Etikettövrigt
Läst 877 ggr
shigne
2012-01-06, 09:03

Bubbel 6 januari

Gomorron alla!

Sov som en stock - men det var väl hockey på tv:n som gjorde mig så trött? Obestämd

Följde The Voice på både tv:n och Twitter igår kväll…. Härliga artister! En salig blandning.  Men det där med Twitter var bara att lägga ner - vicket bladder!

Idag är det lite mulet och -18 ute. Både sambon (som såg hockeyn inatt) och Signe sover fortfarande, så det lär dröja innan jag kommer mig ut på en lite sparktur.

Nu ska jag njuta lite av en tyst morgon i huset.

Ha en fin dag alla!

kram

Tuva-Lena
2012-01-06, 10:31

Go'morron shigne! Glad

Jag såg också the voice men blev besviken på kändispanelen. När en tjej som låter som en hotad "skrikapa" får alla fyra att trycka, medan en proffsig skånska som är fullfjädrad sångerska inte får en enda tryckning, då la jag ner tittandet. Rena rama åldersdiskrimineringen, för samma råkade en kille i 45-årsåldern ut för, även om han fick en tryckning i alla fall. Tjejen hade dessutom agerat röst åt en snyggis som antagligen inte kunde ta en ton själv och sålt miljonex av skivorna, medan den rätta sångerskan, alltså den duktiga skånskan knappt fick ta del av intäkterna. Rynkar på näsan

Du har kallt idag shigne, här stannar det vid -15 men efter den här varma vintern känns det ändå lite ruggigt.. Skall snart ta på mig och gå ut med vovvarna men det brukar vara skönt bara man får upp värmen.

Mamma skulle titta upp en stund för att få behandling. Skulle jag ta betalt för alla "bekanta" jag har behandlat genom tiderna så vore jag miljonär vid det här laget. Blir annat med mamma förstås, men nog är man för snäll många gånger.. som MaMa då.Flört

Ha en fin dag allihop! Kyss

Här va're kallt. Bild från fjolåret den här tiden, när kylan var mer än påträngande - hemsk med andra ord och gick mellan märg och ben..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Toyan
2012-01-06, 11:05

God förmiddag får man väl säga så här dags på dagen.

Har sovir gott och länge, här kom det lite snö igår kväll, så pass att marken blev pudrad, idag har vi 4,7 minus och solGlad

Har inget speciellt inplanerat, får se vad dagen bjuder.

Hoppas Mamsen och Ians känner sig lite bättre idag.

Kram till er allihopa och ha en fin dagKyss

Isa56
2012-01-06, 11:13

Godmiddag Shigne, Tuva-Lena och alla andra. Skrattande

Runt nollan och solen skiner. Tungan ute

Fortfarande lycklig över att ha fått igång utskriftshanteraren som försvann för 4 månader sen när jag avinstallerade min gamle skrivare. Hade precis bestämt mig för att ge upp och köpa nytt op. system när jag fick tips av Pagan. De fixade till min dator och när jag startat om så fanns utskriftshanteraren/ spoolern där och skrivarrutinerna susade rätt in, och allt fungerade. Så himla tacksam och glad. Kyss

Nu blev det träningskläder i svart/rosa istället. Ja, lite stuk à la valross på rymmen är det ju än så länge. Oskyldig Men bara att få på sig en sportbehå utan knäppning är ett litet företag i sig själv. Det är väl därför det kallas "träningskläder" Och när man väl krånglat sig ur dem igen, då är man varm och slut. Flört

Jag lyssnade lite på The voice. Men det känns som ni säger lite åldersstyrt, trots att de bara ska lyssna på rösten.

Önskar alla en skön dag

Kram Isa

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
Tride
2012-01-06, 11:25

God fm. Här lyser solen och världen är snöpudrad.

I går kväll hittade jag en intressant hemsida på nätet, som bla berör min farmors barndomshem i Östergötland. De efterlyser gamla foton, och sådana har jag! Bla på min farmor och hennes syskon i deras ungdom. Tänker ta kontakt med dem efter helgen.

Ha det gott!

Tride. Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling "Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen
LottaO
2012-01-06, 11:26

Gomidda! Trött idag! Valde att kolla hockeyn. Riktigt roligt att de vann. Idag är det sista julaftonen. Pappa med fru kommer hit. Men det blir lunch och kaffe, inget avancerat. Solen skiner och det är en cm snö. Så jag hoppas att jag får komma utanför dörren några minuter innan det blir mörkt igen. Ha det gott!

Dansa kan man alltid göra!
Pagan
2012-01-06, 11:52

Godförmiddag…iallafall en liiiten stund till. ja även här lyser solen, härligt!

Jajamensan isa, kul att vara till hjälp. En Pagan har många strängar på sin lyra, dataproblem är bara en av demFlört

Jag har förstått att hockeyn drog en del publik, själv har jag noll koll, men Sverige vann iallafall, det var ju himla trevligt.

Hade ju tänkt att se The Voice, men är ju så tidsvill av ledigheten att jag glömt bort att TV:n är uppfunnen. Lät ju inte så himla underhållande så jag missade nog ingenting väsentligt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
LottaO
2012-01-06, 12:11

Ja det var en trevlig seger! Andra gången någonsin och 31 år sedan sist.

Dansa kan man alltid göra!
Ians
2012-01-06, 17:12

Godmiddag i stugorna!

Har sovit gott under dagen…..skall snart iväg till natt 2 av 3…

önskar alla en trevlig kväll…med en stor kram till alla som behöver en!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Upp till toppen