Etikettövrigt
Läst 2269 ggr
LottaO
2012-01-12, 07:30

Bubbeltråd 12 januari

Godmorgon! Regn, blåst och 5-6 plus. Värsta tänkbara om ni frågar mig! Känner mig sjukare än vanligt när det är sånthär. Men det var en trevlig eftermiddag/kväll igår! Filmen var sådär. Trivsam, lite mysfaktor med rätt billiga skämt, men det gjorde inte så mycket. Jag hade inga förväntningar alls. Sedan är det trevligt med social samvaro. Det är vi bra på på mitt nya jobb! Hittar på roliga saker både i stort och smått. Hela enheten är 90 pers och vår avdelning är 18. Igår var det storgänget som var ute och så många som 80 personer var med! Hoppas ni överlever denna vädermässigt pissiga dag!

Dansa kan man alltid göra!
MaMaMade
2012-01-12, 07:50

G´morrn Lotta o allahopa!

-6 grader idag (-14 inatt så jag mår inte heller så tjosan, jäkla hoppande!!!) o det snöar lätt.

Rusar in o rusar ut, jobbar halvdag. Mellis ska till en kompis som bor hos sin mor inne i kommunsamhället så ikväll måste jag sno iväg dit för att hämta hem henne. Roligare kan man ha men det är sällan ngn bjuder hem henne så man får passa på.

Näsan rinner, ögonen med, känner inte alls för att åka iväg. Blev ombedd att åka till stan imorgon för att ställa iordning lght o handla mat, då min dam där kommer hem på lördag. Det känner jag inte för heller…tror minsann att jag blivit lite bortskämd! Flört

Hoppas höra ifrån skolkuratorn idag, tålamod…vad är det?! Skrattande

Ha en bra dag allahopa! Kyss

[
2012-01-12, 08:36

God morgon på er!

-6 grader nu på morgonen. I natt har det snöat (igen) en liten aning, men igår hade vi strålande solsken. Passade på att ta en bild utanför mitt hus.

Elpida
2012-01-12, 08:49

God morgon!

Ja en sådan vy skulle man ha Gunilla! Här är det, precis som hos Lotta, - pissigt. Regn både på längden och tvären i den här blåsten! Minstan fick gå till skolan utan överdragsbyxor, hittar dem inte bland kassar och säckar i garaget (som för övrigt är rätt fullt nu med överblivna möbler, gammalt kök osv…) Termobyxorna vill hon inte ha som regnbyxor.

Trodde jag skulle ta mig en lugn kväll igår, det blev till att åka till Jem & Fix för att köpa silicon till akvariet som börjat läcka. Vi fick tömma det, jaga fiskar (vilket tar en evinnerlig tid för de är SNABBA och gömmer sig överallt!!) och sedan tömde maken grus halva natten. Akvariet är på 800 liter så det tar sin tid… Vi får se om jag kan få lite träningstid med min kettlebell ikväll!

Önskar er en fin dag!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
shigne
2012-01-12, 08:51

Gomorron alla!

Säga vad man vill om vintern - men det är vackert!!

-5 här på morgonen…

Natten har varit bra - gick in i lingonveckan igår, så det var nog det som låg och spökade för min sömn och mitt mående helt enkelt! Är kvinnor från en annan planet? Förvånad Just nu tvivlar jag starkt på att kvinnor är från samma planet som männen.

Snacka om spokie när lingonveckan är på G - å för att inte tala om nått som börjar med klimaterie……..tjosan!

Sitter som vanligt med datorn i knäet och kaffekoppen bredvid - idag blir det långtur på spark med syster och våra hundar. Jag undrar ifall jag inte ska ta med en kaffeskvätt och några ostrullar på turen Obestämd

Annars så blir det det vanliga stöket och byta lite dörrlister idag.

Ha en underbar dag! kram

Lägger in en bild från sparkturen igår…

Clary
2012-01-12, 10:10

Go förmiddag på er.

Här regnar det så vill man ut på promenad är det skridskor som gäller Tungan ute så jag stannar inne Flört

Vår "hyresgäst" är bara så trevlig och har så mycket att berätta. Han är amerikan och psykolog så nu blandar jag friskt mellan svenska och engelska. Det var det bästa vi gjort på länge att låta honom bo här för min lille gubbe har någon annan än mig att surra med och framför allt var det längesen jag träffade en person som sprider så mycket positiv energi så tack universum för det.

Gubben min är ganska pigg men naturligtvis vet vi ju inte om fara är över men tar tillvara på den tid vi har.

Väntar med spänning på sms som talar om att min dotter är på förlossningen, det närmar sig med stormsteg Skrattande

På det stora hela mår jag ovanligt bra SkrattandeKyss

Önskar er alla den bästa torsdagen

Medarbetare på Feng Shui och Indien
Tuva-Lena
2012-01-12, 10:15

Vilka vyer som möter mig den här morgonen! Så fina bilder ni har lagt in!

Morrn morrn där ute! Fin vinter här också, men kallare än hos er andra norrlandsfolk, -12 just nu men det blir väl bättre antar jag. Igår kväll blev det -2 helt plötlsigt men innan jag la mig var den nere på 10:an igen.Obestämd Så trist ni har det i södra Sverige, mycket regn har jag sett och det verkar som ni får sånt skitväder när vi i norr får en behaglig/normal vinter..

Åkte ner till huset på landet igår och vattnet hade inte frusit, som tur är. Skall nog ner på -20-25 innan det är någon risk och den här vintern har vi ju haft go'väder hela tiden med -18 som kallast.

Skall skicka iväg priserna till vinnarna idag, så nu väntar en ny tävling - en bildtävling tänkte jag. Vi har haft på tok för få tävlingar de sista året!

Håll ögonen öppna alltså, tävlng på G inom en snar framtid..

Ha en fin dag allihop, och en extra tröstekram till er där nere i regniga Småland - så trist för er..Kyss

Vintermorgon..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tuva-Lena
2012-01-12, 10:31

Påminner er om EFT:kvällen ikväll, ni som har anmält er!

Kl halv tio sätter vi igång!Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Toyan
2012-01-12, 14:27

God middag.

Tack för vackra vinterbilder.

Trist väder här, spöregn i morse, uppehåll en stund  och när jag åkte hem vräkte det ner blötsnö och blåste så jag hann bli blöt på den lilla biten från bhpl och in, märkligt vinterväder i år.

Ha det gott, vi ses i kvällGlad

Elpida
2012-01-12, 15:19

VAd härligt Clary, det är så uppfriskande med nya fläktar som kommer in i ens liv. Kul för maken oxå att få lite annat att tänka på och kanske hitta ännu en gnista!Kyss

#6 Har du fått sova i natt nu då Tuvis, inga mer polisutryckningar..Flört.

#8 Ja fy Toyan, man får liksom hitta sina egna små solar i livet.. för ute är det stenkört!

MaMaMade
2012-01-12, 16:41

Härligt Clary! Glad för er skull!

Här har tempen gått ner från -10 till -15 nu. Gick från mulet till klart på ett kick men solen hann vi aldrig se. Dock sägs det ju ngt åt Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne…ingen sol ute idag men väl i sinne - Sonen fixade G i musik idag (uppgiften var att skriva en låt)! Skrattande

Näst v hoppas läraren få ur honom bilduppgiften som fattas samt inlämning av idrottsdagbok o så kör Sonen o fysikläraren igång med fysiken. Han betar av boken hemma o får tenta av muntligt inför lärarinnan varje v. Hemkunskapen byts ut mot teknik; en uppfinning komplett med ritning.

*Yes*! Kyss

Pannkaka i ugnen, bordet dukat. Ska hämta Mellis uppe i samhället lite senare o tänkte att våra kompisar kanske är hemma o vill ha en snabbvisit. Får slå en signal.

Hämtade Minstan direkt efter jobbet, slutade samtidigt som hennes klass. Har haft mys här hemma; obegränsad tillgång till dator, piano, TV…popcorn o en rejäl slurk julmust. Pannkaka till middag på det…hon är rätt så nöjd med dagen… Flört

Kanske bäst att ta av sig mysdress o på med riktiga kläder…vi "ses" lite senare!

Elpida
2012-01-12, 18:08

Varnar för en svajig internetuppkoppling ang. kvällens aktivitet men jag ska försöka hänga på. Här blir det pannkakor i stekpannan istället har jag bestämt, ska rota fram ett så kolhydratfattigt recept som möjligt!

Mama, låter skönt med myyyyyyys!

Pagan
2012-01-12, 19:15

Shigne du är från Venus, det vet la du

Clary, så himla gott att höra, vad trivsamt Ni har det. Låter som universum sänt en positiv kick in i era liv i form av en amerikan

Pannkakor, det var evigheter sedan jag åt. Har denna veckan kört med Icas "billiga veckan" recept. I dag blev det kycklingfilé med körsbärstomater himla smarrigt faktiskt. Andra veckan jag snor deras recept rätt av, tänkte att man kan ju testa om inte det smakar bra så slapp jag iallafall komma på middagsförslagen själv och har Ica att skylla på - det funkar det med.Tungan ute

Vilken storslagen utsikt Gunilla kan bara gratulera fast jag vet att du har svinkallt. Men här är det tre nyanser av grått - ibland bara två, regn, blåigt och runt +2

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
szirius
2012-01-12, 21:26

Hejsan, tittar in först på kvällskvisten och blir så glaad att "träffa er"Glad. Dagens bästa är helt klart att Clary mår så bra just nuKyss. Som sagt, universum har sänt er lite positiv underhålllning och snaaart får du snusa på en liten bebisGlad

Vilka ljuvligt fina kort….synd bara att det måste vara kallt ocksåFlört.

Vi har haft riktigt vårväder idag ,kanske ni får se en bild i morgon…. strålande varm sol, runt 10+ och jackan öppen för att inte svettas. I trädgården har påskliljorna skjutit upp långa gröna spröt och fåglarna kvittrade så man blev alldeles fylld av vårSkrattande

Nåja, här ska inte ropas hej…det brukar kunna komma en till snösväng i februari innan det först i mars är vår på riktigt, med skogen full med scillla…åååååå. Hrrrm, leva i NUET var det jaOskyldigTungan ute

Kramar

Upp till toppen