Annons:
Etiketttips
Läst 1680 ggr
Tuva-Lena
1/8/12, 12:43 AM

Testa din mentala status..?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade ett intressant testprogram på sidan Livanda där man kan få veta sin aktuella mentala status. Man kan välja mellan olika tester som bl a undersöker om du är  deprimerad, stressad, lider av panikångest, sömnstörningar o s v..

Man tillämpar KBT, alltså kognitiv beteendeterapi för att hjälpa människor med olika psykiska symptom som hindrar en i vardagen, och det är utbildade psykologer som driver företaget.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
1/8/12, 12:45 AM
#1

Tror inte jag behöver detta test Tuvan vet redan vad jag lider avFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
1/8/12, 1:09 AM
#2

Jag gjord'et ändå jag, bara för att kolla om dom tänker rätt. Skrattande

Jag är hyperstressad ska du veta och gör det mesta i raketfart, fastän jag inte behöver!Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
1/8/12, 1:27 AM
#3

jo jag fick samma.  Fast de tyckte inte mina sömnbesvär var så farliga, hmmm ska tydligen ha andningsuppehåll mm för att hamna i den kategorin. Däremot så verkar jag ha undvikarbeteende - vem har inte det i dagsläget……typ

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

shigne
1/8/12, 7:33 AM
#4

Man får nog ta det där med en nypa salt och istället kanske ha det i bakfickan som en riktlinje?!

Men det var en kul grej att göra! Jag är nog rätt normal - fast handlingskraften var alldeles för låg Förvånad!

Tuva-Lena
1/8/12, 9:56 AM
#5

#3 Stämmer bra det Pagan. Vem "vågar" tala om hur saker o ting förhåller sig i dagens hypereffektiva samhälle? man vill ju inte vara till besvär. Ju.Tyst En ann' ä' så go' som en ann'.. ungefär.

#4 Jo den däringa handlingskraften varierar likt en klockpendel den. Ibland är det upp, och ibland går det ner. En ganska normal företeelse skulle jag tro. Fast när jag känner att pendeln är på väg neråt, brukar jag försöka bryta trenden genom att göra nånting som känns "roligt" istället. Int' lyckas jag alla gånger, men det är värt ett försök i alla fall.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

shigne
1/8/12, 10:09 AM
#6

#5 Det är väl det där med att verkligen försöka som egentligen gäller? Resultatet är inte så noga. Försöka = viljan finns där!!

Annons:
Tuva-Lena
1/8/12, 10:14 AM
#7

#6 Exakt. Och att inget skall styra mig som jag inte godkänner själv. Cool Är man en tjurskalle eller va'då? Japp, jag är en obotlig sådan!Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
1/8/12, 10:15 AM
#8

Den var kul, samtidigt kan det ju vara en liten väckarklocka på var man ska lägga kraften.

Sömnen var ok trots att jag vet att jag har en släng av sömnapnè. Och jag var lugn, inte stressad för fem öre, långt över det normala. (Kanske bara lite trög Flört)

Annars var jag normal, utom energin där var jag för låg.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
1/8/12, 10:23 AM
#9

#8 Skönt eller hur? Att veta att vi är normala.. Flört (Dom skulle bara veta..Oskyldig) Tänk er in i situationen att man hade en övervakningskamera i bostaden…!FörvånadSkäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
1/8/12, 10:34 AM
#10

#9 Jag hade hängt en handduk över. Tänker på Roy orbinson? Med 1984 Nu är jag osäker på författarn. Men ni vet säkert vilken bok jag syftar på. Obestämd

Fast hade man varit helt normal, så hade man varit onormal. Tror jag. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tuva-Lena
1/8/12, 10:58 AM
#11

Ha ha, ja så kan man också se det!Skrattande

Jo jag vet vilken du menar, Geroge Orwell menar du säkert. Fy fasen, vilken hemsk skildring! och den läste jag när jag var i tonåren minns jag, men den har etsat sig in i medvetandet efter det. Tänk, nästan som Stasi i Östtyskland, kanske var det det han tänkte på när han skrev boken..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Isa56
1/8/12, 11:06 AM
#12

Ja George Orwell tänkte jag på. Fast det blev lite tanke vurpa där. Oskyldig

Jag läste också den när jag ung "Hrm" yngre. Flört Skulle kanske läsa den igen. Man ändrar ju uppfattning med åren.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tride
1/8/12, 3:47 PM
#13

Jo, det var en kul grej. Men lite misstänksam blir jag. Känner för detta att "hänga handuken over kameran."

Jag har inga större problem enligt testet, men funderar över vad de vill kränga. Sina varmt rekommenderade böcker? Terapitimmar? HmmmmObestämd

Gerorge Orwell är namnet på frörf till 1984

Karin Boye skrev liknande: Kallocain.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
MaMaMade
1/8/12, 4:58 PM
#14

Hmm…vågar jag? Har aldrig kännt mig normal jag… Skrattande

Fö är iaf Roy Orbinson trevlig:

http://www.youtube.com/watch?v=Am38jAK38DU&ob=av2n

Jahapp…en annan är visst helt normal! Förvånad

Har en släng av sömnproblem men det är ju inte okänt, det har nog hängt med i hela mitt liv + lite extra gas efter de senaste årens turbulens.

Lite av posttraumatisk stress kan också hittas…why not…inget enormt trauma men många små stress-tillfällen under lång tid.

Kanske det hade visat helt annorlunda om jag inte hängt här under flera år…tillsammans med de bästa kuratornerna o terapeuterna i hela vlääärrrden! Skrattande Kyss

Tuva-Lena
1/9/12, 10:34 AM
#15

Dom vill sälja sina CD.skivor Tride, dessutom kan man konsultera dem för en tusenlapp per gång. Jobbar dom "vitt" är det inte så mycket att orda om, hälften går bort i skatter och moms- sedan omkostnader, men inte är det någon vanlig "svensson" som har råd till det, den saken är klar. Jag tar 500:- för 1 1/2 timme men det verkar vara för dyrt det med.. Tyst (sajtmedlemmar undantagna..)Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
1/9/12, 11:54 AM
#16

Jag blir lite sur. Visst tar jag också betalt för mina sittningar, men får ingen hjälp av tex marknadsföring i radions P1Rynkar på näsan

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: