Annons:
Etikettövrigt
Läst 2435 ggr
shigne
1/4/12, 6:47 AM

Bubbel 4 januari

Gomorron!

Äntligen uppe i skaplig tid…. Gick och la mig när det var så trist på tv:n som hockey!

Inga planer för dagen, det snöar fortfarande - så det blir nog snöskottning idag igen. Men mig gör det absolut inget….det är en skön sysselsättning! -1,1 och riktigt vintervackert ute.

Nu ska jag mysa i soffhörnan en stund, sen funderar jag på att sätta mig vid pärlbordet till resten av familjen vaknar.

Ha en fin dag! Kram

Annons:
Toyan
1/4/12, 7:00 AM
#1

God morgon shigne och alla som tassar in senareGlad

Här har vi ett väder som inte kännns så lockande att ge sig ut i, blötsnö och blåst, hoppas det blir bättre under dagen.

Oavsett väder så önskar jag er alla en riktigt bra dagKyss

Isa56
1/4/12, 8:56 AM
#2

Godmorgon shigne, Toyan och alla andra. Skrattande

Barnbarnet hämtade sig så där är det lugnt.

Idag blir det ett annat lugn. Maken och jag har varit gifta i 15 år idag. Då brukar vi äta något gott och umgås. Nuförtiden kör vi inte ut, vi lagar mat hemma istället. Och som det blåser är vi glada att vi slipper ge oss ut,

Önskar alla en fin dag.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Clary
1/4/12, 9:07 AM
#3

Go morgon

Regn, blåst och grått är det så jag är extra glad åt att jag kom i väg igår och handlade, idag vill jag inte sticka ut näsan.

Vår tidigare vägg-i-vägg granne kommer hit för att hämta det sista ur förrådet så det blir en fika tillsammans med honom, sen på lördag kommer hans kompis (de delade lägenheten) för att bo hos oss till och med februari. Det känns jättebra för då får jag lite egentid då lille gubben och han kommer väldigt bra överens. Lite språkförbistring kan det kanske bli då han är amerikan.

Isa, stort grattis till 15 år.  Att fixa maten hemma är trevligare tycker jag, är så less på restaurangmat, det är sälla de har det där lilla extra.

Önskar er alla en fin dag trots oväder Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

MaMaMade
1/4/12, 10:12 AM
#4

Morrn morrn!

Hjärtliga gratulationer på 15-årsdagen tillsammans med Guben din, Isa! Glad (Borde ha varit en smiley med partyhatt o tuta i munnen ju!)

Clayr; vad skönt med sällskap till Guben! Passa på nu…

Skitväder här med, tempen ligger på nollan o det vräker ner blötsnö. Såg knappt vägen när jag skjutsade töserna till fritids.

Idag har jag ont, ont, ont…osv. Väderlederna värker o senfästena i axlarna brinner, träningsvärken kan jag ta men nog är det stelt alltid o det värsta är spänningshuvudvärken, får tänka mig för idag.

Nä…bäst att sätta igång kroppen…a woman has to do what a woman has to do! Ha en fin dag alla godingar! Kyss

Isa56
1/4/12, 10:25 AM
#5

Tack för alla gratulationer. Kyss Ska bli mysigt med god mat och lite alkoholfritt bubbelvin. Tungan ute (isynnerhet som gubben är duktig på mat)

MaMaMade Spänningshuvudvärk kan jag ibland lindra med en handduk doppad i kallt vatten (urvriden Flört) lägger den över ögon och panna. Sen en liten avslappningsstund. Det fick jag lära mig när jag väntade barn, barnmorskan var väldigt restriktiv med mediciner och tipsade om en del gamla huskurer.

Värk är ett otyg. Maken har fibro. Så jag ser ju dagligen hur det kan vara även om jag aldrig kan sätta mig i hur det känns för honom, eller andra med någon form av värk.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ians
1/4/12, 10:25 AM
#6

Hej på er!

Nattens oväder har dragit vidare…..men de blåste rejält o regnade friskt under varg timmarna…så rejält så jag vaknade av det!

Grattis Isa på 15-års dagen! Hoppas kvällen blir trevlig!

Stor kram till dig o din värkande kropp MaMa…har en sådan själv just nu så jag vet hur det känns.

Kram til dig också Clary….skönt att guben får lite sällskap Flört

Önskar er alla Shigne Toyan Clary Isa MaMa en bra dag…

Oc det samma till Er som tassar in senare Kyss

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tuva-Lena
1/4/12, 10:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Go'förmiddag får jag säga, idag sov jag länge!Förvånad Vet inte vad som kommit åt mig men jag sover mycket längre nu.. Kanske är julen som tog musten ur mig, eller så är det det gråa trista vädret. Snöar blött här också Mama, och blåser rejält.

Men, ut i skogen ska vi gå, vovven min vi båda två.. Oavsett väder så finns ju kläder, eller, regnigt o grått är det väder vi fått, bara njut av dagen för det gör gott för magen - eller nåt. Ha ha..Skrattande

Försökte få igång adsl-uppkopplingen igår kväll, men se det sket sig det, för det kundnummer jag har fått när jag skall installera det hele - gäller inte!!?Förvånad Sedan telefonen då, som har varit tyst sen vi flyttade in - fungerar inte förrän vi har installerat modemet, fick jag veta när jag ringde telia igår. För nu har jag bredbandstelefoni helt plötsligt. Tänk att en vanlig hemtelefon kan bli digital helt plötsligt- utan att man bett om det?Obestämd Suveränt hur dom kan få till det numera..Obestämd Tur att jag har mobilen i alla fall och mobilt bredband..

Skall tvåla idag, måste alltid ha en stöpa på gång för att fylla på lagret. Snart är mina cocostvålar klara för omsmältning, men idag blir det nån ny variant tror jag. Det är så roligt att experimnetera lite och ta fram nya tvålsorter.Glad

Skickar varma omtänksamma tankar till din ömmande kropp mamsen lilla. Ge den lite vila bara, så tror jag att värken kan ge med sig - eller gör nånting endast för din egen skull de dagar du har möjlighet. Tror att en liten hypnossession skulle göra susen för din del - har en känsla av att det ligger mycket i bakhuvudet som skall bearbetas.Kyss

Och Clary, som sagt passa på att njuta av tiden du kan få för dig själv medan karlarna pratar om sånt som vi gärna står över. Skönt med lite vila för din del också!

Nu på med kläder som passar detta väder, vantar på huvet och mössan i hand - med detta ror jag nog vädret i land. Kraaam till er alla!Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Denna kommentar har tagits bort.
Pagan
1/4/12, 11:04 AM
#10

Godförmiddag på er

Ja säger som Ensamma, Sicket väder du har Tuvan, här har det blåst halv orkan sedan i går kväll, men nu har det lättat något. Ingen snö så långt ögat når.

Grattis Isa hoppas Ni får en fin dag.

MaMa, låter jobbigt, hoppas du känner dig bättre under eftermiddagen.

Själv står jag i valet och kvalet om att åka till avfallsstationen - eller inte. behov finns, men inte lusten. Fast å andra sidan så om jag inte gör det idag så får jag ju göra det………en annan dag. Ungefär som städningen igår…..inte bra att skjuta på saker…………..fast jag behöver ju egentligen varken det ena eller det andra, kan ju faktiskt passa på att………göra något annatTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Denna kommentar har tagits bort.
Tride
1/4/12, 12:06 PM
#12

Ja här blåser det också och regnet far omkring därute. Blodtrycket är  vid fotknölarna och lufttrycket är vid nollan, enligt min ärvda barometer. Det här gör att jag får svårt att fokusera och blir sittande o stirrar hål i luften.

Väntar på bättre tider.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
1/4/12, 12:11 PM
#13

Hej Ensamma. Välkommen till oss.  Jag hoppas att samvaron med oss här kan få dig att känna dig mindre ensam.

Läser i visdomsboken av Rhonda Byrne Idag står det att ”Du är en unik och fantastisk människa. Bland alla miljarder människor på jorden finns ingen annan precis som du. Att just du finns är av största betydelse för att Universum ska fungera, eftersom du är en del av universum. Allt det du ser, allt det som finns, skulle inte kunna fungera utan dig!”

Kram

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tride
1/4/12, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bild på min praktamaryllis. Bara sådär medan jag väntar på de bättre tiderna. Kisse spinner.

Ja, välkommen, ensamma! Men någon ensamhet finns ju inte. Vi är alla delar av ett sammanhang.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
1/4/12, 1:42 PM
#15

..Tyckte väl att det var konstigt - jag ser ingen "Ensamma" och lika bra var väl det. Det trollas på AB idag.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
1/4/12, 2:00 PM
#16

Jo det är nog så att trollen vaknat till liv Tuvan Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
1/4/12, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Varning!Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
1/4/12, 2:25 PM
#18

Ensamma -vart tog hon vägen? Trolltagen? Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
1/4/12, 2:59 PM
#19

nä bara borttagenSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

MaMaMade
1/4/12, 4:37 PM
#20

Niila finns inte…

Annons:
Clary
1/4/12, 4:48 PM
#21

Vi har trollat bort några idag, gäller hela iFokus och låt oss hoppas på att trollformeln är mycket effektiv Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
1/4/12, 5:08 PM
#22

hahaha Clary - du är alert duSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
1/4/12, 5:23 PM
#23

så den ensamma var inte så ensam då?Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

LottaO
1/4/12, 6:35 PM
#24

Hej allihop! Idag skulle min farmor fyllt 100. Hon blev 77. Tride, lakrids (pulver om du undviker godis) och salt funkar för mig om blodtrycket är riktigt lågt. Hade 85/55 som lägstanotering när jag var gravid. Konstig dag idag. Nu känns det bättre. Både kroppen och knoppen. Kollar ni på kronjuvelerna? Underbar miljö! Helt obestämbar i både tid och plats. Hoppas den slutar bra!

Dansa kan man alltid göra!

Tride
1/4/12, 6:39 PM
#25

Tack, Lotta. Jag äter faktiskt lakrits varje dag. visste inte detta om blodtrycket. Så det var väl kroppen själv som gajdade. Glad Bekräftar att man skall lita på sina instinkter!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
1/4/12, 7:31 PM
#26

kronjuvelerna? Är det på tv? Deckare?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
1/4/12, 8:25 PM
#27

Ja, TV. Tre avsnitt, sista idag. Finns på svt play! Ingen däckare direkt. Handlar om en tjej som iof är anklagad för mord, men det är om hennes uppväxt. Miljöerna känns genuint svenska blandat med engelskt och sydeuropeiskt. Tidsåldern känns från 50-tal till nutid. Kläder, bilar, skyltar, kontorsutrustning… Den är konstig! Och jag vet inte hur den slutar, det brukar ju avgöra helhetsintrycket rejält! Hoppas!

Dansa kan man alltid göra!

Annons:
LottaO
1/4/12, 10:38 PM
#28

Pagan. Jag vet inte… Står fast vid riktigt coola miljöer, för mycket detaljer mot slutet. En så mystisk film kunde gott få sluta i lite mystik…

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
1/4/12, 10:49 PM
#29

hmmm får kolla in det kanske på svtplay - fast du låter något besviken?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
1/4/12, 11:06 PM
#30

Lite, men det ÄR svårt med bra slut. Filmslut (det har varit film som förlängts till 3 entimmarsavsnitt) blir så definitiva. Men lite mysig var den i alla fall.

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
1/4/12, 11:55 PM
#31

Apropå 50-talsmiljöer hör ni: jag älskar den där filmen man visar på julafton, "Kan du vissla Johanna?" Den är precis som i min barndom!Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: