Annons:
Etikettövrigt
Läst 1289 ggr
Tuva-Lena
2012-01-23 23:32

Dagens fråga 4/Flera liv

I min bokhylla står en bok med titeln: "En själ, många liv"

Det får bli dagens fråga också. Tror du att vi lever flera liv och att själen "vandrar" och återföds gång på gång..på gång..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2012-01-24 00:42
#1

"Osäker men önskar att det var så" valde jag, min mediala gåva till trots. Energier är ju beständiga visserligen, men dom är ju också väldigt flyktiga, och var kommer alla energier ifrån? är det energiminnen snarare än befintliga energier..? ja ni, vem vet..?Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

shigne
2012-01-24 08:05
#2

Ja, nu kanske jag röstade fel….

Att energier består, det finns nog inga tvivel om, men om det är energiminnen eller energispår som stannar kvar, det är nog svårt att uttala sig om.

Om jag skulle spekulera lite utifrån egen erfarenhet, så tror jag att vi återföds på något vis. Kanske om och om igen. Jag har haft och har ibland så starka tidigare-liv-upplevelser, så det kan bara inte vara inbillning det jag upplever. Det hade varit intressant att veta ursprunget!

Energier är beständiga - de kanske inte "omvandlas" till ett nytt liv, men sätter spår/minnen som kan tas upp och upplevas av någon annan….

Känns lite spoky att skriva ner det på pränt.  Men nånting i den stilen känns det som…

[GunillaF]
2012-01-24 08:11
#3

Svarade  "Ja, absolut"!

Det är min fulla övertygelse.

LottaO
2012-01-24 08:38
#4

Det jag har svårt med i detta sammanhang är att jordens befolkning har ökat så dramatiskt de senaste 100 åren. Energi försvinner inte, men varifrån kommer alla nya själar?

Dansa kan man alltid göra!

Tuva-Lena
2012-01-24 09:51
#5

Exakt så tänker jag också Lotta. Och var kom dom ifrån när "den första människan" uppstod..? Vad jag menar med att energi är så "flyktig", var just att den omvandlas så lätt - inte att den försvinner. Det är lite som med vattnet, som cirkulerar runt mellan jorden och atmosfären; värme får det att stiga, kyla får det att dunsta som regn.. Energi kan omvandlas på samma sätt och inta olika "skepnader".

Och när jag känner av en avliden person, är det personen själv jag får kontakt med, eller kan det möligtvis vara så, att det är den energi personen lämnat kvar (sk energispår) som jag fångar upp..? jag lär aldrig få veta svaret, men det är frågor som jag har funderat mycket över.Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Bybo
2012-01-24 09:54
#6

Osäker, men önskar att det är så

Annons:
Upp till toppen
Annons: