Etikettandligt-shamanism
Läst 1661 ggr
Teamcalle
2012-01-05, 22:44

Jobbig känsla

Kan någon ge mig en ledtråd?

Jag är i dag 28 år och har sedan jag var ca 20 år kännt att vid 30 års ålder kommer jag "trilla av pinnen"… En känsla som jag har haft i bakhuvudet hela tiden. Jobbigt naturligtvis!
Jag berätta detta för min sambo och han som tar livet lite som Timon och Pumba "hakuna matata" ni vet… 
Han sa då att mitt liv kanske kommer förändras mycket då vi 30 års ålder och det är de jag känner.

Och det fick mig att fundera ändå mer, nu efter nyår känns livet väldigt hoppfullt men den där trilla-av-pinnen-känslan fin ändå!

Finns det någon annan som känns såhär eller varför känner jag så här???

LottaO
2012-01-05, 23:22

Läser och funderar… Kanske är det meningen att ni ska dela livet du och din sambo. Att ni behöver varandra för att hitta andra delar av livet. Kan du låta dina tankar finnas i huvudet utan att värdera eller döma dem? Om det just nu känns väldigt bra så är det ju bra! Njut av känslan om du kan. Vilket bekymrar dig mest? Att det ska bli så eller att det inte ska hända?

Dansa kan man alltid göra!
Tuva-Lena
2012-01-06, 00:11

Det kan också vara så, att ditt "gamla liv" skall bytas ut mot ett nytt,  kanske tillsammans med din sambo då..? och att ni skaffar barn, blir en familj..? Det om något är ett nytt liv som får det gamla att verka som utdött, eller hur? Försök att se det positiva i tankarna alltså. Att något dör ut betyder också att något nytt tar vid, eller hur? Glad Din sambo är inne på rätt spår tycker jag.

Eller,

Kan du komma på nåt som hände vid 20 årsåldern, som har fått dig att tänka dom här tankarna..? Nåt som du uppevde skrämmande kanske och att livet hänger på en skör tråd..?

Hur drömmer du? Har du försökt att komma ihåg dina drömmar? Dom kan ofta ge vägledning om framtiden, men då skall man tänka på att drömmarna innehåller symboler. Det gör dom för att skydda ditt medvetna jag, så gör en djupdykning i drömmarnas värld, där hittar du oftast svaren.Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
shigne
2012-01-06, 09:23

Det gör ont i hjärtat att läsa dina rader. Jag önskar du kunde stanna upp och njuta av livet omkring dig, njuta av kärleken från dina nära och kära och försöka ta till vara de där små frekvenserna av lycka som finns lite nu och då.

Allting är inte en dans på rosor, livet kan vara hårt och prövande emellanåt - men det finns alltid en ljusning…

Strax innan jag fyllde 20, var jag så övertygad om att jag var på väg till mitt livs undergång. Men jag fyllde 20 och livet fortsatte, men det har varit en molande känsla av att jag skulle försvinna från jordelivet på ett smärtsamt och brutalt sätt - så kände jag under många, många år.

Sen började jag få såna där "tidigare-liv-upplevelser" , återkommande under flera år i rad. De här upplevelserna, känslorna omkring, har jag numera försonats med. Det är inget farligt, det handlar inte om mig, utan om något som hände i ett tidigare liv och som jag bär med mig.

Detsamma gäller nu, det här året, när jag fyller år och blir lika "gammal" som min pappa blev (han tog livet av sig strax efter det att han fyllde år). Men även om känslan av obehag finns, så är jag medveten om att det är en påminnelse om hans bortgång. Det gör inte ont längre, det är inte skrämmande längre - känslan och tankarna finns där bara!

Nu är vi kanske inte lika på det planet, du och jag, men det här är min berättelse.

Oftast spelar hjärnan, känslor etc. ett litet spratt med oss, vi har alla en bakgrund och bedömer olika situationer/känslor etc. utifrån den bakgrund. Det kan vara något vi bär med oss sen tidigare, något medvetet eller omedvetet!

Det är tryggt och modigt att du delar med dig, förhoppningsvis är det någon som kan ge dig en annan vinkel och känslan du har kanske kan mattas - eller allra helst försvinna så du kan börja njuta av ditt liv här och nu!

*kram*

Tuva-Lena
2012-01-06, 10:35

Shigne, så fint skrivet..Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Upp till toppen