Etikettövrigt
Läst 466 ggr
shigne
2012-01-06, 09:07

Dagens tanke 6/1

"Tänk på hur skört livet är.

Imorgon kan det vara försent.

Säg vad du känner idag. "

Toyan
2012-01-06, 11:14

Tack shigne. Sanna ord. Jag brukar tala om för mina nära att jag älskar dom.

Kärlek och uppmuntrande ord behöver vi alla.

Isa56
2012-01-06, 11:39

Tack Shigne. Ja vi är nog dåliga på att ge kärlek. Det är så lätt att leta fel istället för att ge kärlek och omtanke.

Maken och jag kramas alltid innan någon av oss sticker iväg i något ärende. För man vet aldrig hur länge man får ha varandra.

Tänker på en lite lustig sak när barnen var i värsta tonåren. Ibland blir man "arg" på dem, och efter jag skällt ut dem avslutade jag alltid med att säga att jag älskade dem. Idag har de rätt roligt åt det där, men uppskattade nog de ändå.

"Om du inte gillar något, ändra det. Om du inte kan ändra det, ändra din attityd. Beklaga dig inte. " Maya Angelou"  
Pagan
2012-01-06, 19:42

Ja tänk va, ibland kan det där med uppskattning sitta så långt inne. När allt fungerar som det ska ja, då är allt gott och väl, när det skiter sig däremot, ja då är det minsann lättare att påpeka just det! trist sanning

hahaha ja Isa, känner igen mig. Gapar och skäller för att sedan säga att jag älskar dem ju iallafall hur de än bär sig åt - det är ju själva beteendet man kan bli gaaaaalen på.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Tuva-Lena
2012-01-07, 10:16

Jaaa, så sant det är shigne! Jag försöker att vara uppskattande mot mina närmaste, fast ibland får man ju bita sig i tungan förstås..Tyst Å andra sidan är jag aldrig den som "låter solen gå ner över min vrede.." Sedan är det upp till andra att bestämma hur dom tycker att dom vill ha det.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Upp till toppen