Etikettövrigt
Läst 1196 ggr
shigne
2012-01-24, 08:10

Pratbubbla 24 januari

Gomorron!

-18 grader nu på morgonen och bara +19 inne… men det är eld i pannan, så det dröjer nog inte länge förrän det börjar bli behagligt att gå barfota en stund.

Legat i magsjuka i dagarna - men inget ont som har nått gott med sig! Så nu idag är 3;e dagen som helt rökfri…. Nu klarar jag det säkert! Men oj, vad stickorna gick varma igår pga röksuget….Skrattande

Sambon fortsätter röka, så jag får nog lov att lägga in en högre växel = tjurskallen!

Inga planer för dagen mer än det vardagliga.

Ha en skön dag - jag tänker på er alla! kram

Tuva-Lena
2012-01-24, 09:38

Go'morron shigne! Och morrn morrn till er alla andra!

Så klok du är shigne! Det finns ju så mycket annat dumt man kan göra istället, som är mycket roligare dessutom. Magsjukan kanske var en skänk från ovan? För att du lättare skulle slippa giftpinnarna? Vem vet? Som man säger: "Vår herres vägar är outgrundliga.."Glad 

Du har kallt där uppe, hos mig är det minus 10 bara, som igår och det skulle inte förvåna mig om vi får några snöflingor idag också, ser mulet ut. Gårdagen ägande jag åt städning, med två hundar bildas det lätt en extra matta på golvet nu på vintern: men nu är både hundarna och golven städade så jag hoppas att jag slipper tussarna några dagar framåt i alla fall. Då får jag göra det som är roligare; smälta om mina tvålar, istället. Flört

Hoppas att du får en fin dag idag shigne, och en härlig dag önskar jag alla er andra också!Kyss

Nåt sånt här behöver inte mina hundar i alla fall - tack o lov! Man undrar ju om det är en jultomte på fyra ben.. eller möjligen Git Gay i ett tidigare liv..Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Ians
2012-01-24, 09:49

hahahahha ..Git Gay!

Tack Tuvanför ett gott skratt!

Sticka på Shigne!…håller tummar o tår för dig!

Nu skall jag sova lite …önskar alla som skall vara vakna en bra dag!

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
Elpida
2012-01-24, 10:30

God morgon!

Här får man sig ett skratt på förmiddagen, tackar för det Tuvis!

Vilken tur att du fick magsjuka Shigne….TystTungan ute, om det hjälper mot röksuget… Nu hoppas vi att guben din kunde sluta oxå. Fast min maken röker och jag har slutat så det går faktiskt ändå!Flört

-5 ute och lite mulet, får se om det kommer mer snö i eftermiddag. Akututryckning till mässan kollegorna står på, de hade glömt lite grejer. Då kom jag iväg från jobbet en stund och kunde ta en fika och prata med lite folk Flört. I eftermiddag är det möte, sedan går resten av arbetsdagen rätt fort. Kvällens schema är fortfarande öppet för förslag!

Ha det bäst!

"Du har alltid två val" Medarbetare på Spiritualism iFokus
LottaO
2012-01-24, 10:57

God förmiddag. Heja Shigne! Kämpa på! Ser ut att kunna bli en fin vinterdag. -4 och kanske lite revor bland molnen Sonen hade feber igår kväll och i morse så vi är hemma idag. Gör inget för jag är rätt trött. Skönt att vila (läs sova som en gris). Nu har han piggnat till och plockar fram grejer till frukost. Härligt med hjälpredor (han är 3,5 så jag har inte så stora krav än). Blir inte många knop för mig idag.

Dansa kan man alltid göra!
Elpida
2012-01-24, 15:12

Alltså, jag vet inte vad jag ska göra. Jag vågar knappt sitta med på möten och föreläsningar längre. Jag somnar ju efter 10 min!!!! Idag kände jag mig visserligen trött innan jag gick in och satte mig i salongen (ínfomöte i en biosalong, lagom nersläckt…) men jag kämpar verkligen för att inte trilla dig. Dricker, byter ställning, tuggar tuggummi.. Det spelar ingen roll nästan hur intressant det är, jag blir ändå kanontrött! Vad ska jag göra?? Det är ju pinsamt!

Jag kan väl kanske skylla på förkylningen idag men alla andra dagar då?Obestämd

shigne
2012-01-24, 16:31

Det där låter lite som när jag ska lyssna på ljudbok - jag MÅSTE ha nått att göra medan, annars somnar jag direkt!! Å är det nån i bilen som vill lyssna på ljudbok medan vi ska ut på nån resa etc., så åker inte jag med - jag somnar direkt då också, oavsett om det är jag som kör eller inte!

Toyan
2012-01-24, 17:17

God eftermiddag.

Heja på shigne, så klart du klarar det braGlad

Önskar er alla en fin kvällKyss

Ians
2012-01-24, 17:25

#6 Bra sömnmedel med andra ord…..icke beroende framkallande gissar jag och helt gift fritt! Flört

Mvh Ians ❤️ Sajtvärd:Alt.behandl medarb:Spiritualism[ ](http://yogaochmeditation.ifokus.se/) [http://yogaandthings.blogspot.se ](http://yogaandthings.blogspot.se) [ ](http://spiritualism.ifokus.se/)
LottaO
2012-01-24, 17:34

#5 hur mycket sover du? Är man helt frisk kan man normalt klara sig på 7 timmar, är man sjuk, på något sätt behöver man mer. Sammanhängande! D-vitamin är bra!

Dansa kan man alltid göra!
abbis
2012-01-24, 18:48

Go kväller..

Blev inget skrivet i morse då jag upptäckte att min visakort inte låg där jag trodde jag gömt det..Blev lite hysteriskt där ett tag..Företagets dessutom..

Har suttit heeela dan och funderat va jag lagt det..Eftersom huset har varit fullt med ungdomar bitvis blir man lite svettig..

Andra viktiga saker som nýcklar och växelkassor etc hade jag nogsamt skrivit upp i mobben var jag gömt…men inte visa kortet..

Så ikväll vände jag upp och ner på mitt kontor..

När jag fick syn på asken…till slut ..DÅ kom jag ihåg det..

Kallas detta altzeimhers light …eller?

Annars så har dagen gått i sitt vanliga alltför lugna tempo…Jag har drejat termoskaffekannor till mina nya bryggtarttar..ska bli nått som ingen annan har..

Annars får ni hade det så himla gött…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Pagan
2012-01-24, 19:05

Ja jösses Abbis, sicken hjärnblödning.

Här är det kallt soligt och blankis, ja inte nu förståss men det var under dagen och blankis är det fortfarande.

Jobbat och handlat och tankat - fytifasen vad det kostar att ta sig till jobbet nu för tiden, 300:- räcker ju ingenstans, är nere på reserven redan och jag tankade i söndags. Tur jag vinner på lotto imon

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
szirius
2012-01-24, 20:44

God kväll alla godingar, datorn på först nu.

En tråkdag idag, tror att jag sovit FÖR MKT nu, låter ju som lyxproblem men är precis lika svårt att bryta…sover o sover o är ändå seeeg.Jag är visserligen fortfarande inte riktigt frisk.Pratade med en av småbröderna igår och han sa att det finns nåt segt virus  i Sverige som många drabbats av, som tar månader att bli frisk ifrån.Feber som kommer och går, förkylning som lättar lite o sen kommer tillbaks.Och enorm trötthet.Precis så har jag också hållt på, som värsta dagisungen.Tycker att flera av er härinne också snorar o har sig rätt mkt denna vinter, kan det vara så?

Jag är iaf så ovan att vara såhär småkrasslig för jämnan, jag brukar faktiskt hålla mig frisk ( bortsett från alla lösa skruvar jag harFlört).Tiden går så långsamt bara. Idag var det en månad sedan julafton, det känns som ett halvår sedan efter denna låååånga januarimånadTyst

Nåja , aaaaacceptera läget och göra det bästa av livet ändå. Hade tex nyss en härlig kvällsläggning med sonenGlad, pruttskämt och skratt varvat med prat om ditten o datten. Och man får fortfarande MASSOR med gosiga kramar, trots att han är 10…han är en riktig myskille Kyss

Kram!

Pagan
2012-01-24, 21:26

Låter mysigt det Sz. Ja här har gått en del långvariga sjukdomstillstånd. På jobbet har haft  vi flera med lunginflammation, minns nu inte namnet på åkomman, men börjar med lite hosta, trötthet, svårt att andas, allmänt trött och nedstämd, snörvel och feber, och sedan accelerar det uppenbarligen

jag kör på D viatamnin för 3e året i rad - döm om min förvåning då trötthet, deppighet och sömnsvårighter faktiskt avtagit markant. Jag är annars smått depimerad hela vintertiden. Lägg då till resten av vad höst, o vinter kryddat med!! så är jag ju rena rama muntergökenSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad Sajtvärd Tarot
szirius
2012-01-24, 22:14

D-vitamin here I comeSkrattandeTungan ute

MaMaMade
2012-01-24, 23:29

Godafton!

Är det mycoplama du tänker på, Pagan?

Nytt tangentbord, det gamla la av så det har varit abstinens ett litet tag…men nu sitter ett billigt från Biltema inkopplat…alla tangenter "sitter fel"…avstånden är fel…*ALLT* är fel…men man vänjer sig till slut.

Trött jag med men det beror nog mest på att jag inte sover så bra…fortfarande…vrider o vänder = får ont o så har vallningarna ökat så det blir till att punga ut med några hundralappar (när de trillar in) o köpa Remifemin ed. Lite tandvärk i 2 av mina sönderbitna gaddar till det (en liten bit till har lossnat från den ena), så det blir nog till att bita i det sura äpplet o gå till tandis när nästa löning kommer in.

Skulle vila på fm idag, innan jobbet, men Sonen kom ut ur sitt rede o var social o då måste man ju passa på! Vi hade ett intressant samtal, drömtydning o framtidsplaner. Tar drömmen imorgon, i låsta, för nu måste jag nog sova, långdag imorgon!

Har jobbat en del "övertid", får ju ta igen de 26 h jag blev utan när min dam låg sjuk i utlandet, därtill skall 8 h ledsagning klämmas in på 2 v men det fixar vi för hon har mkt hon vill göra o fixa nu. Tror att jag ligger på 8-9 h plus på 2 v nu, blir gott i löningskuvertet.  Har 14 h från december (hos min tant) som jag skickar in nu till månadsskiftet också - känns gott att veta! Kan meddela att vi nu är kvitt elskulden - *HURREY* - o raskt tänker ta oss an nästa mål!

Vågar faktiskt drömma om lite renovering här hemma; målning, lite i trädgården…trots att vi lovat Sonen en ny dator (töserna måste ändå få en, Mellis behöver snart en till skolarbete o Minstan behöver extra-träning med bokstäver o siffror o himlen vet allt). Skulle tro att den där vinsten trillar över oss snart också…måste bara köpa en lott först. Guldmynten haglar ju över mig titt som tätt här på iFokus o det tar jag som ett tecken! Flört

Äsch då…sova var det ju! Vi "ses"…dröm sött! Kyss

Elpida
2012-01-25, 08:33

#9 Sover mellan 6-7 timmar per natt, på helgen sover jag nästan alltid prick 8.. om inte dottern väcker mig.Flört

Är ju lite småförkyld som det är nu, kommer och går i halsen och näsan hela tiden men när det kommer till det här med föreläsningar och möten spelar det ingen roll hur frisk jag är tycker jag Obestämd. Det räcker att det är en varm sommardag så är det stenkört. Maken brukar säga att han har aldrig mött någon som kan somna såf fort som jag, läser jag för dottern och släcker lampan somnar jag på två röda SkämsGlad.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen