Annons:
Etikettövrigt
Läst 765 ggr
shigne
1/8/12, 7:41 AM

Pratbubbla 8 januari

Gomorron sömntutor Flört

-9,8 ute nu på morgonen och mörkt så man ser inte vad det är för väder, men det har då slutat snöa iallafall!

Nu är jag tillbaks till det vanliga, dvs. inte kunna sova längre på morgonen..

Planer för dagen? Förhoppningsvis få sambon att bära upp kartonger från källaren, så vi kan stöka undan julen nångång! Usch vad jag är trött på att se alla tomtar.

Nu vill ja ha upp ljusa härliga gardiner, släppa in lite ljus och luft i huset! Kanske skulle behöva göra en utrensning på alla möjliga plan?

Önskar alla en fin dag! kram

Annons:
LottaO
1/8/12, 8:00 AM
#1

Godmorgon shigne och resten av gänget! Idag ska jag på dansträning hela dagen. Vi övar in årets zumba- och afropass. Fast kroppen min mår inte så bra. Jag hoppas, och tror!!!, att träning kommer att hjälpa. Har slarvat mycket sen vi åkte till Thailand. Väder har jag inte koll på men jag tror det skulle vara strax under nollan idag! Vi har en cm snö. Ha en skön söndag!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
1/8/12, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Go'morrn shigne o Lotta!Tungan ute och alla andra yrvkakna själar!Glad

Är kartongerna stora shigne? Annars är bästa sättet att göra det själv. 1. Man får det gjort. 2. Man ger sambon dåligt samvete som inte kunde hjälpa en med det. 3. Förhoppningsvis, och om sambon är smart, så gör han inte om samma misstag igen.Cool Eller, för att uttrycka det kort: "Bra kvinna reder sig själv". (Tänk om karln kunde göra detsamma…Obestämd)

Härligt vinterväder ute, vi har 7 minus idag, lätt snöfall och så där lagom vintrigt ni vet. Hade jag bott på landet nu så hade jag spänt på mig laggarna och tagit en skidtur.. Nu bor jag i stan så det blir den vanliga prommisen istället. Inte fy skam det heller.Flört

Skall hälsa på mor en sväng på eftermiddan och har jag tur så plockar hon fram julkakorna som blev över.Tungan ute

Ha en jättefin dag allihop!Kyss

Visst är väl vintern vacker? Den här bilden är lånad från nätet, och från Skaraborg stod det, men nog återger den en vinteridyll alltid.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
1/8/12, 10:21 AM
#3

God morgon allesammans Skrattande

Vacker bild Tuva-Lena här nere är det barmark och några plus. Men det finns lite chanser att solen ska bryta fram.

I morgon är det jobbedags igen, efter 10 dagars semester. Förmiddagsskift så upp 4 imorgon, Kanske inte vad man drömmer om direkt. Jo lite jobbångest har man allt. men den brukar släppa när man väl kommit igång igen. Så det blir att  plocka ihop kläder och se till att man får mat med sig.

Ha en skön söndag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
1/8/12, 12:19 PM
#4

Goddagens

Jaha likadant här Isa, upp vid 4, efter långledigt. Bäst att ta till vara på varenda liten gnutta som är kvar av ledigheten.

Lie Agneta kanske;

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Toyan
1/8/12, 12:48 PM
#5

God middag.

Idag gör jag lite av varje, frostar av frysen, fixar håret och kommit på att jag har en lampa som mina föräldrar hade på 50- talet, början av 60-talet.

Lite svårplacerad men nu ska den fram, gillar att blanda gammalt och lite nyare prylar, bara jag kommer ihåg vart jag gjorde av den,näväl då är jag ju sysselsatt med att leta ett tagObestämdSkrattande

Just nu har vi 3 minus och det har mulnat på.

Ha en riktigt fin söndag allihopa

MaMaMade
1/8/12, 4:52 PM
#6

Godafton!

Dagen har vikt åt att skriva av mönstret från en tröja som jag började sticka på i början av 90-talet. Den skall rivas upp o bli till en, förhoppningsvis, käck liten bolero-kofta, liknande den som Gubens moster gjort…ngn ggn. Flört

Har sytt lite på mitt *fiiina* wraparmband samt lagt en pärlplatta. Den sistnämnda var tänkt att fint smälta ner o bli en tjusig blomljuslykta men…måste ha haft dålig kvalle på pärlorna. 3 h senare o rätt så öm i axlar i nacke känner jag mig lite…*irriterad*! Skrikandes

Positivt idag är att jag hittade notbok nr 2…så jag har suttit o klinkat lite på Broder Jakob m fl. Fingersättningen sitter inte som förr men det kommer väl o så har jag problem att se på vilken rad noterna sitter - ska testa att spela med läsglasögonen o se om det går bättre… Skrattande

Fryser, har varit mulet ute men bara blivit kallare, just nu -13. Töserna är lediga imorgon men sedan börjar allvaret med *både* skola o fritids, iofs skönt att slippa skjutsa dem på morgonen. Själv har jag det lugnt även denna v. Ska ner till stan på fredag o fixa lite i min dams lght o handla o laga lite mat, då hon kommer hem på söndag.

Jag har äntligen hittat igen den sista vintergardinen…så nu åker den upp! Den hängde mitt framför ögonen på en garderobsdörr i sovrummet…var väl ngn mening med det också. Jag vill nog ha det pyntat o ombonat ett tag till, fryser mindre då men planerar för påsken i bakhuvudet!

Ha en skön kväll allahopa! Kyss

Annons:
Ians
1/8/12, 6:22 PM
#7

Godkväll!

Har sovit hela dagen…..men å andra sidan gick jag o lade mig vid 9.30 i morse efter 3 nätters jobb…så 7 timmars sömn är ju inte att sova för mycket.

hade jag lagt mig 21.30 och vaknat 04.30 så hade jag ansett att jag vaknat tidigt.

Ibland behöver man "översätta" tiden man sover på dagen….till normal sovtid för att inte känna sig lat.

Önskar alla en trevlig kväll!

kram alla Goingar!

LottaO
1/8/12, 6:50 PM
#8

Såklart man behöver sova, Ians! Jag har haft en kanonrolig dag med träningstjejerna. Vi har börjat öva in vårens latin (typ zumba) och afro. Nu är det bara öva, öva, öva och öva lite till… Kul på riktigt! Hoppas kroppen mår bättre av att komma igång på också.

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
1/8/12, 9:39 PM
#9

Nu så, har gjort helrecond, letat rätt på nycklar jobbkläder matlådor och annat som är bra att ha på jobbet - nu försöker jag hitta John blund för jag behöver komma i säng i normal tid. Har blivit en nattsuddare nu under ledigheten. Normal tid har blivit smått förskjuten dag för dag eller rättare sagt natt för natt……

VILL INTE!!!! Skrikandesjo jag vet. Vardagen är go den med, när man väl är där men JAG VILL INTE!!!!!! Rynkar på näsan fast i morgon så har jag ju kommit över det mesta, fast JAG VILL INTE!!!!Obestämd

jag vill vinna på lotto, göra himla bra investeringar, tjäna kosing i massor det är en mycket bättre tanke det!

DET VILL JAG!!!!!Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LottaO
1/8/12, 10:30 PM
#10

Lycka till med sömnen och jobbet. Jag säger som till min dotter. Om du ligger ner och stänger ögonen och munnen så somnar du till slut. Om inte annat så av tristess…

Dansa kan man alltid göra!

Pagan
1/8/12, 10:41 PM
#11

hahaha, jo det ska väl vara det då.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: