Etikettövrigt
Läst 813 ggr
shigne
2012-01-19, 07:31

Bubbel 19 januari

Gomorron!

Ställde kl så jag ska börja stiga upp i nån ordning. Sjukpensionär som jag är och "ledig" hela dagarna - än så länge! Men det är morgonstunden som är viktigaste för mig under hela dygnet….

-5,2 just nu, tempen faller lite när solen börjar stiga.

Planer för dagen: Vakna till lite och lite Pilates, sen åker jag nog in till stan med syrran.

Sambon magsjuk igår, så jag tror knappast han orkar med att handla.

Önskar alla en fin dag! kram

p.s. jag är väldigt, väldigt trött just nu - men kämpar på att erövra morgonstunden!

Toyan
2012-01-19, 07:43

God morgon shigne och alla som tassar in senare.

Hoppas du klarar dig från magsjuka shigne, smittar ju lätt och inget vidare att få.

Här kom lite snöfjun igår kväll och nån minusgrad har vi nu.

Ha en jättefin dag allaKyss

Elpida
2012-01-19, 08:32

God morgon Shigne och Toyan Glad.

Igår yrde först snön omkring och tjockt täcke lade sig… sedan kom det lite duggregn och sedan frös det på…Rena skridskobanan idagSkrikandes. Alla körde dock väldigt lugnt!

Känner av min hals lite idag, jag hoppas det lägger sig för jag vill väldigt gärna gå  på ett zumbapass ikväll med en annan instruktör. Det är så roligt att få inspiration från andra! Annars ser dagen ganska lugn ut.

Shigne, hoppas maken kryar på sig snabbt och att du slipper skiten!

Fin dag på er allihop!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-01-19, 08:36

Go'morron shigne och Toyan! Välkommen ni andra också när ni tittar in!

När solen tittar fram shigne..? Här har det snöat sen igår kväll och det är mörkt och "instängt" ute. Ljuden från bilarna blir dova och man skulle kunna tro att det är helgdag.Obestämd Men oj så vackert det är ute! Rena julbonaden!

Skall precis åka bort till stallet, blir täcke på för gamligen idag, snön är lite blöt och blåser en aning gör det också

Ja som sagt, hoppas att du slipper magsjukan, det är nog det värsta man kan åka på i förkylningstider. En tripp till stan blir det för mig också idag, tittar in en sväng på Lidl som har billiga lampor just idag - Torsdagsklippet ni vet..?

Sedan skall jag fortsätta med tentan, har bara ett par frågor kvar nu sen skickar jag iväg den och blir "godkänd terapeut".Tungan ute Då kan jag hjälpa dig med rökningen också - om det fortfarande är aktuellt?

Ha en fin dag allihop!Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Tuva-Lena
2012-01-19, 08:39

Men Elpida, vilket månlandskap! Tungan rätt i munnen idag och du, du har väl broddar?

MaMaMade
2012-01-19, 08:40

Morrn!

Låter inget vidare med magsjuka men du klara dig, det är jag säker på…värre att ha sjuk karl i huset! Flört

2 h övertid igår (el rättare sagt ta-igen-tid, får jobba igen de 2 extrav som jag blev ofrivilligt "ledig", bra för pluskan). Var så trött så trött…men det var min dam med så allt gick i lugnets tecken. Mkt tvätt - 6 maskiner - men det är ju inget, blir värre att stryka allt! Obestämd En fördel när man är så lika varandra som jag o min dam är. Vi mår dåligt i stort sett samma dagar (väder, förkylningar osv) så vi är ganska samspelta vilket underlättar då vi är så mkt inpå varandra som vi är.

Kom hem med en stickande huvudvärk, inte mkt men ytterst irriterande o jobbigt…samt fick en hiskelig benvärk framemot kvällen. Varm dusch, fåtölj, filt, kisse o värmda riskuddar lindrade. Kan bero på de 10-11 svängarna upp o ner för 3 trappor jag gjorde men då borde jag ha ont nu med. Tror mer på förkylning + att det mylnade på o började snöa o blåsa igårkväll.

Idag är det vinterblått ute, ska enligt SMHI snöa av o till i flera dagar - huvva men mysigt ändå! Ska strax iväg m Minstan till tandis, förmodligen en infl av ngt som fastnat men vi kan inte se ngt. Sedan lämpar jag av henne på skolan o åker själv direkt till jobbet hos min tant. Hade sett fram emot en ledig em men vad gör man när tösabiten får ont… Dusch o städning står på schemat…får ta det lugnt ikväll för fredagar brukar vara fullrulledag hos min dam o jag måste handla, både före o efter jobbet, imorgon (fredagar på stormarknader…*HUVVA*).

Funderar på att ta ledigt ett par dagar till sportlovet så att töserna får ha lov. Tycker inte att de får ha det när de är på fritids eftersom det är i deras gamla klassrum i skolan. Skönt att själv får lov också! Flört

Ha en fin dag allahopa! Kyss

Elpida
2012-01-19, 10:48

#4 Ja det är tur att man inte bor där bilden är tagen!!! Inga broddar men ett försiktigt trippande!Glad

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tuva-Lena
2012-01-19, 12:03

NU har jag varit o balanserat på "landgången" där jag tömmer dyngkärran. Tungan rätt mun' var det ja. Mina "graninge" är så förbenat hala, så det var nära att jag ramlade ner i containern där dyngan ligger o jäser.Tyst Landgången är bara ett par decimeter bred och snorhal den också. Nåja, jag är hemma igen - helskinnad. Snöar fortfarande så skottningen jag gjorde imorse syns knappt, men bra motion har jag fått idag i alla fall. Promenad med hundarna efter stallet blev som pricken över i:et, så nu är kroppen lagom uppvärmd för nästa övning - bädda sängen o dammsuga. Skrattande Värst av allt..Tyst

Vacuuming 

szirius
2012-01-19, 13:31

God eftermiddag, här har jag varit igång sedan tiiiiidigt i morse och fått massor gjort, har snart bockat av hela listan för dagen av samtal, jobbmail, förberedelse inför danslektioner ikväll, fixat grejer för sonens skola, börja småplanera inför födelsedagen nästa vecka ( tänk att jag fyller 30 för tredje året i rad! Flört)

Vi har svinkallt ( läs en minus, haha) och bara 19 inne i morse men nu har vi eldat flera timmar och höjt några grader. SÅÅÅ himla tacksam för vår lilla kamin, den sköter sig finfint, och ännu har vi klarat oss på att elda uppsågat överflödsvirke som legat i trädgårdenCool.

Däremot det här med bensinpriserna…Tystvi pratade igår om att vi kanske måste sluta åka bil och börja ta bussen. Vi har ju samma bensinpriser som er, men med en genomsnittslön på 4000 kr - få ihop det, ni! Inne i Budapest har det nästan blivit tomt på gatorna. Bra för miljön förstås, men ett himla krångel när man bor på landet och behöver in till stan för träningar, handling, bankärenden etc. Hur har ni råd att bila överallt egentligen? Vi får tänka på varenda resa vi ska göra….känns inte kul att tänka på- så nu tänker vi på nåt annatSkrattande.

Jag är såååå sugen på semlor, jag som tänkt hålla mig till februari , men jag tror det blir helgbakning.Tungan ute

Pagan
2012-01-19, 20:50

Ja du Sz hur får vi det att gå ihop?? Egentligen inte alls. En får äta billigare mat. Vissa resor måste man ju göra arbetet t o r men helgturer går bort!

Ser att jag missade gårdagens tråd, underligt, så säker på att jag lämnade ett spår…nåväl en har väl fått en släng av alzheimers light igen, det kommer o går.

Här har vi haft nästansol i dag, ja bara nästan, för solen orkade inte riktigt igenom det grå.

Äter du vitpepparkorn Shigne?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen