Annons:
Etikettövrigt
Läst 1125 ggr
Magi-cat
1/14/12, 9:42 PM

kemikalier överallt

Människan hanterar 120 000 kemikalier enligt denna artikel.

Det finns ingen koll på någonting och inga krav att redovisa vad som finns var.

http://www.corren.se/ostergotland/?articleId=5904615&date=&menuids=


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Urkraft
1/14/12, 11:19 PM
#1

Det är så skrämmande att det FÅR vara så i modern tid … Rynkar på näsan

Tur är ändå att våra kroppar är fantastiska - så när vi återtagit jorden och ansvaret över hållbarhet och helhetshälsa så kommer vi återhämta oss. Jag måste tro det och jag tror det. Glad

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of truth. //Albert Einstein

~ Se med öppet sinne ~

https://urenergi.wordpress.com/

[Ravenna]
1/15/12, 12:45 AM
#2

Ja, detta är rent galet…. Rynkar på näsan

"Men fortfarande finns inga krav på leverantörer och tillverkare att lämna innehållsförteckning över vilka kemikalier deras produkter innehåller. Och detta faktum kallar professor Åke Bergman för groteskt. "

Håller med, det ÄR groteskt! Tänker på diskussionen om E-nummer också, och vad som utelämnas i innehållsförteckningarna…

Att leverantörer och tillverkare är så pass hemlighetsfulla tyder ju inte på att de sitter med vitt mjöl i påsen, snarare tvärtom. Hur ska man annars tolka deras motstånd mot att deklarera vilka kemikalier som finns och används? Vad är agendan?

Tuva-Lena
1/15/12, 10:42 AM
#3

Det har gått för långt! Och det är näringslivet som håller i taktpinnen - vad kan vi göra åt dem? Näringslivet genererar skatt till statskassan - politikerna behöver intäkterna, så där har vi svaret på varför ingenting görs åt det. Samtidigt gör man allt  som står i ens makt att ytterligare hålla detta näringsliv under armarna genom att förbjuda vissa naturliga produkter - varfär det då? Jo, dom är inte kontrollerade! Som om dom "gave a shit"!Förvånad

Jag fick ett nyhetsbrev ifrån "Örtagubben" där man redovisar vad som är på gång inom EU. Jag har fått lov att publicera det. Inte mindre än dryga 2400 olika örter har förbjudits sedan nyåret!

(Här kommer ett utdrag ur nyhetsbrevet. Det kommer dessutom att få en egen tråd)

Citat: "Under 2012 blir många örter förbjudna. Endast 70 ämnen/örter av 2500 platsar på den s.k. positivlistan! Den innebär att de 2430 som INTE är på listan blir förbjudna med automatik. Mycket smart av myndigheterna. Hur kan man bara kalla listan för positivlistan? Den är ju hur negativ som helst!"  (slut citat.)

Dags för gemensam handling…?Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Magi-cat
1/15/12, 11:23 AM
#4

Absolut Tuva-Lena! Örter förbjuds, men allsköns otyg ska vi glatt sätta i oss utan att protestera!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11139990.ab

Livsmedelsverket har vi ingen hjälp av. Det är minsann upp till konsumenten att ta reda på vad produkterna innehåller! Ska man ha ett eget litet analyslabb hemma, då kanske?

MAT ska vara MAT, inte ett sammelsurium av nummer och kemikalier som vi inte ens ska veta om…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Ravenna]
1/15/12, 1:57 PM
#5

Jag tror att det man bl a kan göra, är att det vi gör här. Prata om det, att våga ta bladet från munnen och sprida information.

Jag tror tyvärr inte så mycket på att t ex skriva listor och skicka in till de som är ansvariga. Varför inte? Jo, för att de inte bryr sig om vad gemene man anser, detta är ett faktum. Jag kan ge ett exempel. Jag engagerade mig väldigt inför den kommande vargjakten och skrev på listor samt skickade brev till politiker efter politiker för att hindra det hela.

Det hade noll effekt eftersom "de" redan hade bestämt sig, för även om vi sägs leva i en demokrati så stämmer inte det. Vi lever inte i en demokrati!

Vi lever i ett samhälle där det bestäms saker över huvudet på människor, där "vanliga människor" anses vara lite tröga och inte förstå sitt eget bästa eller kan fatta egna sunda beslut. Därav "nödvändigheten" av regler och förordningar, som människor sedan snällt följer som de ordentliga samhällsmedborgare de är, det är ju viktigt att hålla sig i ledet!(eller..?)

Därför får man agera på annat vis, som genom ceremonier. Det som har stor kraft finns i det icke manifesterade, som sedan kan påverka själva manifestationen. Ceremonier ger mer än att försöka övertyga någon annan människa eller ett helt "komplex" genom att skriva på protestlistor osv (naturligtvis kan man göra detta också, om det känns bra!).

Det handlar om att se att alla de som vi tidigare vänt oss till för råd och omhändertagande; "experter" som t ex läkare, forskare, politiker, myndigheter etc, inte har vårt bästa för ögonen. Det handlar om att sluta förlita sig till yttre auktoriteter av olika slag. Vi har gått förbi det nu. Dags att vara sin egen auktoritet.

Upp till toppen
Annons: