sig med alla händer, ögon mm i behåll och att barn i djur inte far illa.

Fira vaddå? undrar surtanten. förresten började nya året, enligt tidens verkliga gång, 21a dec, när dagarna blev längre.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
abbis
2011-12-31 18:52
#1

Gott nytt år til dig oxå….

Den va roligFlört

**Men jag har den humorn…Tungan ute
**

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

szirius
2011-12-31 22:02
#2

neeej, kan inte ses utanför SverigeRynkar på näsan

Tuva-Lena
2012-01-01 01:23
#3

Ha ha Tride surtant! SkrattandeVet du, här sitter en surtant till och håller med! Nya året börjar efter vintersolståndet, så det så! Åtminstone om man håller sig till det ursprungliga årshjulet och det föredrar jag framför det som vi numera kallar "nyår". Eldnatten infaller den 21:a december, sedan blir dagarna ljusare. liksom våra sinnen. Tungan ute "Må så ske" min vän. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

LottaO
2012-01-01 08:30
#4

Fördelen med att fira Nyår just på nyår är ju att det finns några att fira med. Svårt att få med dem att önska gott nytt den 21… Sen att någon för några 100 år sedan hade dålig koll på klockan är ju kanske inte så mycket att haka upp sig på? Eller? ;-)

Dansa kan man alltid göra!

Elpida
2012-01-01 09:18
#5

God fortsättning! Surtanter eller inte så var det till er alla härinne som tankarna gick till när det blev 2012! Pyss på er! :-)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Tride
2012-01-01 11:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#3 tuvan, du och jag! Skrattande Vi skulle allstå åtminstone ha varandra att fira med.Nu tror jag nog att det sitter fler gnällspikar och trycker därute bland de avlövade buskarna. Tex visar ju filmen oss ett antal personer som finner nyårsnöjet överdrivet. det skulle kunna bli en global rörelse. vi skulle ju också kunna sända upp såna där fina tysta ljus, som jag har glömt vad de heter, och som glider fram som magiska lyktor i mörkret. Jag såg ett antal sådana i natt. De konkurrerade framgångsrikt med det vanliga fyrverkeriet, som visserligen var imponerande och vackert att skåda, men ack så högljutt och skrämmande för många. Dessutom luktar det illa.

Mina katter kröp ihop  på okänd plats och vågade sig inge fram. själv drabbades jag av någon konstig allergisk reaktion med rinnande näsa.

Samt kan vi idag läsa om människor som skadats av nattens lekar. Fyrverkerier är vackra och spektakulära och erbjuder en fantasktisk underhållning, men inte är det värt priset av förlorade lemmar, ögon och öron.

Jag röstar för att inga fyrverkeripjäser skall vara tillgängliga för andra än proffs.

GOTT NYTT ÅR!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
abbis
2012-01-01 11:16
#7

Khom loyer…Jo jag hade en sån här..Men va f****n ..Man trodde inbördeskriget brutit ut här..Vi har en park utanför vår lägenhet..

Några kom loyer hade nog inte märkts..

Kisse gick oxå och gömde sig..

Men värre va nog grabbarna som kastade smällare mot mina butiksfönster när katten låg där..

När jag skakade på huvet åt dom så skrek 14åringarna Gott nytt år och skrattade..

Surtant 3

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2012-01-01 11:25
#8

Exakt kära surtanter!Skrattande Och, hade det inte varit så att man ändrade det ursprungliga nyåret till den sista december, så hade vi ju alla firat det nya året den 21:a istället!Cool Ljusets återkomst, vad är väl bättre att fira? Dessutom är vi många som uppmärksammar den 21:a. Några mil härifrån firar man alltid Eldnatten med en sprakande eldshow, då man hyllar gudinnorna/naturelementen, årshjulets början och solen! Tänk att kunna hylla universum på det sättet istället, som ju är förutsättningen för att Livet går vidare. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2012-01-01 11:41
#9

Ja, nån måste ju börja. Vi blir bara fler och fler! Jag ser med hoppfullhet fram mot det nya året.Cool

Fyrverkerier borde få skjutas upp enbart från speciella platser och av utbildat folk. som tex i Stora staden på vattenfestivalens tid här. Då hanterades fyrverkeriet från en pontonbrygga i fjärden. Sk vanligt folk har tyvärr ofta dåligt omdöme. Inga raketer i vanliga butiker!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

shigne
2012-01-01 20:36
#10

Det klippet var både bra och kul!!! Det ligger mycket i det!

Surtant 4 - åtminstone till en del!

Det här hittade jag på min Twitter;

"Hundägare gnäller över fyrverkerier ett par dagar om året. Vi andra får stå ut med hundskit på gatan och okopplade hundar 365 dagar om året."

Självklart så svarade jag lite vasst på det inlägget Flört

Upp till toppen
Annons: