Annons:
Etikettövrigt
Läst 888 ggr
Tuva-Lena
2011-12-31 00:56

Talande bild 31 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just den här dagen - vad vill jag säga med bilden?

Bästa förslag belönas med nyårspresent! Jag själv är enväldig domare.Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
2011-12-31 01:04
#1

oj vacker bild.

Denna bild säger att orden är magiska, att de borde vägas på guldvåg för de kan både skada och såra liksom glädja och förgylla. Ord i en bok ger oss kunskap och lärdomar som vi kan välja att ta till oss eller förkasta - våra val - ordet är fritt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2011-12-31 01:10
#2

Oj så fint skrivet Pagan! Gulle dej!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2011-12-31 01:17
#3

Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

shigne
2011-12-31 09:01
#4

Vacker bild! Den kan nog tolkas på flera olika sätt..

När jag tittade på den så tänkte jag så här;

Om man är öppen, öppen som en bok, om man inte känner rädsla för att visa sin sårbarhet - då händer det nog något magiskt, som får en att växa. Det kommer att ge luft under vingarna! Det kommer att slå blixtar och dunder!

Tuva-Lena
2011-12-31 10:13
#5

Inte utan att jag blir lyrisk av din tolkning shigne! Jättefint!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Ians
2011-12-31 10:48
#6

Tänker på den där svarta boken om häxorna har o skriver in saker i …som du tog upp i en annantråd……och vilken kunskap det blir till i slutänden…..

När man ser hur man utvecklats…så lätt att glömma hur det var innan… känna missmod över att allt går så långsamt.

Men gör man små noteringar så vips ser man att det händer saker! Varje sak blir till stjärnor på himmelen som lyser upp när det känns mörkt o dystert….om man bara kommit ihåg att göra de små noteringarna..

Magin ligger i att inte glömma de små positiva förändringarna som faktiskt sker….

Sj skall jag börja skriva under det kommande året! Så det blir till att köpa en bok idag! Flört

Annons:
Isa56
2011-12-31 13:02
#7

Min tanke är, att året är till ända och sidan är utläst. Nu vänder vi på bladet och ett nytt år börjar. Skrattande

Väldigt nyfiken på nästa sida i livets bok. Oskyldig

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Tride
2011-12-31 14:39
#8

Stäng boken och blicka mot stjärnorna! Oskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

LottaO
2011-12-31 23:27
#9

Och jag såg Harry Potter igår… Magi är det ord jag kommer på!

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2012-01-03 09:54
#10

Ni är duktiga på att använda fantasin! Fortsätt med det till veckans slut. Då låser jag bort tråden och utser bästa förslag - även om det blir svårt för många är suveräna..

 Ni får gärna skriva flera förslag!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

MaMaMade
2012-01-03 10:17
#11

Tänk efter före - ord är tankar som stiger som stjärnor mot himlen o sprids över hela klotet. Så tänk dig för innan du sätter dina tankar på pränt o sprider dem…

Tuva-Lena
2012-01-10 17:18
#12

Det var väldigt kloka ord det Mamsen!

Hade ju glömt bort den här tråden, men när man går ut med hunden så händer också magiska saker - som att minnet återvänder t ex..Skrattande

Nu skall jag utse bästa förslag- Min tanke inför det nya året var: "En ny (års)bok att fylla med upplevelser, och är man lyhörd och möter tillvaron med alla sinnen öppna, då kan magiska ting hända och man fyller sin bok/sin vardag med samma magi ..Glad

Ni tänkte faktiskt åt det hållet många av er..

Vinnaren får en flaska hudlotion av mig! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: